Utorok, 07 apríl 2009
Výmeny na vrcholových postoch pokračujú. Spoločnosť Citroën má nového riaditeľa celej značky.
Celosvetového vedenia značky Citroën sa v týchto dňoch ujal Jean-Marc Gales (46 rokov). Nový najvyšší šéf Citroënu začínal svoju automobilovú kariéru v BMW, odkiaľ smeroval do spoločnosti Volkswagen. Jeho profesionálna cesta ho neskôr zaviedla aj do dnes krízou zmietaného giganta GM. V rámci koncernu dostal na starosť značky Opel a Saab. V roku 2006 sa stal riaditeľom svetového predaja automobilky Mercedes-Benz, aby nakoniec zakotvil na poste generálneho riaditeľa francúzskej značky Citroën.
Jean-Marc Gales dostal pod silu svojich rozhodnutí automobilku, ktorá z historického hľadiska patrila medzi technologických priekopníkov. Ujal sa vedenia v čase, keď sa svet zmieta vo finančnej kríze a Citroën sa nachádza v štádiu zmeny identity.
Autor: J. Goldberger