GM mení stratégiu: Chevrolet v Európe končí

Nedeľa, 08 december 2013

Keď bolo kórejské Daewoo v úzkych, prišiel General Motors a továreň pred krachom zachránil. Dal jej vitamínové injekcie v podobe masívnej podpory a nového rozmachu a aj imidžu. Inak povedané – pohltil kórejskú automobilku. Pod krídlami Chevroletu potom kórejsko-americká značka fungovala ako hodinky najlepšej značky. V komplexe General Motors však sem-tam niečo zaškrípalo. Aby sa mechanizmus nezadrel, americký obor sa rozhodol: Chevrolet v strednom segmente v Európe končí.

Chevrolet Malibu
Na vrchole ponuky Chevroletu v Európe bol luxusný model strednej triedy Malibu

Rozhodnutie, ktoré sa zrejme nerodilo ľahko, je teda na svete a od začiatku roka 2016 bude GM bojovať o priazeň zákazníkov na veľkých trhoch v Európe svojimi značkami Opel a Vauxhall. Značka Chevrolet už nebude v strednom segmente zastúpená kvôli náročnému obchodnému modelu a zložitej ekonomickej situácii v Európe.

Hlavnými značkami General Motors (GM) v Európe budú Opel a Vauxhall a Chevrolet sa v tomto regióne sústredí na ikonické produkty a podporí v segmente premium značku Cadillac tak, aby v Európe expandovala.

Chevrolet pôsobí v Európe od roku 2005. Potom, čo prevzal od Daewoo jeho modely, pridal k nim vlastnú produkciu - modely Aveo, Cruze a aj Malibu. Prvé dva vyrábal Chevrolet v Kórei, Malibu v USA. O nich je známe, že majú dosť spoločného s Oplom. Aj keď sa predávajú za nižšiu cenu ako Opel, ich predaj klesá. Chevrolet a Opel si navzájom konkurujú a tak s tým bolo treba niečo urobiť. Práve ukončenie pôsobenia Chevroletu na európskom trhu by mohlo pozdvihnúť predaj dvojice Opel/Vauxhall, ale aj Cadillacu, a využiť na to aj existujúcu predajnú sieť Chevroletu.

Chevrolet ako štvrtá najväčšia globálna automobilová značka sa namiesto toho sústredí v západnej a východnej Európe na predaj vybraných ikonických modelov ako Corvette a Camaro. Široké spektrum masových produktov bude naďalej predávať v Rusku a v Spoločenstve nezávislých štátov. V Európe sa tak posilnia Opel a Vauxhall a zredukuje sa predaj značiek Opel a Chevrolet v západnej a strednej Európe.

Značka Cadillac, ktorá finalizuje plány expanzie na európskom trhu, v priebehu najbližších troch rokov posilní a rozšíri svoju predajnú sieť. V ponuke má byť sedan ATS, nový sedan CTS, crossover SRX, i predaj výbehových modelov kupé a kombi CTS. Očakáva sa aj príchod nástupcov veľkého SUV Escalade a nových karosárskych verzií ATS a CTS

Majitelia Chevroletov sa nemusia znepokojovať, že čo bude s modelmi ako Matiz, Kalos, Lacetti, Tacuma, Epica, či novších Spark, Aveo, Cruze, Captiva, Malibu, Orlando a Trax. Automobilka im bude naďalej poskytovať záruku, náhradné diely a servis na ich Chevrolety a na vozidlá kúpené odteraz do konca roka 2015 - tak znie uistenie prezidenta a výkonného riaditeľa Chevrolet Europe Thomasa Sedrana.

Autor: J. Goldberger
Foto: jg
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5