Hyundai N: športová značka kórejského výrobcu

Nedeľa, 22 december 2013

Bude mať Hyundai novú značku orientovanú na športové autá? Samotná automobilka z kórejského polostrova naznačuje, že sa tak stane už onedlho. Má sa menovať "N" a zatiaľ jej prvým produktom je špeciál pre automobilové súťaže i20 WRC. Ďalšími by mali byť športové modely ako bežné cestovné automobily.

Hyundai N
Hyundai po vstupne do seriálu majstrovstiev sveta rallye plánuje aj výrobu športových áut na bežné cesty. Prvý model s logom Hyundai N sa možno predstaví na jar v Ženeve.

Nie je tomu tak dávno, čo Hyundai začal ponúkať v USA luxusnejšie a výkonnejšie modely s pohonom zadných kolies. Jedným z nich je napríklad model Genesis. Začalo sa preto uvažovať, či pre Ameriku nechystá Hyundai podľa vzoru japonských značiek, napríklad Toyoty či Hondy odnož podobne luxusne zameranej značky. Teraz to však vyzerá tak, že kórejský výrobca má namierené na športovo orientovanú značku a prvým produktom bude Hyundai N.

Je tajomstvom, čo za označením Hyundai N by mohlo byť niečo obdobné, ako produkujú divízie ako Mercedes AMG alebo Nissan Infiniti či Nismo. Pripravovaný nový model vznikajúcej značky by mal mať domovskú krajinu pravdepodobne Nemecko, kde má Hyundai svoje hlavné európske dizajnérske a vývojové centrum. Možno práve v Alzenau pri Frankfurte, kde vznikal aj rallye špeciál i20 WRC, s ktorým Hyundai už v polovici januára budúceho roku vyráža do seriálu WRC.

Možno práve civilnejšia verzia tohto ostrého športového modelu bude prvým produktom športovej značky kórejského výrobcu. Práve tento model s logom N by mohol Hyundai predstaviť už na budúcoročnom jarnom autosalóne v Ženeve. Hovorí sa však aj o modeli Veloster, ktorý by sa zhostil premiérového modelu s N.

Každopádne múdrejší budeme po tom, keď Hyundai zverejní bližšie informácie o svojich zámeroch v tejto oblasti. K tomu by mohlo dôjsť ešte pred ženevským autosalónom.

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.