Utorok, 26 máj 2009
Na tohtoročnej 24hodinovke v Le Mans sa stretne dvesto roadsterov Mazda MX-5 z celej Európy. Pre ich majiteľov bude vyhradený špeciálny tábor Mazda Camp a vyhodnotená bude najkrajšia Mazda MX-5 zúčastnená na tomto podujatí.
V rámci najslávnejších vytrvalostných pretekov sa budú konať oslavy dvadsiateho výročia existencie najobľúbenejšieho roadsteru na svete, modelu Mazda MX-5. Prvá Mazda MX-5 s pôvodným názvom Miata sa po prvý raz predstavila na autosalóne Chicago Motor Show vo februári 1989 a znamenala začiatok renesancie dvojmiestnych roadsterov. Odvtedy je tento model stelesnením filozofie Jinba Ittai, čo je japonský výraz s významom "jazdec a kôň ako jedno telo", pričom stále poskytuje to, čo je samou podstatou pôžitku z jazdy v športovom aute. V tomto trende pokračovali aj konštruktéri nasledujúcich generácií modelu Mazda MX-5, ktorého sa dodnes predalo viac ako 850 000 kusov, vďaka čomu získal zápis do Guinnessovej knihy rekordov.
Na pretekoch 24 hodín Le Mans sa stretne dvesto automobilov Mazda MX-5 z celej Európy, ktoré tu oslávia 20 rokov existencie tohto kultového roadsteru a súčasne tak prejavia svoj výnimočný vzťah k tomuto modelu. Podujatie sa organizuje v spolupráci s klubmi fanúšikov modelu MX-5 z celej Európy a bude 13. a 14. júna tohto roku.
Majitelia Mazdy MX-5 a záujemcovia o toto podujatie sa môžu obrátiť na klub MX-5 vo svojej krajine alebo navštíviť webovú stránku www.mazda.fr. Pre účastníkov ponúkajú organizátori kompletné služby vrátane parkovacieho miesta, tričko s motívom výročia, súťažný štítok rallye, obed a raňajky a ďalšie prekvapenia – to všetko už od 100 eur. Z exkluzívneho, pre nich vyhradeného tábora Mazda Camp v tesnej blízkosti okruhu budú mať jedinečnú šancu sledovať preteky 24 hodín Le Mans a fandiť trom súťažným tímom, ktoré používajú motory Mazda. Počas pretekov bude prebiehať súťaž Best of Show so špeciálnou cenou pre najkrajšiu Mazdu MX-5.
Značka Mazda sa zapísala do histórie motoristického športu 23. júna 1991, keď Mazda 787B pilotovaná Johnnym Herbertom, Volkerom Weidlerom a Bertrandom Gachotom zvíťazila v pretekoch 24 hodín Le Mans. Bolo to prvé víťazstvo automobilu japonskej výroby a tiež prvé víťazstvo vozidla s rotačným motorom na Le Mans. Výkonná Mazda 787B bola dôkazom výnimočnej spoľahlivosti technológie rotačných motorov Mazda a neskôr právom získala miesto v sieni slávy motoristického športu.
Autor: J. Goldberger