Dacia: Pre taxikára do mesta, ale aj horala z Oravy

Nedeľa, 15 október 2023

Je ich už 8 miliónov. S toľko vyrobenými autami sa môže tento rok pochváliť rumunsko-francúzska automobilka Dacia. Autom pre každého, pre bežného občana z dediny, ale aj pre taxikára v hlavnom meste, rovnako aj "horala" z Oravskej Lesnej. Tiež pre takmer insolventného študenta, ale aj rozmaznaného mešťana, ktorý sa chce ukázať, že na drahší model nemá, a stará "korzička" už doslúžila.

1-dacia
Dacia je svetový fenomén v úspešnosti. Chváliť sa môže modelmi od najmenšieho Logana, cez pohľadné Sandero, 7-miestny osobný Jogger, SUV Duster, alektrický Spring a ďalšími modelmi pre širokospektrálnu skupinu zákazníkov.

Osem miliónov vyrobených áut je veľký úspech rumunského výrobcu a jeho francúzskeho patróna. Malý národný výrobca spred roka 2005 naskočil na úspešnú značku, ktorá je dnes známym fenoménom nielen v Európe.

Od roku 2005 zaviedli v dacii nový spôsob náhľadu založený na pragmatickej vízii automobilu. Ponúkajú najlepší pomer ceny a kvality, a to funguje. O dacie je veľký záujem, predaj neustále rastie, o čom svedčí počet oddaných zákazníkov, ktorých je viac ako 8 miliónov.

Rumunská fabrika bola založená v roku 1968 pod názvom UAP (Uzina de Autoturisme Pitesti), alebo Pitesti Automobile Factory. Pitesti je mesto na brehu rieky Arges v župe Arges, a jej sídlo je tam dodnes.

Názov Dacia sa objavil v roku 1980 a bol inšpirovaný slovom Dacia, čo je staroveký rímsky názov pre Rumunsko. Rumunského výrobcu kúpila skupina Renault v roku 1999 a v roku 2004 uviedla Dacia na trh svoj prvý model pod francúzskym vedením. Sandero ako druhý model uviedli na trh v roku 2008.

2-dacia-sandero-duster
Sandero je od roku 2017 najpredávanejším osobným autom na európskom maloobchodnom trhu, a model Duster od roku 2018 najpredávanejším SUV pre súkromných zákazníkov

Dacia Logan bol pôvodne určený pre rumunský trh a až neskôr aj pre krajiny východnej Európy. Až po jeho úspechu na týchto trhoch sa predaj rozšíril do ďalších krajín Európy. A to bol začiatok úspešného príbehu značky Dacia.

V súčasnosti sa modely Dacia predávajú v 44 krajinách. Najviac sa Dacia predáva vo Francúzsku, nasleduje Taliansko a v prvej päťke je aj domáci výrobca Rumunsko.

Už druhý rok po sebe je Dacia vedúcou značkou na európskom trhu z pohľadu predaja súkromným zákazníkom. V tomto segmente zákazníkov sú na prvom mieste Portugalsko a Belgicku a na treťom Francúzsko. Výsledky zdôrazňujú relevantnosť ponuky značky a kvalitu jej modelov.

Model Sandero je už šiesty rok po sebe, od roku 2017, najpredávanejšou značkou pre súkromných zákazníkov v Európe, a model Duster sa v roku 2022 umiestnil na 2. mieste a od roku 2018 je tiež najpredávanejším SUV pre súkromných zákazníkov.

Základná ponuka značky Dacia má štyri piliere. Plne elektrický mestský model Spring (od roku 2020), kompaktný hatchback Sandero (od roku 2008) a jeho variant Sandero Stepway. Tretím je SUV Duster (od roku 2010) a posledným 7-miestne osobné kombi Jogger (od konca roka 2021). Hatchback Logan uvedený v roku 2005 sa stále predáva vo východnej Európe.

3-dacia-3naj
Pomyselný stupeň víťazov predajnosti modelov Dacia: 1. Sandero, 2. Duster, 3. Logan

Podľa modelov je najpredávanejším Dacia Sandero (2,78 milióna), nasledujú Duster (2,26 milióna), Logan (1,97 milióna), Dokker (630 000), Lodgi (346 000), Spring (93 000), Jogger (80 000), Pick-up (56 000) a Dacia Solenz (51 000).

Tieto čísla sú dôkazom toho, že zákazníci prijali filozofiu značky, ktorej zostala vždy verná: myslieť netradične, byť kreatívny a šikovný a ponúkať bezkonkurenčný pomer ceny a kvality.

Autor: J. Goldberger
Foto: Dacia
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.