Honda: budúcnosť hybridných automobilov

Pondelok, 15 september 2008

Pôvodná Honda Insight predstavená v roku 1999 bola pionierom v oblasti hybridných technológií v Európe. Nový Insight znamená prelom z hľadiska dostupnosti hybridných technológií, ktoré prinesú väčšie úspory paliva a hodnotu väčšiemu počtu zákazníkov.

Koncept Insight Koncept Insight

Spoločnosť Honda na autosalóne v Paríži predstaví koncept svojho nového globálneho hybridného automobilu s názvom Insight. Nový hybridný koncept bude vystavený spolu s FCX Clarity, ktorý ku svojmu pohonu využíva palivové články a s konceptom športového hybridu CR-Z. Všetky tri automobily demonštrujú úsilie spoločnosti Honda v oblasti vývoja čistejších pohonných jednotiek.

Spoločnosť Honda hybridné automobily vždy považovala za vhodný most na ceste k vozidlám poháňaným palivovými článkami, ktorých potenciál demonštruje model FCX Clarity. Koncept Insight sa vyznačuje čistými štylistickými líniami prvého produkčného automobilu poháňaného palivovými článkami na svete, pričom tvar oboch automobilov má za cieľ maximalizovať účinnosť ich pohonných jednotiek.

Koncept Insight je štylistickou inšpiráciou produkčnej verzie, ktorá sa dostane do predaja v priebehu roku 2009. Nový model bude zákazníkom ponúkaný za cenu výrazne nižšiu, než je cena dnešných hybridných automobilov. Vďaka tejto unikátnej pozícii na trhu otvorí model Insight prístup k hybridným technológiám novej generácii zákazníkov.

Honda Insight bude profitovať hlavne z významného zníženia cien komponentov systému Integrated Motor Assist (IMA), v dôsledku čoho sa stane najdostupnejším hybridným automobilom súčasnosti. Tento rýdzo hybridný automobil bude ponúkaný ako päťdverový hatchback s priestorom pre päť cestujúcich a bude založený na novovyvinutej platforme. Kompaktnú riadiacu jednotku a batérie inžinieri umiestnili pod podlahu batožinového priestoru, vďaka čomu má model Insight nízke ťažisko a praktickosť porovnateľnú s konvenčnými hatchbackmi.

Insight bude využívať rôzne technológie vrátane asistenčných funkcií pre úspornejšiu jazdu, ktoré zákazníkom umožnia dosiahnuť v reálnej prevádzke veľmi nízku spotrebu. Spoločne s modelom Civic Hybrid sa bude nový automobil vyrábať v Japonsku v meste Suzuka.

Koncept Insight je vyvrcholením dvoch desaťročí výskumu a vývoja v oblasti hybridných benzínových a elektrických systémov. Predaj produkčnej verzie modelu Insight sa rozbehne po celom svete v prvom polroku 2009.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.