Štvrtok, 08 jún 2017
V druhej polovici marca sme zverejnili ceny nového modelu Opel Insignia tak vo verzii Grand Sport ako a j Sports Tourer, štvordverového liftbacku a praktického kombi . V predošlých dňoch sme si na novinku Opla už mohli aj reálne siahnuť a vyskúšať si v neďalekom rakúskom Hainburgu a jeho okolí vlajkovú loď automobilky z nemeckého Rüsselsheimu.
Opel Insignia vo verzii liftback, pomenovaná ako Grand Sport, je štvordverová limuzína , pri ktorej sa s vekom batožinového priestoru zdvíha aj zadné okno, príde na trh už čoskoro, kombi Sports Tourer sa k predajcom dostane neskôr. Záujemcovia si ich však môžu objednávať už teraz. Insignia kombi Grand Sport zaujme zákazníkov aj svojou cenou, ktorá sa začína na 20 490 eurách.
Aj pre manažérov
Nová Insignia sa na trhu priradí k modelom, ktoré sú v hľadáčiku najmä stredného manažmentu a postaví sa proti konkurentom typu VW Passat, Ford Mondeo, Peugeot 508 či Renault Talisman alebo niektorému z ďalších modelov strednej triedy. Môže byť pre každý z nich vážnym konkurentom, či už svojim dizajnom, priestranným a komfortným interiérom ako aj novými technológiami.
V rakúskom Hainburgu sme si mohli vyskúšať Insigniu s benzínovým motorom 1,5/140 k Turbo a s turbodieselom 2,0 CDTI/170 k. V ponuke má Opel pre modely Insignia ešte ďalšie dva benzínové motory 1,5/165 k Turbo a 2,0/260 k Turbo a turbodiesle 1,6 CDTI/110 k a 1,6 CDTI/136 k, tie však Opel na testovacie jazdy do Rakúska nepriviezol.
Výbava na mieru
Nový Opel zaujme záujemcov o toto auto aj svojou pestrou a bohatou výbavou, veď v ponuke sú až štyri stupne vybavení. Prvou je Selection, nasledujú Edition, Dynamic a vrcholnou je Innovation. Už základná Selection má až 39 položiek, medzi ktorými nechýba stabilizačný systém ESP, šesť airbagov, bezkľúčový vstup a štartovanie, varovanie pred čelnou kolíziou a vybočením z jazdného pruhu, protikolízne brzdenie, indikácia vzdialenosti, detekcia chodcov, aktívna kapota.
Aby toho nebolo málo, tak základná výbava Selection má ešte bi-halogénové predné svetlomety, LED denné svietenie i zadné svetlá, elektrické ovládanie všetkých okien, elektrickú parkovaciu brzdu, manuálnu klimatizácia, 7" dotykový audiosystém 4.0 IntelliLink, Bluetooth handsfree, 7 prémiových reproduktorov, USB konektor, palubný počítač, grafický informačný displej, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, multifunkčný kožený volant, sklopné zadné sedadlá delené 60/40, úchyty Isofix a iné.
Len štvorvalce
Paletu pohonných jednotiek sme už spomenuli, pripomeňme však, že Opel neexperimentuje s trojvalcovými motormi a dal prednosť benzínovým i naftovým štvorvalcom. Pri benzínových zvolil kompromis medzi 1,4 a 1,6 litrovými a zameral sa objem 1,5 s preplňovaním a pridal výkonný 2,0 litrový výkonný motor. Pri tých menších ušetril na váhe až 15 kg a pridal výkon (140 k – 165 k) a dvojliter naladil na parádnych 260 koní. Paletu vznetových štvorvalcov zameral na objemy 1,6 a 2,0 litra s výkonmi 110, 136 a 170 koní.
Opel Insignia Grand Sport - technické údaje áut s benzínovými motormi a ceny
Motor | 1,5 Turbo | 1,5 Turbo Ecotec | 1,5 Turbo | 2,0 Turbo 4x4 |
Zdvih. objem cm3 | 1490 | 1490 | 1490 | 1998 |
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Naj.výkon kW/k/ot | 103/140/5600 | 103/140/5600 | 121/165/5600 | 191/260/- |
Naj. krút. mom. Nm | 250/2000-4100 | 250/2000-4100 | 250/2000-4500 | 400/2500-4000 |
Prevodovka | 6M | 6M | 6M/6A | 8A |
Max. rýchlosť km/h | 210 | 213 | 222/218 | 2500 |
Zrých. 0-100 km/h | 9,9 | 9,9 | 8,9/9,4 | 7,3 |
Komb. spotreba l/100 km | 5,9 | 5,7 | 6,0/6,1 | 8,6 |
Prevádz. hmotnosť kg | 1441 | 1456 | - | - |
Selection | 20 490 | 20 790 | - | - |
Edition | 21 090 | 21 390 | 21 890 | - |
Dynamic | 22 590 | 22 890 | 23 690 | 30 990 |
Innovation | 22 990 | 23 290 | 23 790 | 31 390 |
Opel Insignia Grand Sport - technické údaje áut s naftovými motormi a ceny
Motor | 1,6 CDTI | 1,6 CDTI Ecotec | 1,6 CDTI | 1,6 CDTI | 2,0 CDTI |
Zdvih. objem cm3 | 1598 | 1598 | 1598 | 1598 | 1956 |
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Naj.výkon kW/k/ot | 81/110 | 81/110 | 100/136 | 100/136 | 125/170 |
Naj. krút. mom. Nm | 300/2000 | 300/2000 | 320/2000-2250 | 320/2000-2250 | 400/1750-2500 |
Prevodovka | 6M | 6M | 6M/6A | 6M | 6M |
Max. rýchlosť km/h | - | 205 | 211/203 | - | 226 |
Zrých. 0-100 km/h | - | 11,6 | 10,5/10,9 | - | 8,7 |
Komb. spotreba l/100 km | - | 4,0 | 4,3/5,1 | - | 5,2 |
Prevádz. hmotnosť kg | - | 1503 | 1503/1522 | - | 1582 |
Selection | 22 290 | - | 24 340 | - | 24 990 |
Edition | 23 590 | - | 24 940/25 890 | - | 25 590 |
Dynamic | 25 090 | - | 26 440/27 390 | - | 27 090 |
Innovation | 25 490 | - | 26 840/27 790 | - | 27 490 |
Poznámka: V tomto cenníku nie sú uvedené ceny verzií s pohonom 4x4 a s 8stupňovým automatom, ktoré sa dodávajú k motorom 2,0 CDTI s výkonom 170 pre stupne výbav Edition, Dynamic a Innovation.
