Chlapi a chlapi. Či iba reči?

Štvrtok, 04 február 2016

Kedysi, a nie je tomu tak dávno, bolo to v našom ranom kapitalizme, po tzv. "nežnej revolúcii" (ktorá však bola iba nežnou a nie revolúciou, čo žiaľ, uniká často aj politológom, veď: komunistickí prezidenti, ale aj predsedovia vlád, Národnej rady, ministri a ďalší sú naďalej na vedúcich postoch štátu či regiónov i obcí dodnes) sme snívali, a politici to národu tak servírovali, o slovenskom Švajčiarsku. A výsledok? Dodnes ho nemáme a sme na míle vzdialení od systému, o životnej úrovni ani nehovoriac, ktorý by pripomínal aspoň švajčiarsky poriadok.

billboard HZDS
To bola vidina prosperujúceho Slovenska bývalej vládnej strany – slovenské Švajčiarsko

Malý náznak tu bol po tom, ako ľud vo voľbách porazil bývalého boxera Vladimíra Mečiara. Táto chvíľa sa znovu priblížila keď do premiérskeho kresla usadla Iveta Radičová. Jej "vládnutie" v rozbitej koalícii však dlho netrvalo a do kresla predsedu vládneho kabinetu nastúpil junior Mečiar. Možno sa teraz pýtate, ako súvisí motoristický portál s politikou.

Na to môže byť viac odpovedí, až nekonečne mnoho. Napríklad máme ministra vnútra, ktorý necháva merať rýchlosť, samozrejme prostredníctvom svojich podriadených, veľmi často práve tam, kde sa dobre vyberajú pokuty a nie tam, kde vznikajú potenciálne nebezpečenstvá. S tým súvisí bezpečnosť na cestách, zranení a mŕtvi pri dopravných nehodách. Aj to dosť oberá spoločnosť o ľudský potenciál.

Alebo - je tu ministerstvo dopravy, ktoré vsádzalo na predražené PPP projekty pri budovaní diaľnic. Vtedajší minister, ktorý ich presadzoval hlava-nehlava s podporou premiéra, sedí dnes na pohodlnej a nič nehovoriacej stoličke podpredsedu vlády pre veľké investície. Atď, atď.

K Švajčiarsku, ku ktorému sme sa chceli prirovnávať (na jednom z predvolebných billboardov sa to vtedy vládnej politickej strane takmer podarilo, ibaže obrázok niekto nasnímal nie na Slovensku, ale v krajine helvétskeho kríža). Škoda, že aj o tento malý kúsok šťastia nás vtedy obral šéf malej "vládnej" reklamnej agentúry.

Väčšia škoda je však to, čo sa stalo vláde Ivety Radičovej len po roku vládnutia. Možno nás to mohlo viac priblížiť k vysnívanému Švajčiarsku, kam teraz prúdi pracovná sila i ľudské mozgy zo Slovenska Dnes sme na tlačovej konferencii strany SKOK! počuli, že je čas povedať celú pravdu o páde Radičovej vlády. Už som bol takmer na sto percent presvedčený, komu v marcových parlamentných voľbách dám svoj hlas. Padli však len všeobecné konštatovania: zodpovední sme všetci, každý by sa mal priznať. A ospravedlniť sa.

Veľa sme sa na tlačovej konferencii o pravej príčine pádu vlády Ivety Radičovej nedozvedeli, aj keď hádam po prvý raz výraznejšie zaznelo meno Richarda Sulíka. Skôr však v súvislosti s jeho terajším obviňovaním Ivety Radičovej.

Kto teda nesie zodpovednosť za vtedajší pád vlády? Juraj Miškov: "Všetci vtedajší lídri, ale aj my. Každý z koaličných partnerov si hral vlastnú hru. Vládu položilo politikárčenie, škriepky a veľké zaslepené egá (koho egá ? – pozn. autora). To je to, čo slovenskej politike dominuje dodnes."

Ale páni bývalí ministri, Juraj Miškov a Daniel Krajcer, nemali tieto slová odznieť už dávno, ešte predtým, ako k pádu vlády došlo a postaviť sa Richardovi Sulíkovi a ďalším pánom, ktorí za pádom vlády stáli? Teraz je neskoro plakať nad rozliatym mliekom a ľutovať to, čo ste mohli a mali, a ako chlapi (???) aj museli urobiť približne pred tými štyrmi rokmi. Takže ďalej mám pochybnosť a naozaj neviem koho budem voliť.

Ej Švajčiarsko, opäť si sa nám vzdialilo!

Autor: Ján Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.