Ako kupovať jazdené autá? Zjednávajte cenu.

Štvrtok, 03 december 2015

Pravdepodobne ste zažili situáciu, keď si vyberáte vysnívané jazdené vozidlo cez inzertné servery alebo prechádzate autobazárom a pozeráte sa na vývesné tabule s predajnou cenou. Je táto cena, zobrazená na spätnom zrkadle alebo na čelnom skle naozaj konečná predajná cena určená práve vám? Určite nie.

1 Fiat Abarth
Deväť tisíc? Dohodnuté? Ruku na to! Práve som si kúpil Fiat Abarth, - vraví kupec, ktorému sa podarilo znížiť cenu z jedenásťtisíc na deväť a ušetriť dve tisíc eur.

Ponuková cena udávaná predajcom sa nemusí rovnať cene, ktorú zaplatíme za kupované vozidlo. Konkrétnej čiastke, ktorú bazár dostane za predaj, hovoríme cena realizovaného predaja. Realizovaná cena môže byť v niektorých prípadoch aj o 15 % nižšia ako cena ponuková, taký je názor odborníka na predaj automobilov Ladislava Smrčka, dátového analytika spoločnosti IBS automotive. Táto spoločnosť je popredným poskytovateľom dát pre oceňovanie vozidiel na Slovensku a v Čechách.

IBS automotive sa problematikou zberu dát, tvorbou cien a konečného ocenenia jazdených vozidiel zaoberá už niekoľko rokov a tak má k dispozícii ponukové ceny predajcov a ceny už z realizovaných obchodov a tieto dáta neustále analyzuje.

Zjednávanie cien Golfu, Octavie a Focusu

Ukážkovým prípadom môžu byť tri vybraté jazdené automobily, ktoré sú zaradené na najvyšších miestach rebríčka v predajnosti jazdených automobilov na Slovensku. A naopak, jedno vozidlo, ktoré je na našom trhu menej obsadené a jeho ponuka na trhu s jazdenými autami je obmedzená. Ide o vozidlá Škoda Octavia, Volkswagen Golf a Ford Focus. Tým protipólom je MPV Mazda5.

Z tabuliek, ktoré si vedie spoločnosť IBS automotive sa dá vyčítať, že pri najpredávanejšej Škode Octavia je realizovaná cena automobilu o 8 % nižšia ako cena ponuková. Podobná situácia je pri Forde Focus, kde je rozdiel 6,5 %, pri Volkswagen Golf je uvedený rozdiel 5,6 % a pri Mazde dokonca až 13,9 %.

Ponuková cena nie je konečná

Tento rozdiel je daný už zmienenou obmedzenou ponukou na trhu s jazdenými automobilmi, kde sa často stretávame s veľkým rozpätím ponukovej trhovej ceny. Práve obmedzený počet týchto automobilov na trhu dovolí obchodníkovi ponukovú cenu zvýšiť a počkať na vhodného záujemcu.

Cena uvedená na inzertných serveroch či v autobazároch nie je vždy konečná. Oplatí sa nad touto cenou zamyslieť a starostlivo preveriť technický stav vozidla, pretože práve stav vozidla nám dokáže konečnú predajnú cenu výrazne ovplyvniť a pri nákupe automobilu ušetriť nemalú čiastku.

Príklad zjednávania ceny

Mike vycestoval z britských ostrovov za majiteľom veterána Citroëna HY Van z roku výroby 1956 až do južného Francúzska. A začal vyjednávať.

  • Koľko zaň chcete?
  • Sedem tisíc – vraví predávajúci.
  • Sedem tisíc eur?
  • Áno, sedem tisíc.
  • Keď bolo nové, možno stálo pár stoviek frankov! Čo tak päť tisíc? – ponúka Mike.
  • To je málo, - oponuje predávajúci.
  • Platím v hotovosti, - skúša Mike.
  • Nie, nie.
  • Aká je vaša najnižšia cena? – vyzvedá britský kupec.
  • Šesť tisíc. Ale v hotovosti! - vraví Francúz.
  • Šesť tisíc! Dohodnuté. Ruku na to. Práve som si kúpil Citroën HY Van. - teší sa Brit, keďže vyjednávaním znížil cenu vytúženého auta o celú tisícku eur.

2 Citroen HY Van
Citroën HY Van, r. v. 1956, vtedajší pracovný kôň francúzskeho, belgického a holandského vidieka. V rokoch 1947 až 1981 sa ich vyrobilo takmer pol milióna kusov

Autor: janGold
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.