Štvrtok, 05 február 2009
Kia svojim modelom Soul chystá veľký útok na európskeho zákazníka, pričom bokom nie je ani Slovensko. Že to Kia myslí naozaj vážne, o tom svedčia úkazy z viacerých slovenských miest. Množstvo billboardov je predzvesťou, že Kia Soul je už za dverami.
Slovenské mestá a ich ulice ožívajú street umením prostredníctvom graffiti. Značka Kia oslovila najvýznamnejších graffiti sprejerov, aby vyjadrili svoj postoj, odkryli svoju dušu a na veľkorozmerných plagátoch, billboardoch, prejavili svoju náklonnosť k značke a jej novému modelu. Umelci so sprejmi dostali billboardy a námet – uviesť a priblížiť verejnosti nový Kia Soul, ktorý bude v ponuke na Slovensku už od polovice februára 2009.
Hlavným benefitom nového mestského osobného auta Kia Soul je individualizácia, ktorá je nosná aj pre street umenie 21. storočia. Ako pojali stvárnenie Kia Soul slovenskí umelci, možno vidieť odteraz až do konca februára 2009. "Galérie" Soul graffiti sa nachádzajú v Bratislave na nábreží L. Svobodu pod Novým mostom, v Žiline na autobusovej stanici a v Košiciach pri hypermarkete na Trolejbusovej ulici.
Cieľom spoločnosti Kia Slovensko bolo rozžiariť smutné múry, vystúpiť z davu preexponovaných reklám, zaujať okoloidúcich, potešiť ich a zároveň im odovzdať správu, že na Slovensko prichádza nový automobil, ktorý má dušu mesta, ponúka mnoho možností, zaujme na prvý pohľad a každý, kto je mladý srdcom, v ňom nájde kúsok seba.
"Používali sme veľa živých farieb, chceli sme tým vyzdvihnúť a zvýrazniť samotné auto, ako ho cítime a vnímame, ako si ho predstavujeme pri jazde mestom. Sme radi, že sa nám podarilo aspoň čiastočne oživiť ulice a ukázať, že graffiti je skutočné umenie a nie vandalizmus" – vyjadril sa ku kampani autor Soul graffiti, jeden z prvých autorov graffiti na Slovensku, ktorý vystupuje pod menom Cose.
Autor: J. Goldberger