Eco Tour 2008: víťazom Ibiza Ecomotive

Pondelok, 06 október 2008

Veľkým triumfom pre značku Seat sa skončil desiaty ročník súťaže úspornosti Eco Tour, ktorá sa konala v polovici septembra, keď celkovým víťazom sa stal model Ibiza Ecomotive. Ibiza nevyhrala len kategóriu "malých nafťákov", ale stala sa aj absolútnym víťazom s priemernou spotrebou 3,8 litra nafty na sto kilometrov.

Eco Tour 2008

Hodnotiacim kritériom súťaže Eco Tour 2008 bola spotreba paliva počas jazdy naprieč Európou. Zúčastnilo sa jej celkom 42 tímov zo 14 krajín, vrátane účastníkov zo Španielska, Nemecka, Holandska a Talianska, územím ktorých trať súťaže viedla. Eco Tour sa zameriava na zviditeľnenie výhod úspornej jazdy, čo spoločne so znížením nákladov na palivo znamená aj menší dopad na životné prostredie.

Súťažiace automobily boli rozdelené do šiestich kategórií: malé automobily, kompaktné automobily a rodinné automobily s benzínovými a naftovými motormi. Tímy si menili vozidlá v rámci kategórie každý deň a prekonali vzdialenosť viac ako 400 km denne. Odštartovali v Barcelone, cesta pokračovala mestami Avignon, Lyon, Ženeva, Stuttgart, Luxemburg, Brusel a skončila sa v meste Haag.

Seat Ibiza Ecomotive zvíťazila a demonštrovala tak záväzok Seatu napomáhať k ochrane životného prostredia vyrábaním hospodárnych automobilov. Víťazný Seat Ibiza Ecomotive poháňaný turbodieselom 1,4 TDI s výkonom 80 koní dosiahol priemernú spotrebu 3,8 l/100 km. Druhý VW Passat 1.9 TDI BlueMotion mal priemernú spotrebu 3,9 l/100 km a tretie Audi A3 1,9 TDIe dosiahlo spotrebu 4,0 l/100 km. Štvrté bolo Daihatsu Cuore 1,0 so spotrebou 4,5 l/100 km, piata Toyota Prius 1,5 spotrebovala 4,6 l/100 km a šiesty VW Passat 1,4 TSI 5,9 l/100 km.

Španielska automobilka naďalej pokračuje vo vývoji automobilov, ktoré čo najmenej škodia prostrediu. Dôkazom je aj verzia novej Ibizy Ecomotive, ktorú Seat vystavuje v týchto dňoch na autosalóne v Paríži.

Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.