Sobota, 11 júl 2020
Nový rekord vozidla s pohonom predných kolies na okruhu Suzuka s časom na jeden okruh má hodnotu 2:23:993 min. Patrí modelu Honda Civic Type R limitovanej edície Limited Edition. Tento model je doposiaľ najextrémnejším z modelov Type R.
Honda Civic Type R Limited Edition nastavila nový rekord na jeden okruh pre vozidlá s pohonom predných kolies na svetoznámom okruhu Suzuka v Japonsku. Okruh Suzuka je 5,8 km dlhý, známy je svojimi extra rýchlymi šikanami a náročnými zákrutami. Trať okruhu je začlenená do schémy "číslo osem", ktorá obsahuje cieľovú rovinku dlhú 1,2 km.
Limitovaný Civic Type R so svojimi ľahkými komponentmi, modernizovaným podvozkom a riadením a odľahčeným interiérom zameraným na vodiča, posunul hranice toho, čo možno dosiahnuť s pohonom predných kolies.
Okruh Suzuka, v kalendári formuly1uznávaný za vrchol, je od roku 1962 dôležitým skúšobným miestom na vývoj výkonných vozidiel a motorov Honda. Bol postavený podľa pokynov zakladateľa spoločnosti a prezidenta Soichiro Honda, ktorý je autorom chýrneho výroku "Automobily nie je možné vylepšovať, ak sa ich schopnosti nebudú testovať na pretekárskom okruhu."
Rekord na okruhu dosiahlo vývojové vozidlo Type R Limited Edition, ktoré prešlo posledným hodnotením výkonnosti vo februári 2020. Vývojové vozidlo malo rovnaké technické parametre ako výrobná verzia bez ďalších úprav alebo vylepšenia výkonu. Tento model je aktuálne v predaji v celej Európe.
Pre Európu sa vyrobí len 100 kusov modelu Type R Limited Edition, z nich každý bude profitovať z vynikajúcej jazdnej dynamiky a štandardu výkonu Type R. Nová limitovaná edícia modelu Type R má ľahké 20-palcové kované disky z ľahkej zliatiny BBS a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup2. Sú navrhnuté výhradne pre jazdu na okruhu, poskytujú však mimoriadny výkon aj na bežných cestách, pričom na hmotnosti sa ušetrilo 10 kg.
Model Type R Limited Edition si zachoval výkonný 2,0-litrový motor VTEC Turbo modelu Type R. Maximálny výstupný výkon je 320 koní pri 6500 otáčkach a maximálny krútiaci moment 400 Nm od 2500 do 4500 otáčok. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 5,7 sekundy.
Civic Type R Limited Edition bude k dispozícii v exkluzívnej žltej farbe Sunlight Yellow a na zadnej časti karosérie bude mať unikátny čierny chrómový znak Civic a kontrastnú čiernu lesklú strechu. Jeho agresívny štýl dotvárajú lesklé čierne zrkadlá a nasávací otvor na kapote.
Interiér Type R Limited Edition odráža športovú krvnú líniu Hondy s červenými anatomickými sedadlami a štítkom označujúcim výrobné číslo automobilu. Volant je potiahnutý Alcantarou a nová hlavica radiacej páky má tvar slzy. Zábavno-informačný a klimatizačný systém absentuje, čím sa znížila hmotnosť, ale zadné sedadlá zostávajú kvôli každodennej použiteľnosti. Honda ušetrila na hmotnosti limitovaného Civica Type R 47 kg.
Okrem novej limitovanej edície bude Civic Type R mať aj variant Sport Line, ktorý kombinuje vysoký výkon so stabilnejším dizajnom a väčším pohodlím. Všetky modely v novej zostave Type R, vrátane štandardnej verzie GT, boli aktualizované na modelový rok 2020.
Medzi tieto vylepšenia patrí vylepšený brzdový systém s dvojdielnymi prednými brzdovými kotúčmi a novými brzdovými doštičkami. Okrem toho boli na všetkých modeloch typu R vylepšené aj nastavenia odpruženia a adaptívny tlmiaci systém, aby boli pohotovejšie, aby sa zlepšila reakcia, ostrá ovládateľnosť a celková kvalita jazdy.
Autor: J. GoldbergerFoto: Honda