Utorok, 21 január 2020
Francúzska značka Citroën môže mať radosť z výsledkov a bilancovania predaja nových automobilov na Slovensku za rok 2019.
V roku 2019 dosiahol Citroën na Slovensku historický rekord v predaji automobilov za posledných osem rokov. Čísla hovoria o 5457 registrovaných nových osobných a úžitkových automobiloch, čo predstavuje päť percent slovenského trhu.
Citroën sa tak posunul o jednu priečku vyššie oproti roku 2018 a zaradil sa v kategórii osobných a malých úžitkových automobilov medzi osem napredávanejších automobilových značiek na Slovensku. S medziročným nárastom predaja nových áut o deväť percent rástla francúzska značka rýchlejšie ako celoslovenský trh, ktorého nárast predstavoval len 2,7 %.
Značka s dvojitým šípom v znaku získala v roku 2019 o 442 viac nových zákazníkov, ktorí si vybrali a kúpili nový Citroën. Značka za minulý rok bola piatou najrýchlejšie rastúcou na slovenskom trhu.
Nárast zákazníkov sa výrazne prejavil pri kúpe nových osobných automobilov. Významným prínosom bolo tiež uvedenie nového SUV, modelu C5 Aircross. Model s vysokým komfortom a najnovšími technológiami sa v roku svojho uvedenia na trh zaradil na Slovensku medzi dvanásť najpredávanejších SUV.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën