GM mení stratégiu: Chevrolet v Európe končí

Nedeľa, 08 december 2013

Keď bolo kórejské Daewoo v úzkych, prišiel General Motors a továreň pred krachom zachránil. Dal jej vitamínové injekcie v podobe masívnej podpory a nového rozmachu a aj imidžu. Inak povedané – pohltil kórejskú automobilku. Pod krídlami Chevroletu potom kórejsko-americká značka fungovala ako hodinky najlepšej značky. V komplexe General Motors však sem-tam niečo zaškrípalo. Aby sa mechanizmus nezadrel, americký obor sa rozhodol: Chevrolet v strednom segmente v Európe končí.

Chevrolet Malibu
Na vrchole ponuky Chevroletu v Európe bol luxusný model strednej triedy Malibu

Rozhodnutie, ktoré sa zrejme nerodilo ľahko, je teda na svete a od začiatku roka 2016 bude GM bojovať o priazeň zákazníkov na veľkých trhoch v Európe svojimi značkami Opel a Vauxhall. Značka Chevrolet už nebude v strednom segmente zastúpená kvôli náročnému obchodnému modelu a zložitej ekonomickej situácii v Európe.

Hlavnými značkami General Motors (GM) v Európe budú Opel a Vauxhall a Chevrolet sa v tomto regióne sústredí na ikonické produkty a podporí v segmente premium značku Cadillac tak, aby v Európe expandovala.

Chevrolet pôsobí v Európe od roku 2005. Potom, čo prevzal od Daewoo jeho modely, pridal k nim vlastnú produkciu - modely Aveo, Cruze a aj Malibu. Prvé dva vyrábal Chevrolet v Kórei, Malibu v USA. O nich je známe, že majú dosť spoločného s Oplom. Aj keď sa predávajú za nižšiu cenu ako Opel, ich predaj klesá. Chevrolet a Opel si navzájom konkurujú a tak s tým bolo treba niečo urobiť. Práve ukončenie pôsobenia Chevroletu na európskom trhu by mohlo pozdvihnúť predaj dvojice Opel/Vauxhall, ale aj Cadillacu, a využiť na to aj existujúcu predajnú sieť Chevroletu.

Chevrolet ako štvrtá najväčšia globálna automobilová značka sa namiesto toho sústredí v západnej a východnej Európe na predaj vybraných ikonických modelov ako Corvette a Camaro. Široké spektrum masových produktov bude naďalej predávať v Rusku a v Spoločenstve nezávislých štátov. V Európe sa tak posilnia Opel a Vauxhall a zredukuje sa predaj značiek Opel a Chevrolet v západnej a strednej Európe.

Značka Cadillac, ktorá finalizuje plány expanzie na európskom trhu, v priebehu najbližších troch rokov posilní a rozšíri svoju predajnú sieť. V ponuke má byť sedan ATS, nový sedan CTS, crossover SRX, i predaj výbehových modelov kupé a kombi CTS. Očakáva sa aj príchod nástupcov veľkého SUV Escalade a nových karosárskych verzií ATS a CTS

Majitelia Chevroletov sa nemusia znepokojovať, že čo bude s modelmi ako Matiz, Kalos, Lacetti, Tacuma, Epica, či novších Spark, Aveo, Cruze, Captiva, Malibu, Orlando a Trax. Automobilka im bude naďalej poskytovať záruku, náhradné diely a servis na ich Chevrolety a na vozidlá kúpené odteraz do konca roka 2015 - tak znie uistenie prezidenta a výkonného riaditeľa Chevrolet Europe Thomasa Sedrana.

Autor: J. Goldberger
Foto: jg
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.