Kamióny nad 12 ton: plošný zákaz nebude

Sobota, 28 máj 2011

Zákaz vjazdu kamiónov na cesty 2. a 3. triedy, ktorý im hrozil po schválení novely cestného zákona, je po rokovaní rezortu dopravy a Česmadu zažehnaný. Konštatovali to po rokovaní minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ a prezident Česmadu Pavol Jančovič.

Ján Figeľ a Pavol Jančovič
Rezort dopravy a Česmad potvrdili ministrom Jánom Figeľom a prezidentom Česmad Pavlom Jančovičom zhodu nad zmenou pripravovanej novely zákona o cestnej doprave

Rezort dopravy plánoval zmeniť od začiatku budúceho roka sadzby mýtneho a rozšíriť spoplatnené úseky na všetky cesty 1. triedy. Zároveň od 1. septembra tohto roka mal platiť absolútny zákaz vjazdu kamiónov nad 12 ton na cesty 2. a 3. triedy. Malo by sa tak podľa rezortu dopravy zabrániť obchádzaniu spoplatnenej siete a účelovo presúvať dopravu na nespoplatnené úseky ciest 1. triedy.

Po rokovaniach medzi Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a združením autodopravcov Česmad došlo k predbežnej dohode, ktorá mení predchádzajúci zámer a spresňuje úseky ciest druhej a tretej triedy, na ktorých bude zakázaný prejazd kamiónov s hmotnosťou nad 12 ton a tieto úseky sa označia zvislým dopravným značením. Informovali o tom minister dopravy Ján Figeľ a prezident Česmadu Pavol Jančovič.

Obmedzenie tranzitu po cestách 2. a 3. triedy a ďalších regionálnych cestách má podľa ministra Jána Figeľa zabrániť preťažovaniu ciest ťažkou nákladnou automobilovou dopravou po zavedení mýta. "Z tohto dôvodu sme sa rozhodli prijať zákonné systémové opatrenia zmenou zákona o cestnej doprave, ktorého novelu rieši v súčasnosti parlament," povedal po rokovaní minister dopravy. "Novelou zákona chceme zadefinovať zákaz tranzitu ťažkej nákladnej automobilovej dopravy nad 12 ton na cestách 2. a 3. triedy. Chceme, aby jednoznačnosť ustanovenia tohto zákazu bola zabezpečená aj dopravným značením, čím sa konkrétne vymedzia preťažované úseky. Zabráni sa tým zaťažovaniu ciest v obciach alebo mestečkách."

Minister dopravy a prezident Česmadu prehodnotili technické riešenia zákazu prejazdov vymedzených úsekov ciest druhej a tretej triedy pre kamióny nad 12 ton. Dohodli sa, že zákaz vjazdu pre kamióny nad 12 ton sa vyznačí formou zvislého dopravného značenia. Dohodnuté zmeny bude riešiť parlament formou pozmeňujúceho návrhu novely zákona o cestnej doprave.

Prezident Česmadu Pavol Jančovič vyjadril spokojnosť nad tým, že cestní dopravcovia dosiahli pri pripravovanej novele cestného zákona zhodu v tom, že absolútny zákaz jazdy pre kamióny po cestách 2. a 3. triedy by bol veľmi tvrdou ranou pre cestných dopravcov. "Dnešným dňom môžeme jednoznačne povedať, že takto pripravovaná novela nebude platiť a aj naďalej sa budeme konštruktívne podieľať na jej kreovaní. V tejto chvíli je však pre nás dôležité, aby pripravovaná novela, ktorá zakazovala všetkým kamiónom nad 12 ton jazdiť po všetkých cestách 2. a 3. triedy, bude upravená."

Odôvodnenosť zákazu jazdy pre kamióny nad 12 ton na tých cestách druhej a tretej triedy, ktoré sú súbežné s diaľnicami a cestami prvej triedy, má podľa prezidenta Česmadu logiku. Zároveň verí, že zakázaných úsekov nebude príliš veľa.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.