Na okraj Hrdinovia doby

Nedeľa, 30 september 2007

Z médií sa občas dozvedáme, ako vrchnosť – vláda, minister alebo poslanci Národnej rady chcú naše cesty urobiť bezpečnejšími. Jeden takýto recept vymyslel a aj chcel zabudovať do zákona a schváliť bývalý minister vnútra. Týkal sa celoročného svietenia počas celého dňa. Návrh to bol asi dobrý, keďže v podobnom duchu uvažuje aj súčasná vrchnosť, bývalá opozícia. Takže pravdepodobne svietiť budeme v zime, na jar, v lete i na jeseň. Asi preto, že všetci, ktorí o tom rozhodujú, majú oneskorené reakcie. Ak by totiž nemali, tak by sme tento, minulý i predminulý rok svietili ráno, napoludnie, popoludní i večer, ako je tomu napríklad v niektorých susedných štátoch. Svietili by sme aj v noci, pravda, pokiaľ nemáme vypálené žiarovky, pretože jednookých je na našich cestách tiež dosť.

Hrdinovia doby Hrdinovia doby

V takýchto prípadoch sa však môžeme aspoň utešovať faktom, že len spolovice osvetlené auto produkuje o polovicu menej exhalátov ako to, ktorému svietia obe svetlá. Teda menej o polovicu z navýšenia pri svietení, pretože vtedy auto pri väčšom odbere prúdu spotrebuje viac benzínu alebo nafty ako to, ktoré nesvieti. Takže automobil s jedným svietiacim reflektorom vlastne chráni naše životné prostredie a tak nepriamo bojuje proti globálnemu otepľovaniu, čo chápu aj mnohí policajti, keď si jednooké autá nie vždy všímajú.

Hrdinovia doby Hrdinovia doby

Ale vráťme sa k spomenutým oneskoreným reakciám mocipánov. Už sme raz mali povinnosť celoročne svietiť. Zrušili ju. Možno to boli tí dobrí mocní, ktorí asi na truc budúcim mocným chceli ochrániť naše matičku Zem pred rozpúšťaním ľadovcov a následným zväčšovaním morí a oceánov. Naši susedia Rakúšania a Česi svietia po celý rok, teraz však zvažujú, či celoročné svietenie nezrušiť. Vraj to pri dobrej viditeľnosti neovplyvňuje nehodovosť tak, ako predpokladali. U nás sa celoročné svietenie takmer s určitosťou zavedie pripravovaným novým cestným zákonom. Je to na dobré, aspoň poslanci aj v budúcom volebnom období budú mať o čom rokovať a najmä pripisovať si zásluhy napríklad na novele zákona, ktorý možno vôbec nemusel byť.

Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.