Marcel Forgáč: Lexus to vie

Streda, 10 apríl 2019

Moderátor a zabávač Marcel Forgáč je známy aj ako náročný motorista. Mal viacero áut prémiových značiek. Ako vraví, až so značkou Lexus prišla tá práva láska.

Lexus ES a Marcel Forgac

Ste jedným z prvých majiteľov sedanu Lexus ES, konkrétne jeho športovej verzie s hybridným pohonom F Sport. Aké sú vaše dojmy po prvých mesiacoch zžívania sa s ním?

Na tomto aute sa mi už na prvý pohľad páčil jeho charakter, športová línia a vypracovanie interiéru. Vedel som, že má v sebe prvotriednu hybridnú technológiu. Trochu som čakal, ako sa to jeho vnútro "vyvŕbi". A dnes musím povedať, že je to auto, do ktorého som sa absolútne zamiloval.

Čomu vďačí Lexus za tento pocit?

Mám rád svižnú jazdu. A Lexus ES je s režimom Sport S alebo dokonca Sport S+ úplný drak. Ale aj pri mode ekologickej jazdy, ktorá je dnes veľmi trendy a žiaduca, teda aj počas bežného, každodenného používania, to auto jednoducho ide.

Aké máte pocity z jazdy?

Tento model krásne ukazuje, ako 2,5-litrový, naozaj vychytaný agregát od Lexusu, zasadený do hybridného pohonu, dokáže jazdiť neskutočne živo a pritom úsporne, vďaka elektrike úplne ticho a mimoriadne kultivovane. Práve kultúra chodu tohto auta je jeden z hlavných momentov, ktoré by som vyzdvihol. Radenie bez toho, aby to človek akokoľvek cítil, je veľkým plusom.

Čo hovoríte na komfort pri šoférovaní v porovnaní s inými autami?

Páči sa mi, aké má toto auto displeje, ktoré si môžem posúvať a prispôsobovať. Za jazdy sa aj intuitívne mení ich grafika a farba. Napríkla podľa toho, aký máte zvolený režim a ako rýchlo idete. Veľmi dobre mi sedí aj veniec volantu, ktorý je pri športovejšom štýle jazdy ideálny. Málokde som sa stretol s takými sedadlami, aké má Lexus. Mám za sebou už 400 km dlhú cestu bez prestávky a keď som vyšiel z auta, môj chrbát absolútne nič nepociťoval.

Ako je na tom podľa vás Lexus ES, čo sa týka zábavy na palube?

Keď sa rozhodujem pre nové auto, objednávam si najvyššiu verziu, čo sa audiosystému týka. Je to pre mňa investícia, na ktorú si potrpím. Systém Mark Levinson v mojom najnovšom aute je top, čo som kedy počul. Aj oproti iným systémom, ako napríklad Bose či Harman Kardon, je tento zvuk svetový.

Akou konkrétnou "vychytávkou" vás auto vyslovene prekvapilo?

Mám rád, keď ma auto učí. A Lexus to skrátka vie. Jedna vec je, že učí jazdiť úsporne. Ale pomáha aj s tým, aby ste jazdili bezpečne. Mám príklad, hoci sa zaň tak trochu hanbím. Môj Lexus ma prichytil pri chvíli nepozornosti, keď som sa hrabal v odkladacom priečinku. Keď som sa dostal do tesnej blízkosti auta predo mnou, moje ES-ko samo zabrzdilo. Až ma myklo, ale inteligentný systém ma ušetril od nepríjemností. Za normálnych okolností by som možno aj trošičku ťukol.

Ako reaguje okolie na vášho nového spoločníka?

Lexus ES je auto, ktoré by nemá "mafiánsky" charakter a nepôsobí príliš snobsky. Jednoducho je to auto, ktoré je zaujímavé, sexy, dizajnové a dá sa tušiť, že technika v ňom je naozaj dobrá. Napadá mi, že nikdy predtým by som si nevybral auto s červeným interiérom. Ale teraz sa vo vnútri tejto športovej verzie ES-ka cítim normálne ako doma. Každý kto si doň sadne, prechádza pohľadom všetky tie lišty, šitie, obloženie v štýle starého japonského kovania.

Autor: red-1stdass
Foto: archív M. Forgáča
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.