Tradícia pokračuje
Vlajková loď rüsselsheimskej automobilky pokračuje v tradícii doterajších, aj legendárnych modelov akými v histórii Opla bol triumvirát KAD. Že neviete o čo ide? No predsa Kapitän-Admiral-Diplomat, na ktoré si mladšie generácie motoristov nie veľmi pamätajú, aj mnohí skôr narodení ich majú ešte v pamäti. Veľkosťou pokiaľ ide rozmery, ich nová vlajková loď Insignia Grand Sport pravdepodobne prekonáva, keď je dlhá takmer 4,9 metra (4897 mm) a široká 1863 mm pri výške 1455 mm (menej o 29 mm oproti 1. generácii). Nová Insignia svojich legendárnych predchodcov prekonáva inovatívnymi technológiami, úžasným dizajnom a pýšiť sa môže aj titulom Auto roka 2009 svojho predchodcu, ktorého sa doteraz predalo 930 tisíc kusov (na Slovensku 2700).
Dôraz na nové technológie
Druhá generácia Insignie má úplne novú konštrukciu. Použili sa nové technológie, aj vďaka ktorým je limuzína oproti predchodcovi ľahšia o 175 kg a kombi až o 200 kg. Kvalitnejšie materiály nielen znížili hmotnosť, ale zvýšili aj torznú tuhosť a následne aj jazdné vlastnosti, čo prispeje k väčšej bezpečnosti jazdy, čomu napomôže aj zníženie ťažiska po tom, ako sú nižšie položené predné i zadné sedadlá o takmer 3 centimetre. Viac miesta o 2,5 centimetra pre kolesá majú cestujúci na zadných sedadlách, v priestore ramien a stehien v priemere viac o tri centimetre. O 130 litrov je väčší aj batožinový priestor, ktorý po sklopení zadných operadiel má 1665 litrov. Ak potrebujete viac, potom by sme si mali kupovať nie limuzínu, ale menší sťahovák.
Dôležité sú aj detaily
Pri tankovaní na čerpacej stanici vodič nemusí siahnuť na veko otvoru nádrže, keďže Insignia má hrdlo bez viečka. Opel aj pri iných modeloch sa chváli kvalitnými certifikovanými AGR sedadlami, ktoré používa aj Insignia. Sú odvetrávané, majú masážnu funkciu, elektrické nastavovanie s pamäťou a nechýba ani bedrová opierka.
Komfort vytvára aj vyhrievanie predných i zadných sedadiel, vyhrievanie volantu a teraz ho má aj čelné sklao. O zábavu vodiča a posádky sa stará Audiosystém R 4.0 IntelliLink so 7" dotykovým displejom a komunikáciu obstarajú rôzne systémy a komunikačné prvky. Nechýba ani navigácia v podobe Navi 900 IntelliLink a Head Up na premietanie dôležitých informácií o jazde na čelné sklo.
Dojmy z jazdy
Povieme, že boli nad očakávanie. Bolo náhoda, že našej dvojici sa ušla Insignia 2,0 CDTI s najvýkonnejším 170 koňovým motorom a 6stupňovým manuálom. Jazdilo sa v okolí Hainburgu a prvým cieľom bol kopec Braunsberg ležiaci nad mestom s dobrým výhľadom na okolitú krajinu, krátkym úsekom so serpentínami, ale dobrý aj na fotografovanie. Druhým cieľom bol starobylý kaštieľ Schloss Hof, tretí cieľ pri Zell am See sme pre krátkosť času dopoludňajších testov vynechali. Vyskúšať Insigniu aj s niektorým so zaujímavých benzínových motorov 1,5 Turbo sme už v popoludňajších hodinách nestihli, pretože znovu sa nám ušiel turbodiesel.
Jazdili sme po bežných cestách, za plnej premávky, takže sotva stihnete ochutnať zákusok, ale nie dokonale vyskúšať auto a posúdiť jeho jazdné vlastnosti. No i tak sme zhodnotili našu jazdu takto: auto vynikajúco sedí na ceste, výborne sa s ním manévruje, krásne zatáča, má skvelú dynamiku, úžasne zrýchľuje, v zákrutách sa nenakláňa a je tiché a dobre odhlučnené. Interiér je priestranný, sedenie pohodlné a výhľad z auta dobrý na všetky smery. Všetko bolo dobré, len škoda, že sme po jazde nemohli Insigniu zaparkovať do svojej garáže.
Autor: J. Goldberger