Piatok, 26 august 2011
Na pionierske časy slovenskej motorizácie si pamätajú tí skôr narodení. Ponuka by súčasnú generáciu určite neuspokojila. Ale ani spôsob obstarávania podľa poradovníkov Mototechny alebo aj protekcie v Tuzexe za poukážky zvané bony.
Stáli ste niekedy v rade pred Mototechnou na nový poradovník? Nebola to pol či celá hodina, ale na zápis do poradovníka sa stálo celé dni a noci. Číslo v poradovníku pri vašom mene znamenalo, že o polroka, rok či dva, keď prišiel na vás rad, ste si mohli vytipované auto kúpiť. A tešili ste sa ako malé dieťa. Spolu s celou rodinou. Napriek tomu, že výber bol dosť obmedzený. Veď posúďte.
V rokoch 1945 až 1990 sa v bývalej ČSSR v obchodných sieťach Mototechny a Tuzexu predávali osobné autá nasledujúcich typov.
Ponuka v roku 1950 a nasledujúcich rokoch: Škoda 1101 Tudor, Škoda 1200, 1201, Škoda 440 Spartak, Octavia, Škoda 445, 445 Felicia, Tatra 600, Tatra 603, Gaz M20 Pobieda, Ifa P 70, Renault R4cv.
Rok 1960: Škoda 1202, Škoda 1000MB, Škoda 1100, Škoda 1100MBX, Škoda 100, Škoda 110L, Moskvič 470, Hillman Minx, Simca Aronde, Simca 1300 / 1500, 1301 / 1501, Fiat 600, Fiat 500, Fiat 850, Fiat 125, Fiat 1300, Fiat 1500, Ford Taunus, Ford Cortina 1300, Renault R-8/R-16/R-6, Trabant 600/601, Wartburg311, Gaz 21 Volga, Saab 96.
Rok 1970: Škoda 110R, Škoda 105/120, Fiat 125P, Fiat 126p, Fiat 128, Fiat 127, Fiat 131, Simca 1307, Chrysler 160/180, Gaz 24 Volga, Talbot Horizont, Toyota Corona, Renault R12, Renault R5, R17 / 15, Wartburg 353, Zastava 101, Dacia 1300, Vaz Lada 2101/2102/2103/2105, Austin Alegro, Tatra 613, Saab 99.
Rok 1980: Škoda 105M/120M Škoda Garde / Rapid, Škoda Favorit, Vaz Lada 2105/2107/2121 Niva / Samara, Renault R-9 / R-11/R-18 / R-21/R20, Peugot 205, Fiat Uno, Ford Escort, Ford Sierra, ZAZ 1102 Tavria, Oltcit Club, Moskvič 2141 Aleko, Volvo 340, Daewoo Racer, Toyota Corola.
Autor: jGold