Expedícia Tatra okolo sveta 2 pokračuje v ceste

Sobota, 02 máj 2020

Expedícia Tatra okolo sveta 2 napriek celosvetovej pandémii pokračuje v putovaní pkplp naše zemegule. Cestovateľom na ceste okolo sveta asistuje aj pneumatikársky koncern Continental.

1-Tatra-okolo
Expedičný tím projektu Tatra okolo sveta 2 takto naznačuje, že cesta okolo sveta nie je prechádzka ružovou záhradou

Na cestu okolo sveta česko-slovenská expedícia Tatra okolo sveta 2 vyrazila 23. februára tohto roku. Predchádzajúca s rovnakým zameraním ukončila svoje putovanie okolo planéty Zem presne pred tridsiatimi rokmi. Tá súčasná sa na dobrodružnú cestu vybrala tiež s nákladnou Tatrou, práve ako tá prvá, ktorá do sveta vyštartovala v roku 1987 a po štyroch rokoch sa v roku 1992 vrátila do vlasti.

Plány posádke kopřivnickej Tatry sťažuje prebiehajúca epidémia koronavírusu, napriek tomu tím vedený Markom Havlíčkom zotrváva na trase. V tureckom Istanbule prezuli špeciálne upravenú Tatru T 815 4x4 na novú sadu pneumatík Continental HCS 14,00 R20 na ktorých pokračuje v náročnej ceste.

Expedícia Tatra okolo sveta 2 je po februárovom štarte v plnom nasadení na plánovanej trase a má za sebou viac tisíc kilometrov. Členovia výpravy opustili európsky kontinent a presunuli sa do Ázie. V tureckom Istanbule navyše už absolvovali prvú zastávku na výmenu pneumatík od spoločnosti Continental. V posledných týždňoch síce cestovateľov pribrzdila koronavírusová pandémia, ale odhodlanie pokračovať v ceste nechýba a posádke Tatry T 815 4x4 mezabránilo v poznávaní nových miest.

"Naša expedícia predovšetkým ukazuje odhodlanie vyrovnať sa s nečakanými udalosťami a ich prekonávaním. Ide o to poznávať nové krajiny, ich kultúru a ľudí. Koronavírus je výraznou prekážkou, ktorá nám mení plány každý deň, ale sme tím skúsených cestovateľov, ktorí si s tým poradia," - nestráca optimizmus hlavný organizátor projektu Marek Havlíček.

Za necelé dva mesiace už expedícia má za sebou nespočet zážitkov. Po slávnostnom štarte v Prahe zamieril kopřivnický špeciál do Bratislavy, aby sa vzápätí cez Maďarsko vydal smerom na Balkán. V Chorvátsku si dobrodruhovia užili scenériu Plitvických jazier a potom sa cez Bosnu a Hercegovinu premiestnili do Čiernej Hory, kde ich čakalo spestrenie v podobe zasadenia spomienkového stromu.

Za ďalším dobrodružstvom sa výprava vydala do Albánska a do Grécka, kde došlo na prvú zásadnejšiu zmenu v itinerári: namiesto priameho pokračovanie do Turecka musela si tatra zvoliť trasu cez Bulharsko.

V tureckom Istanbule posádka prevzala nové pneumatiky od spoločnosti Continental, ktoré si spoluzakladateľ projektu Tatra okolo sveta 2 Marek Havlíček nemôže vynachváliť: "V miestnom areáli českého zastúpenia Continentalu sme mali pneumatiky uskladnené. Pôvodne sme si mali tu pneumatiky len vyzdvihnúť, ale výmenu sme vykonali priamo tam a miestni nám pomohli a občerstvili nás čajom. Nové pneumatiky sú výborné v teréne, na asfalte, aj na mokrej vozovke," pochvaľuje si šéf výpravy.

"Veľkým pomocníkom na cestách je aj systém ContiConnect, ktorý monitoruje tlak a teplotu pneumatík. Vďaka tomuto systému si sledujeme teplotu i tlak v každej pneumatike. V podstate je to tretí najsledovanejšie údaj, hneď po tachometri a GPS" - priznáva líder výpravy.

Keď sa kalendár prehupol do druhej polovice marca, naplno udrela koronavirová kríza a možnosti prekračovať hranice sa značne obmedzili. Posádka Tatry po zmene plánov spoznáva najrôznejšie zákutia Turecka, zatiaľ čo časť tímu, ktorý zatiaľ zostáva v Českej republike, zisťuje možnosti ďalšieho postupu.

"Cestovanie je úžasné v tom, že každý deň je iný a stretávajú nás nové prekvapenia a zaujímavosti. Skvelé je, že sa tu zišla dobrá partia ľudí, vďaka ktorej je každý deň výnimočný, " hodnotí Marek Havlíček, ktorý sa spoločne s ostatnými členmi posádky musí v každej krajine vysporiadavať s dodržiavaním nariadených opatrení.

Priebeh putovania Tatry okolo sveta 2 sa dá sledovať aj na sociálnych sieťach Facebook a Instagram, vďaka čomu je možné s výpravou cestovať aspoň virtuálne.

"Posádke expedičnej Tatry držíme na diaľku palce, aj keď vieme, že to v momentálnej situácii nemajú ľahké. Sme radi, že zastávka v Istanbule, ktorú sme na diaľku pomáhali koordinovať, prebehla bez problémov. Veríme, že im naše obutie, rovnako ako systém ContiConnect, bude dobre slúžiť aj naďalej a aspoň trochu im uľachčí túto náročnú expedíciu," uviedla Magda Nagy, riaditeľka divízie marketing spoločnosti BarumContinental.

1-Tatra-okolo 2-Tatra-okollo 3-Tatra-okolo
(nag-gold)
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.