Honda CR-Z: v Japonsku Autom roka

Pondelok, 29 november 2010

Hybridný automobil Honda CR-Z získal v Japonsku ocenenie Automobil roku 2010-2011. Športový hybrid CR-Z využíva kombináciu benzínového 1,5litrového motora i-VTEC a originálneho systému IMA (Honda Integrated Motor Assist). Vo finále ankety, kam postúpilo vybraných desať automobilov, porazila Honda CR-Z napríklad také esá ako Peugeot RC-Z alebo BMW 5.

Honda CR-Z
Prvenstvo v ankete japonský automobil roka získal hybridný model Honda CR-Z

Honda CR-Z vyniká progresívnym dizajnom, dynamickými jazdnými vlastnosťami a mimoriadne nízkou spotrebou paliva len 5,0 l/100 km v kombinovanom režime. Pre Európanov môže byť víťazstvo športového automobilu v ankete japonské Auto roka prekvapením, v 31. ročnej ankete je to však už piate prvenstvo športovo orientovaného automobilu.

V minulosti si víťazstvo v japonskej ankete odniesli športovo orientované modely Toyota MR2, Nissan Silvia, Mitsubishi FTO a Mazda MX-5. V tohtoročnej sa ocenená Honda CR-Z mohla najviac obávať silného francúzskeho súpera Peugeot RC-Z, ale aj nového BMW radu 5.

Prvenstvo modelu CR-Z ocenil prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Honda Takanobu Ito: Sme veľmi hrdí, že model CR-Z bol v silnej konkurencii ďalších nových modelov vybraný Automobilom roku 2010-2011 v Japonsku. Toto ocenenie je dôkazom, že verejnosť prijala snahu spoločnosti Honda ponúknuť mimoriadnu ohľaduplnosť k životnému prostrediu v podobe hybridného automobilu, s ktorým bude jazda zábavou a ktorý sa bude navyše ponúkať za dostupnú cenu.

Honda CR-Z
Honda CR-Z vyniká športovým dizajnom, jazdnými vlastnosťami a nízkou spotrebou

Za 31 rokov existencie ankety Automobil roku v Japonsku značka Honda toto ocenenie získala 11krát, čím predbehla všetkých ostatných výrobcov. Od roku 2000 uspela Honda v tejto ankete celkom šesťkrát.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.