Pondelok, 24 október 2022
Hyundai napreduje míľovými krokmi. Svojím pestrým portfóliom modelov dokáže uspokojiť široké spektrum záujemcov o automobily so spaľovacími motormi cez elektrifikované hybridné, plne elektrické, ale aj s vodíkovým pohonom. Široká ponuka kórejskej spoločnosti podporená kvalitou a moderným dizajnom je základom úspechu na automobilovom trhu. Práve preto je Hyundai na automobilovom trhu mimoriadne úspešný.
Napriek problémom, ktoré brzdia automobilový priemysel vo väčšom rozmachu, európska odnož spoločnosti Hyundai dosahuje na automobilovom trhu hmatateľné výsledky. V Európe napriek všeobecne známym problémom predstavuje Hyundai po deviatich mesiacoch tohto roka medziročný nárast predajov. Za tento čas roka 2022 predal v Európe už 395 649 vozidiel a medziročne v predajoch narástol o 3,2 percenta.
Na európskom kontinente dosiahol kórejský automobilový výrobca trhový podiel 4,8%, čo je oproti roku 2021 viac o 0,6 percenta. Vysoký podiel na tom majú batériové a vodíkové elektrické vozidlá, keď na celkových predajoch sa podieľali až 16 percentami. Tieto výsledky potvrdzujú najnovšie údaje Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA).
Za prvých deväť mesiacov roka 2022 z takmer 400 tisíc predaných áut najväčší záujem o nový Hyundai prejavili záujemcovia v Španielsku (7,8 % z celkového predaja), na druhom mieste je Veľká Británia (5,3 %), tretie je Nemecko (4,1 %), štvrté Francúzsko (3,2 %) a piate Taliansko (3,1 %).
V Európe predal Hyundai doteraz v roku 2022 už 64 192 vozidiel s čisto elektrickým pohonom. Elektromobily tak tvoria až 16 percent celkového predaja značky. Pozíciu najpredávanejšieho elektromobilu v portfóliu Hyundai si udržal model Kona Electric, ktorého sa od začiatku tohto roka predalo 30 981 kusov.
Výborné výsledky dosiahlo aj elektrické CUV Ioniq 5, ktorého sa tento rok predalo už 28 014 kusov a stihlo získať aj viacero prestížnych cien, vrátane ocenenia Svetové auto roka 2022.
Michael Cole, prezident a generálny riaditeľ Hyundai Motor Europe: "Tieto čísla poukazujú na pokrok, ktorý Hyundai v Európe dosiahol, najmä vzhľadom na problémy, ktorým v súčasnosti čelí priemysel. Pokračovali sme v rozširovaní nášho vedúceho postavenia v oblasti elektrifikácie a v premiére sme uviedli Ioniq 6. Náš elektrifikovaný streamliner nielenže ďalej diverzifikuje náš predajný mix, ale získava aj nových zákazníkov."
Autor: J. GoldbergerFoto: Hyundai