Utorok, 31 marec 2020
Po šiestich rokoch od príchodu na trh sa končí životný cyklus plug-in hybridného modelu BMW i8. Keď sa skončí výroba modelov BMW i8 Coupé a BMW i8 Roadster, stanú sa oba modely významnými míľnikmi bavorskej automobilky.
Model BMW i8 odštartoval svoj celosvetovo úspešný príbeh ako výnimočná symbióza futuristického dizajnu a prevratnej technológie. Sériová výroba sa spustila v roku 2014, koncept menom Vision Efficient Dynamics sa predstavil už v roku 2009, potom prišiel ďalší koncept už nazvaný i8 a bol prakticky totožný so sériovým modelom.
BMW i8 so svojim takpovediac nadčasovým dizajnom a prevratnými technológiami vzbudil najmä v odbornej verejnosti zaslúženú pozornosť. Aj to mohol byť dôvod, prečo po kupé automobilka siahla po štyroch rokoch aj po verzii Roadster.
Prvý plug-in hybridný model BMW i8 poskytol radosť z jazdy, ktorá bola rovnako dynamická ako trvalo udržateľná a zároveň sa stal zosobnením fascinácie z jazdy s elektrifikovaným pohonom. Taktiež položil základ aktuálnej širokej palete plug-in hybridných vozidiel spoločnosti BMW Group.
BMW i8 sa môže chváliť aj svojimi prevádzkovými nákladmi, keď i8 vo verzii Coupé dosahuje kombinovanú spotrebu paliva 1,8 l/100 km, kombinovanú spotrebu energie 14,0 kWh/100 km a kombinované emisie CO2 42 g/km. Roadster má kombinovanú spotrebu paliva 2,0 l/100 km, kombinovanú spotrebu energie 14,5 kWh/100 km a kombinované emisie CO2 46 g/km.
BMW i8 sa stal najúspešnejším športovým automobilom s elektrifikovaným pohonom na svete. S viac ako 20 000 predanými kusmi od roku 2014 dosiahol tento model bavorskej automobilky lepšie predajné výsledky než všetci ostatní konkurenti v segmente.
(jGold)Foto: BMW