Štvrtok, 21 júl 2011
Citroën si v tridsiatych rokoch minulého storočia predsavzal vyrábať automobil, ktorý by na svojej palube prepravil štyri dospelé osoby a 50 kilogramov zemiakov. Na trh mal byť uvedený v roku 1939, vojna však veľkolepý plán Citroënu prekazila. Išlo o model 2 CV prezývaný kačica.
Plány Citroënu zničila vojna. Aj celú produkciu pripravenú pre trh. Až na päť dobre ukrytých exemplárov, z ktorých jeden patril spoločnosti Michelin. Automobil bol nakoniec vystavený na autosalóne v Paríži v roku 1948. Práve tu sa začala jeho cesta za budúcou slávou. Úspech nového modelu s dosť netradične vyzerajúcou karosériou, ktorý dostal pomenovanie 2 CV, bol neuveriteľný a Citroën sa môže chváliť počtom 5 114 969 exemplárov vyrobených v rokoch 1948 až 1990, z čoho 1 246 335 boli dodávky.
Teraz sa schyľuje k celosvetovému zrazu priateľov modelu 2CV, ktorý sa koná každé dva roky, vždy v inej krajine. Na území Francúzska sa naposledy konal v roku 1989. Na zraze sa očakáva množstvo účastníkov zo všetkých kútov sveta. Viacero francúzskych klubov 2 CV zriadi na okrajoch základne zrazu informačné strediská, aby im uľahčili vstup a ponúkli eventuálne možnosti ubytovania.
Väčšina klubov 2 CV z celého sveta ohlásila svoju účasť na najväčšom podujatí zasvätenom Citroën 2 CV, ktoré sa bude konať od 26. do 31. júla v Salbris (Loir et Cher) vo Francúzsku na ploche s rozlohou 60 hektárov. Už teraz evidujú organizátori podujatia 5300 prihlásených účastníkov, takže 19. svetové stretnutie priateľov 2 CV bude lámať rekordy v účasti.
Majitelia tohto mýtického modelu a návštevníci podujatia sa môžu tešiť na množstvo animácií a rôzne expozície. Značka tu vystaví aj štyri predsérie tohto modelu s predvojnového obdobia a taktiež využije túto príležitosť na vystavenie štúdie REVOLTe, luxusného a technologicky vyspelého mestského vozidla, ktorého línie boli inšpirované slávnou kačicou.
Pre účastníkov zrazu pripravili organizátori množstvo sprievodných akcií. Bokom nezostali ani novinári, pre ktorých bude k dispozícii niekoľko Citroënov 2 CV, aby mali možnosť objaviť alebo si znova vyskúšať pocit z jazdy tohto legendárneho modelu.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën