Nedeľa, 27 jún 2010
Úspech v štyroch z ôsmich objemových tried prinieslo hodnotenie Medzinárodný motor roka 2010 opäť dominantnú pozíciu pre BMW Group. Medzi oceneným boli v okruhu toho najlepšieho, čo dnes konkurencia v tejto oblasti ponúka, benzínové aj naftové agregáty BMW – so štyrmi, šiestimi aj ôsmimi valcami.
Prvým zo štvorice ocenených je motor V8 z modelu BMW M3. Druhým je radový benzínový šesťvalec s technológiami BMW TwinPower Turbo, VALVETRONIC s priamym vstrekovaním, ktorý sa montuje do BMW radu 1, BMW radu 3 alebo BMW radu 5. Ďalším je vznetový štvorvalec BMW TwinPower Turbo z modelov BMW X1 xDrive23d a BMW 123d. Posledným zo štvorice ocenených motorov je zážihový štvorvalec s turbodúchadlom typu Twin Scroll z MINI Cooper S.
Cena Motor roka sa udeľuje na základe hodnotenia medzinárodnej poroty 76 odborných novinárov z 35 krajín sveta. Slávnostný ceremoniál ročníka 2010 sa konal na veľtrhu Engine expo v Stuttgarte. Toto oceňovanie otvorilo svoju tradíciu v roku 1999. Odvtedy získali motory vyvinuté pre BMW a MINI vyše 50 titulov v jednotlivých triedach.
Víťazstvo v kategórii s objemom 1,8 až 2,0 litra zaznamenal najvýkonnejší naftový štvorvalec BMW. Celohliníkový dvojlitrový motor s priamym vstrekovaním common rail a technológiou BMW TwinPower Turbo (150 kW/204 k) zaujal porotu svojou ťažnou silou a výnimočnou efektivitou.
Motor V8 z modelov BMW M3 vyhral tretíkrát za sebou v triede 3,0 až 4,0 litra. Agregát s objemom 4,0 litra a výkonom 309 kW/420 k, ktorý poháňa športové modely BMW M3 Coupé, BMW M3 Sedan a BMW M3 Cabrio zaujal hodnotiacich členov poroty svojou dynamikou, ktorá pramení z vysokootáčkového princípu. Okrem brilantnej dynamiky ocenili aj efektivitu tohto agregátu, ktorý má teraz v BMW M3 aj funkcie Auto Start/Stop, Brake Energy Regeneration a ďalšie prvky zo súboru BMW EfficientDynamics.
Autor: J. GoldbergerFoto: BMW