Streda, 13 január 2021
Spoločnosť BMW potvrdila napriek roku poznačeného pandémiou koronavírusu pozíciu svetového lídra medzi prémiovými výrobcami automobilov.
Spoločnosť BMW dodala predajcom na celom svete spolu 2 324 809 automobilov značiek BMW, Mini a Rolls-Royce. Iba značka Rolls-Royce dodala na trh menej vozidiel o 8,4 %, ostatné značka spoločnosti prekročili oproti roku 2019 počty dodaných vozidiel.
Predaje plug-in hybridných vozidiel sa v porovnaní s minulým rokom zvýšili o 38,9 %, čo poukazuje na značný záujem kupujúcich o segment elektrifikovaných automobilov a výrazne podporuje nárast elektromobility.
Spoločnosť BMW splnila tiež v uplynulom roku 2020 európske flotilové limity CO2 s rezervou. S menej ako s množstvom 100 gramov na kilometer splnila tak ciele európskych predpisov o flotilových emisiách.
Vplyv na úspech výroby a predaja malo pružné reagovanie spoločnosti na vplyv koronavírusu úpravou stratégie predaja a výroby. Vďaka tomu uzatvorilo BMW rok silným štvrtým štvrťrokom, čím potvrdilo, že je celosvetovým lídrom prémiového segmentu.
Vďaka našim technológiám Efficient Dynamics a viac ako 135 tisícom predaným elektrifikovaným vozidlám v Európe spoločnosť BMW potvrdila splnenie limitov európskych predpisov o flotilových emisiách.
K dosiahnutiu cieľa byť lídrom v segmente prémiových automobilov výrazne prispel výkon vyššieho luxusného segmentu, ktorý vďaka modelom BMW radu 7, BMW radu 8 a BMW X7 medziročne narástol o 12,4 percenta na celkových 115 420 kusov. Predaje týchto vysoko ziskových modelov celkovo vzrástli oproti roku 2018 o viac ako 70 percent.
Skupina BMW ako priekopník elektromobility predala minulý rok celosvetovo spolu 192 646 elektrifikovaných vozidiel značiek BMW a Mini, čo predstavuje nárast oproti roku 2019 o 31,8 %.
Predaje plne elektrických vozidiel vzrástli v roku 2020 o 13 percent, zatiaľ čo plug-in hybridné modely o takmer 40 percent. V Európe predstavujú elektrifikované vozidlá približne 15 percent všetkých predajov.
Značka Mini v roku 2020 dosiahla 292 394 predaných vozidiel, čo je oproti roku 2019 menej o 15,8 %. Mimoriadne populárny bol však plne elektrický Mini Electric so 17 580 predanými vozidlami a model John Cooper Works, ktorý si objednalo 20 565 záujemcov, a to je oproti roku 2019 viac o 20,8 percenta.
Automobilov značky Rolls-Royce sa v roku 2020 predalo 3756, menej o 26,4 % ako rok predtým, to aj napriek trhovej absencii najpredávanejšieho modelu značky Ghost, keďže sa očakával príchod jeho nasledovníka. Hlavným počinom roka bolo koncom doka 2020 predstavenie nového modelu Ghost a jeho nadšené uvítanie zákazníkmi, médiami i verejnosťou.
Motocyklová divízia BMW Motorrad dodala zákazníkom v roku 2020 169 272 motocyklov a skútrov, čo je druhý najlepší výsledok v histórii. To poukazuje na úspešnú rastovú stratégiu výroby a obľúbenosť motocyklov a skútrov značky BMW. Pričinilo sa o to aj predstavenie až trinástich nových modelov.
Autor: J. GoldbergerFoto: BMW