Pondelok, 02 júl 2007
Jedným zo spôsobov, ako sa chce Chevrolet lepšie udomácniť v Európe, je nasadiť do svojich modelových radov dieselové motory. Praktický spôsob predviedol americký výrobca prednedávnom, keď predstavil existujúce modely s novými motormi na naftu. Zmenil tak situáciu, keď donedávna nemal žiadny model so vznetovým motorom.
Dnes zo šiestich modelových radov ponúkaných v Európe majú "naftu" pod kapotou už tri. Chevrolet tak splnil očakávania tých, ktorí uprednostňujú naftové agregáty pred benzínovými.
Po modeloch Captiva a Epica má teraz diesel aj model Lacetti, pričom cieľom Chevroletu je dostať do konca tohto desaťročia do každého tretieho auta značky Chevrolet ponúkaného v Európe vznetový motor.
V súčasnosti ponúka Chevrolet dve výkonové verzie turbodieselového agregátu so vstrekovaním common rail v pohonnej jednotke s objemom 2,0 litra. Silnejší s výkonom 150 k (120 kW) majú pod kapotou európska vlajková loď Epica a SUV Captiva. Slabší motor so 121 k (89 kW) poháňa modely Lacetti vo verziách sedan, hatchback i kombi.
Model | Lacetti HB | Lacetti SDN | Lacetti SW | Epica | Captiva |
Zdvihový objem (cm3) | 1991 | ||||
Výkon (kW/k pri ot/min) | 89/121 pri 3800 | 110/150 pri 4000 | |||
Max. krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 280 pri 2000 | 320 pri 2000 | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9.8 (10.6) | 9.8 (10.6) | 9.8 (10.6) | 9.7 (10.1) | 11.5 (12.2) |
Max. rýchlosť (km/h) | 186 (188) | 186 (188) | 186 (188) | 200 (207) | 178 (180) |
Spotreba (l/100 km) | 5.7 (6.6) | 5.7 (6.6) | 6.0 (6.9) | 6.1 (7.6) | 7.6 (8.7) |
V zátvorkách sú údaje pre modely s automatickou prevodovkou.