Citroën testuje C-Elysée WTCC

Štvrtok, 01 august 2013

Francúzska automobilka Citroën sa pripravuje na vstup do seriálu majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCC. Stane sa tak už od budúcej sezóny 2014 s vozidlom postavenom na báze modelu C-Elysée, ktoré bude pilotovať deväťnásobný majster sveta z rallye Sebestien Loeb.

Citroen C-Elysée WTCC
Citroën vstúpi v roku 2é14 do seriálu majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCC

Citroën koncom minulého roka na autosalóne v Paríži v prítomnosti Frédérica Banzeta, Yvesa Mattona a Sébastiena Loeba predstavil nový Citroën C-Elysée. Už vtedy napevno rátal, že do sedla svojho pretekárskeho špeciálu posadí majstra volantu Sébastiena Loeba. Teraz, po desiatich mesiacoch, je z novinky pretekársky špeciál pripravený na testovanie a od budúcej sezóny naplno bojovať v seriáli WTCC. C-Elysée WTCC je prvým automobilom postaveným podľa nových pravidiel FIA platných od budúceho roka.

Podľa Citroënu model C-Elysée ťaží zo skúseností značky v oblasti dizajnu, konštrukcie a kvality. "Voľba C-Elysée ako základného modelu pre nasadenie nášho vozidla do WTCC jasne poukazuje na náš zámer využívať preteky ako aktívnu podporu ďalšieho rastu predajných čísel," zdôvodňuje Frédéric Banzet, generálny riaditeľ spoločnosti Citroën. "Preteky seriálu WTCC sú celosvetovým podujatím a bude pre nás výzvou vyslať C-Elysée, náš kľúčový model, pretekať pred fanúšikmi automobilového športu na celom svete" dodáva šéf Citroënu.

"Z technického hľadiska bolo rozhodnutie vybrať C-Elysée pre aerodynamické vlastnosti trojpriestorovej karosérie ideálnou voľbou. Preto nám model C-Elysée absolútne vyhovuje," pridáva Xavier Mestelan-Pinon, technický riaditeľ tímu Citroën Racing. "Vďaka tomu sme mohli vcelku ľahko zabudovať viacero rôznorodých komponentov. Navyše ide o naše prvé okruhové vozidlo a tak sme jeho voľbu dôkladne zvažovali. V tomto prípade ide o zaujímavú výzvu."

Citroën C-Elysée WTCC bude obutý do 18palcových pneumatík a už pohľad naň má byť impozantný. Predný nárazník s integrovaným spojlerom zvýrazní masku chladiča s dominantným znakom dvojitého šípu. Rozšírené predné aj zadné blatníky spolu so spojlermi dopĺňajú jednoznačne športový charakter karosérie. Zadné krídlo má prilepiť vozidlo viac na vozovku. Pod kapotou bude motor 1,6 turbo s priamym vstrekovaním, ktorý používa aj model DS3 WRC. Väčšia príruba prepĺňania zabezpečila nárast výkonu až na 280 kW/380 k. Šesťstupňová sekvenčná prevodovka bude poháňať iba predné kolesá.

Citroën C-Elysée WTCC sa už jazdí a aktuálne sa začína jeho testovací a vývojový program. Vozidlo sa publiku po prvý raz predstaví počas medzinárodného autosalónu vo Frankfurte od 12. do 22. septembra.

Technické údaje C-Elysée WTCC

Podvozok

KonštrukciaŠkrupinová, zosilnená viacbodov zvarovanou klietkou
KarosériaOceľ a kompozitné materály

Motor

TypeCitroën Racing – 1,6 turbo s priamym vstrekovaním
Vŕtanie x zdvih82 x 75,5 mm
Zdvihový objem1598 cm3
Maximálny výkon280 kW/380 k pri 6 000 ot/min
Maximálny krútiaci moment400 Nm pri 4 500 ot/min
Litrový výkon174,8 kW/L (237,8 k/L)
Ventilový rozvodDva vačkové hriadele v hlave valcov, 4 ventily na valec
Dodávka palivaPriame vstrekovanie ovládané jednotkou Magneti Marelli

Spojka

DruhDvojkotúčová karbónová

Prevodovka

PohonPredných kolies
PrevodovkaSekvenčná, šesťstupňová Sadev, ovládaná mechanicky
DiferenciálSamosvorný, mechanický

Brzdy

VpreduChladené kotúče s priemerom 380 mm, 4-piestikové strmene
VzaduChladené kotúče s priemerom 300 mm, 2-piestikové strmene
Rozdeľovanie účinkuNastaviteľné z kokpitu

Odpruženie

ZavesenieMcPherson vpredu aj vzadu
TlmičeNastaviteľné

Riadenie

DruhS hydraulickým posilňovačom

Kolesá

RozmeryDisky 10x18" - pneumatiky Yokohama Ø 660 x 275

Rozmery, hmotnosti a objemy

Dĺžka/šírka4577 mm/1950 mm
Rázvor2700 mm
Rozchod1750 mm (vpredu aj vzadu)
Nádrž50 litrov
Hmotnosť1100 kg minimum s vodičom (predpis)

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.