Utorok, 21 január 2014
Renault bude mať novú dizajnovú stratégiu. Mužom, ktorý zmení tvár automobilov značky Renault, navštívil práve v týchto dňoch Slovensko. Jeho meno je Laurens van den Acker a je novým mužom zodpovedný za to, ako budú nové Renaulty vyzerať. Na Slovensku sa zastavil pri príležitosti predstavenia nového modelu Renault Mégane.
Laurens van den Acker ako nový šéf dizajnu automobilov Renault a Dacia je zodpovedný za zmenu dizajnu týchto dvoch automobilových značiek. Pod jeho taktovkou sa už zrodila nová stratégia značky Renault a jeho prvými výtvormi sú Renault Clio zatiaľ poslednej generácie a model kompaktného SUV Captur.
Na medzinárodnom autosalóne v Ženeve v marci tohto roku predstaví Renault ďalší model z dielne Laurens van den Acker – model Edison. Na jeseň tohto roku potom v Paríži bude nasledovať nový Espace. Neskôr prídu na rad nové modely Megane a Laguna.
Dizajn Laurens van den Ackera je skutočne vydarený a v Renaulte veria, že aj najbližšia budúcnosť tejto francúzskej značky bude novým dizajnérom zabalená do krásneho a príťažlivého obalu a priláka do showroomov nových zákazníkov Renaultu.
V posledným dvadsiatich rokoch bol Renault jedným z hlavných hráčov na poli automobilového dizajnu konceptov. Udržať sa na vrchole v dnešnej ťažkej konkurencii vyžaduje byť vždy o krok pred ostatnými. Renault svojim dizajnom zachádza do sfér, ktoré sú ešte nezmapované, definuje inovatívne koncepty a vymýšľa nové formy estetiky.
Prvý projekt pod novou identitou značky, vedený priamo šéfdizajnérom, bol koncept DeZir. Tento športový koncept je vyjadrením záväzku Renaultu pre viac emotívny dizajn. Jeho krvavo červená farba a vášnivý profil vyjadruje vášeň pre autá. Koncept poháňa elektromotor a tak komunikuje s oblasťou ochrany životného prostredia a automobilovou eleganciou.
Aj tie ďalšie, ako Captur, R-Space, Frendzy, Twin'Z a Twin'Run, spájajú v sebe novú dizajnovú stratégiu a ukazujú smerovanie budúcich automobilov. Aj koncept Initiale Paris,predstavený v Ženeve v roku 2013, predstavuje víziu nástupcu modelu Espace a zosobňuje víziu vozidiel v prémiovom segmente spoločnosti Renault.
Renault ako výrobca automobilov vie ponúknuť to správne riešenie pre každého zákazníka so zreteľom na jeho individuálne potreby. Ponúka automobily, ktoré sa stávajú súčasťou života a životného štýlu a uvedomuje si, aký dôležitý je dizajn každého automobilu.
Autor: J. Goldberger