Vettel víťazom Veľkej ceny Japonska

Pondelok, 11 október 2010

Sebastian Vettel sa na Veľkej cene Japonska formuly 1 tešil počas necelých siedmich hodím dvakrát. Najprv si v kvalifikácii vybojoval pole position, aby päť hodín nato zvíťazil v šestnástych pretekoch tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta. Vettel tak na okruhu v Suzuke obhájil minuloročný triumf pred Markom Webberom a Fernandom Alonsom a vďaka nemu sa prebojoval na tretie miesto priebežného poradia.

Sebastian Vettel
Dobrú náladu v tíme Red Bullu spôsobilo dvojité víťazstvo jazdcov Vettela a Webbera

Sobotňajší lejak a množstvo vody na trati znemožnili kvalifikáciu na Veľkú cenu Japonska, ktorá sa potom konala za krásneho slnečného dňa v nedeľu, len päť hodín pred samotnými pretekmi. Dominovali v nej, rovnako ako v predchádzajúcich tréningoch, jazdci Red Bullu Vettel a Webber a zaistili si prvé a druhé miesto na štartovom rošte. V druhom rade stáli Kubica a Alonso, v treťom Button a Rosberg. Ďalšie priečky patrili Barrichellovi s Hamiltonom (po výmene prevodovky klesol z tretieho miesta na ôsme) a Hülkenbergovi so Schumacherom. Nevydarenú kvalifikáciu mal Brazílčan Massa, keď skončil až dvanásty.

Vettel dosiahol v Japonsku ôsme víťazstvo v kariére a tretie v tejto sezóne. Po tom, čo dominoval v tréningoch i kvalifikácii, najlepšie odštartoval aj v pretekoch a s prehľadom doviedol monopost Red Bullu do cieľa. Súčasné dominantné postavenie tímu "býkov" zvýraznil druhým miestom Webber a zvýšil svoje vedenie na čele priebežnej klasifikácie šampionátu na 14 bodov na druhého Alonsa z tímu Ferrari. Rovnako 14 bodov na Webbera stráca aj tretí Vettel, ktorý má oproti Alonsovi menej víťazstiev.

O malú drámu sa už v zahrievacom kole postaral Brazílčan di Grassi, keď v najrýchlejšej zákrute vyletel z trate, tvrdo narazil do bariéry a na štart pretekov už nenastúpil. Dramatický štart najlepšie zvládol Vettel, za ktorého sa zavesil Kubica. Zle obišiel Kubicov tímový spolujazdec Petrov, ktorý prišiel do kontaktu s Hülkenbergom a vypadol. Podobný osud stihol aj Massu, ktorého v prvej zákrute po štarte vytlačil Rosberg na trávu, kde stratil priľnavosť, preletel krížom cez trať a trafil Liuzziho. Po di Grassim skončili tak hneď v úvode pretekov ďalší štyria jazdci. A aby toho nebolo málo, Kubicovi, ktorý jazdil na treťom mieste, odpadlo v treťom kole pravé zadné koleso a z pretekov odstúpil.

Na čele sa vytvorilo poradie Vettel, Webber, Alonso, Button, Hamilton – piati najvážnejší kandidáti na titul majstra sveta. Na ďalších priečkach jazdili Barrichello, Schumacher, Heidfeld, Sutil a desiatku uzatváral Španiel Alguersuari. Prví piati sa aj po výmenách pneumatík v boxoch s formovali do rovnakého poradia, až na malú výnimku, keď sa Hamilton dostal pred Buttona. Keď však potom Hamilton signalizoval tímu, že mu "vypadla" trojka, Button zaujal jeho pozíciu a prvá päťka v takomto poradí prešla aj cieľom.

Veľká cena Japonska nebolo rozhodne nudná. Klasický okruh v Suzuke poskytol divákom dostatok dramatických okamihov. Jedným z aktérov bol aj skvele technicky vybavený domáci jazdec Kobayashi, ktorý predvádzal krásne predbiehacie manévre a v cieli bol siedmy. Schumacher po dlhšom čase "zabral", skončil šiesty a na trati zvádzal pekné súboje s tímovým kolegom Rosbergom v boji o šieste miesto, kde Schumacher vyzeral byť rýchlejší ako jeho mladší kolega. Ich vzájomný súboj vyriešilo odpadnuté koleso Rosbergovho monopostu. Presadil sa aj Heidfeld, ktorý bodoval na ôsmom mieste. Deviatu a desiatu priečku obsadili Barrichelo a Buemi. Preteky nedokončilo až sedem jazdcov.

V hre o titul majstra sveta zostáva naďalej päť jazdcov. Z nich Webber, Alonso a Vettel majú najväčšie šance, teoretické si však zachovávajú aj Hamilton a Button. O všetkom sa rozhodne 24. októbra, 7. a 14 novembra na pretekoch v Kórei, Brazílii a Abu Dabí.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

1. Sebastian VettelRed Bull1:30:27,323 hod
2. Mark WebberRed Bull+ 0.9 s
3. Fernando AlonsoFerrari2,7
4. Jenson ButtonMcLaren13,5
5. Lewis HamiltonMcLaren39,5
6. Michael SchumacherMercedes59,9
7. Kamui KobayashiSauber+ 1:04,0 min
8. Nick HeidfeldSauber+ 1:09,6
9. Rubens BarrichelloWilliams+ 1:10,8
10. Sebastien BuemiToro Rosso+ 1:12,8
11. Jaime AlguersuariToro Rosso- 1 kolo
12. Heikki KovalainenLotus- 1 kolo
13. Jarno TrulliLotus- 2 kolá
14. Timo GlockVirgin- 2 kolá
15. Bruno SennaHRT- 2 kolá
16. Sakon YamamotoHRT- 3 kolá
17. Nico RosbergMercedes- 6 kô

Preteky nedokončili

  • Adrian Sutil - Force India
  • Robert Kubica - Renault
  • Nico Hulkenberg - Williams
  • Felipe Massa - Ferrari
  • Vitaly Petrov - Renault
  • Vitantonio Liuzzi - Force India
  • Lucas di Grassi - Virgin

Priebežné poradie jazdcov

1. M. Webber220bodov
2. F. Alonso206
3. S. Vettel206
4. L. Hamilton192
5. J. Button189
6. F. Massa128
7. N. Rosberg122
8. R. Kubica114
9. M. Schumacher54
10. A. Sutil47
11. R. Barrichello41
12. K. Kobayashi27
13. V. Petrov19
14. N. Hulkenberg17
15. V. Liuzzi13
16. S. Buemi8
17. P. de la Rosa6
18. N. Heidfeld4
19. J. Alguersuari3

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull426 bodov
2. McLaren381
3. Ferrari334
4. Mercedes176
5. Renault133
6. Force India60
7. Williams58
8. BMW Sauber37
9. Toro Rosso11

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.