Utorok, 19 jún 2012
Za pozvaním na predstavenie najsilnejšieho, bez nadsadenia povedané extravagantného Nissana Juke-R stála aj vidina, že za volant približne 550koňového extrémneho SUV si sadneme a vyskúšame jeho silu a jazdné schopnosti. Ale keďže podobnú ponuku dostali aj iné redakcie, jeden z "testovacích" jazdcov nedokázal skrotiť temperament auta, čo neostalo bez následkov. Nissan potom prezentáciu upravil tak, že novinári sa posadia len na sedadlo spolujazdca a riadiť Nissan Juke-R bude ich testovací jazdec.
Týchto neobyčajných automobilov vyrobil Nissan len dva exempláre. Jeden s pravostranným a jeden s ľavostranným riadením. Prvý pre kontinentálnu Európu a druhý pre britské ostrovy, kde sa ešte stále jazdí vľavo. No a zastavenie sa tohto mimoriadneho auta v Bratislave bolo skvelou príležitosťou bližšie sa zoznámiť s týmto exemplárnym kusom. Stvorili ho nadšenci od Nissana, ktorý použili "vnútorné orgány" superšportu Nissana GT-R, ktoré transplantovali do kabáta najmenšieho crossovera japonského výrobcu.
Jeho srdcom nie je nič menšie, ako 3,8litrový vidlicový šesťvalec s mamutím výkonom 550 koní, uložený pod prednou kapotou. Jeho mimoriadne vysoký výkon prenáša na vozovku systém pohonu všetkých kolies zo spomínaného Nissana GT-R. Škoda, že fungovanie tohto mimoriadneho "kompaktu" sme si pre nemilú príhodu jedného slovenského novinára mohli vyskúšať len zo sedadla spolujazdca!
S Nissanom Juke-R sa jazdilo na špeciálne vyznačenej trati v areáli bratislavskej Incheby. Už tento fakt naznačoval, že možnosti "testovania" sú obmedzené. Za volant si s každým novinárom sadá Mike Mallock, jazdec od Nissanu a predvádza svoj bravúrny výkon. My sme to ohodnotili ako perfektné, výkon jazdca i Juke-R. Veď je s autom dokonale zžitý, ale určite neukázal všetko to, čoho je tento malý japonský démon schopný. Ale i tak to bol zaujímavý a skvelý zážitok.
Autor: J. Goldberger