Hyundai na Slovensku tretí najpredávanejší

Štvrtok, 06 február 2014

Hyundai dosiahol v uplynulom roku 2103 najlepší výsledok v histórii značky na Slovensku. S počtom 5338 predaných automobilov obsadila kórejská značka tretie miesto medzi značkami, za Škodou a Volkswagenom. Hyundai kupujú najmä retailoví a fleetoví zákazníci a prvýkrát aj verejný sektor.

Hyundai Genesis
Model Hyundai Genesis nie je lídrom trhu, ale jeho príťažlivosť medzi fanúšikmi vysokých výkonov, rýchlosti a jazdných vlastností je mimoriadne veľká

Nárast 14 % a 5338 predaných automobilov sú čísla, ktoré najvýraznejšie hovoria o predajnom úspechu kórejskej značky na slovenskom trhu v roku 2013. Znamenajú, že Hyundai sa prepracoval na medailovú pozíciu. Aj keď "len" bronzovú, i tak je to úspech mimoriadne cenný. Za tretie miesto na trhu nových áut vďačí Hyundai širokému portfóliu svojej ponuky, najmä však modelom i30 a ix 35, ktoré sú bestsellermi nielen značky, ale aj vo svojich kategóriách.

Hyundai si v roku 2013 výrazne polepšil svoje postavenie na slovenskom automobilovom trhu, keď v kategórii M1+N1 medziročne poskočil z piateho na tretie miesto. Spomedzi prvej päťky zároveň zaznamenal najvyšší percentuálny rast v predajnosti vozidiel, a to až o 14 %. Úspech značky na slovenskom trhu podčiarkuje aj skutočnosť, že v decembrových predajoch obsadil Hyundai druhé miesto.

Už sme spomenuli, že bestsellermi v roku 2013 boli i30 a ix35. Prvý z modelov skončil s počtom 2561 predaných kusov a medziročným nárastom predaja o 21,9 %. Druhý si s počtom 913 predaných kusov polepšil až o 24,2 % a výrazne si tak upevnil pozíciu jedného z najobľúbenejších slovenských SUV. Vynikajúco sa darilo aj novému modelu i10, ktorý sa začal predávať v novembri 2013. Dobré vyhliadky i10 do budúcnosti potvrdzuje aj skutočnosť, že ide o aktuálneho víťaza uznávanej ankety Autobest 2014. Je to už druhý raz za uplynulé tri roky, čo odborná porota udelila tento titul modelu Hyundai.

Z ďalších modelov si výborne viedol i20, ktorý s počtom predaných 860 áut obsadil skvelé piate miesto a i40, ktorý medziročne vzrástol o 36,7 % a s počtom 425 vozidiel obsadil vo svojej kategórii tretiu priečku. Takmer trojnásobný nárast predaja zaznamenal Santa Fe, ktorý s 258 predanými kusmi oprávnene patrí medzi bestsellery triedy stredných SUV. Štvrtá priečka medzi malými MPV sa ušla ix20 s 310 predanými vozidlami.

Pre slovenských motoristov môže byť v tejto súvislosti zaujímavá informácia, že viac ako 50 % komponentov pre továreň Hyundai v Nošoviciach dodávajú slovenskí dodávatelia. Na Slovensku sa napríklad okrem iných komponentov vyrábajú motory známe nielen svojou výkonnosťou, ale aj špičkovou kvalitou.

O budúcich cieľoch spoločnosti Hyundai na Slovensku hovorí generálny riaditeľ Hyundai Slovensko Martin Saitz: "Jednoznačným cieľom Hyundai Slovensko v tomto roku je zamerať sa na ďalšie zlepšenie spokojnosti našich zákazníkov, aby sme naplnili našu dlhodobú víziu stať sa modernou prémiovou značkou. Špičkovú kvalitu chceme dosiahnuť aj v úrovni poskytovaných predajných a servisných služieb."

Trhový podiel značky Hyundai na Slovensku v rokoch 2008 až 2013.

grafAutor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.