Štvrtok, 06 február 2014
Hyundai dosiahol v uplynulom roku 2103 najlepší výsledok v histórii značky na Slovensku. S počtom 5338 predaných automobilov obsadila kórejská značka tretie miesto medzi značkami, za Škodou a Volkswagenom. Hyundai kupujú najmä retailoví a fleetoví zákazníci a prvýkrát aj verejný sektor.
Nárast 14 % a 5338 predaných automobilov sú čísla, ktoré najvýraznejšie hovoria o predajnom úspechu kórejskej značky na slovenskom trhu v roku 2013. Znamenajú, že Hyundai sa prepracoval na medailovú pozíciu. Aj keď "len" bronzovú, i tak je to úspech mimoriadne cenný. Za tretie miesto na trhu nových áut vďačí Hyundai širokému portfóliu svojej ponuky, najmä však modelom i30 a ix 35, ktoré sú bestsellermi nielen značky, ale aj vo svojich kategóriách.
Hyundai si v roku 2013 výrazne polepšil svoje postavenie na slovenskom automobilovom trhu, keď v kategórii M1+N1 medziročne poskočil z piateho na tretie miesto. Spomedzi prvej päťky zároveň zaznamenal najvyšší percentuálny rast v predajnosti vozidiel, a to až o 14 %. Úspech značky na slovenskom trhu podčiarkuje aj skutočnosť, že v decembrových predajoch obsadil Hyundai druhé miesto.
Už sme spomenuli, že bestsellermi v roku 2013 boli i30 a ix35. Prvý z modelov skončil s počtom 2561 predaných kusov a medziročným nárastom predaja o 21,9 %. Druhý si s počtom 913 predaných kusov polepšil až o 24,2 % a výrazne si tak upevnil pozíciu jedného z najobľúbenejších slovenských SUV. Vynikajúco sa darilo aj novému modelu i10, ktorý sa začal predávať v novembri 2013. Dobré vyhliadky i10 do budúcnosti potvrdzuje aj skutočnosť, že ide o aktuálneho víťaza uznávanej ankety Autobest 2014. Je to už druhý raz za uplynulé tri roky, čo odborná porota udelila tento titul modelu Hyundai.
Z ďalších modelov si výborne viedol i20, ktorý s počtom predaných 860 áut obsadil skvelé piate miesto a i40, ktorý medziročne vzrástol o 36,7 % a s počtom 425 vozidiel obsadil vo svojej kategórii tretiu priečku. Takmer trojnásobný nárast predaja zaznamenal Santa Fe, ktorý s 258 predanými kusmi oprávnene patrí medzi bestsellery triedy stredných SUV. Štvrtá priečka medzi malými MPV sa ušla ix20 s 310 predanými vozidlami.
Pre slovenských motoristov môže byť v tejto súvislosti zaujímavá informácia, že viac ako 50 % komponentov pre továreň Hyundai v Nošoviciach dodávajú slovenskí dodávatelia. Na Slovensku sa napríklad okrem iných komponentov vyrábajú motory známe nielen svojou výkonnosťou, ale aj špičkovou kvalitou.
O budúcich cieľoch spoločnosti Hyundai na Slovensku hovorí generálny riaditeľ Hyundai Slovensko Martin Saitz: "Jednoznačným cieľom Hyundai Slovensko v tomto roku je zamerať sa na ďalšie zlepšenie spokojnosti našich zákazníkov, aby sme naplnili našu dlhodobú víziu stať sa modernou prémiovou značkou. Špičkovú kvalitu chceme dosiahnuť aj v úrovni poskytovaných predajných a servisných služieb."
Trhový podiel značky Hyundai na Slovensku v rokoch 2008 až 2013.
Autor: janGold