Utorok, 17 máj 2011
Rakúšan Gerhard Plattner, rekordér v úspornej jazde, prekonal vzdialenosť 2006 kilometrov z Rakúska do Dánska a späť na automobile Škoda Fabia GreenLine na jedno natankovanie - s priemernou spotrebou len 2,21 litra na sto kilometrov.
Nie po prvý raz útočil Rakúšan Gerhard Plattner na rekordy v spotrebe paliva. Posledný vydarený pokus absolvoval pred niekoľkými dňami. Na svoju cestu naštartoval Fabiu Greenline 10. mája v rakúskom meste Reutte, zacielil si to na dánsku obec Bov a odtiaľ sa vydal späť na miesto štartu.
Výsledok? S Fabiou Greenline, ktorá má normovanú spotrebu 3,4 l/100 km, spotreboval len 2,21 litra na 100 kilometrov. Väčšia časť trasy z Rakúska do Dánska a späť viedla po najdlhšej nemeckej diaľnici A7.
Natankovanie, rovnako ako aj celá Plattnerova jazda, prebehli pod dozorom organizácie International Police Motor Corporation (IPMC). Tá sa pred štartom jazdy v Reutte postarala i o zaplombovanie palivovej nádrže
Gerhard Plattner k svojmu rekordnému úspechu: "Modely Škoda GreenLine sú vzorovým príkladom efektívnej jazdy. Tá je pri dnešných cenách palív výhodná nielen pre vodičovu peňaženku, ale aj pre znižovanie záťaže životného prostredia. Spotrebou hlboko pod normovanú hodnotu som chcel ukázať, že nielen automobilky, ale i každý vodič môže sám prispieť k tomu, aby sa naďalej znižovala záťaž pre životné prostredie. Rozhodujú aj najmenšie detaily, ako napríklad kontrola správneho nafúkania pneumatík."
Spojenie ekologických modelov Škoda GreenLine s Gerhardom Plattnerom nie je novinkou. Rekordér v úspornej jazde sa podieľal aj na prvom testovaní kompletnej modelovej palety GreenLine druhej generácie. Tu dosiahol s vozidlom Fabia GreenLine spotrebu len 2,7 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 vo výške 71g/km.
Tlačová správa neuvádza nič o pohonnej jednotke rekordnej Škody Fabia GreenLine. Predpokladáme však, že ide o model s novým motorom 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k) so systémami rekuperácie brzdnej energie a Stop/Start. Druhá generácia Fabie GreenLine má aj ďalšie vylepšenia na úsporu paliva. Napríklad aerodynamické úpravy karosérie, ktoré prinášajú spolu so zakrytým zníženým podvozkom tiež nižší súčiniteľ odporu vzduchu (cx), pričom pomáha aj tempomat a v neposlednom rade pneumatiky s nízkym valivým odporom.
Autor: J. Goldberger