Pondelok, 26 júl 2010
Tímová réžia nie je vo formule 1 dovolená. Inak by Brazílčan Massa zvíťazil v Nemecku na okruhu Hockenheim spôsobom štart cieľ. Keď však v 47. kole dostal cez rádio informáciu, že Alonso je rýchlejší a vzápätí otázku, či informácii rozumel, Brazílčan za zákrutou číslo šesť pridal potom len polovičný plyn a Alonso sa hravo dostal na pozíciu vedúceho jazdca. Ferrari získalo dvojité víťazstvo, ale v opačnom garde ako črtalo, čo síce stálo stajňu z Maranella stotisíc eur, ale či prípadný neskorší zisk titulu majstra sveta pre Alonsa za to nestojí?
Alonso vyhral v tomto roku druhé preteky v seriáli majstrovstiev sveta F1. Po desiatich podujatiach mal v priebežnom hodnotení pred Veľkou cenou Nemecka 98 bodov, Massa len 67, teda o 31 bodov menej. Dvadsaťpäť bodov za víťazstvo v Nemecku pre Španiela by znamenalo, že by mal celkom 123 bodov, kým Brazílčan len 92 a k vedúcemu Hamiltonovi by sa viac priblížil Alonso. A tak si vo Ferrari povedali: nech vyhrá Španiel, bude mať menšiu stratu na Hamiltova a väčšiu šancu na titul.
Špekulácie Ferrari síce nezostali nepotrestané (Ferrari zaplatí pokutu 100 tisíc dolárov), ale zámer tímu z Maranella priblížiť sa k Hamiltonovi vyšiel. A peniaze? Tie boli a budú. Lenže takéto taktizovanie Ferrari v ďalších podujatiach už možné určite nebude a tím Ferrari si musí dávať veľký pozor, aby podobnými manévrami nestratil viac než by mohol získať. Nebudeme však predbiehať udalostiam a nechajme sa prekvapiť tým, čo nám prinesie zostávajúcich osem veľkých cien, resp. už najbližšia tento víkend na maďarskom Hungaroringu. A aj keď výsledky zatiaľ zostali v platnosti, prípad Ferrari ešte nie je uzavretý a bude ho riešiť Svetová rada FIA.
Druhý na Hockenheime skončil Felipe Massa. Ten Massa, čo presne pred rokom, 25. júla 2009 utrpel zranenie hlavy, keď oceľová pružinka z Barrichellovho monopostu takmer ukončila jeho život. Teraz po roku sa mohol radovať z víťazstva, ale jeho tím zvolil taktiku zameranú na víťazstvo Alonsa. Takže smútok či sklamanie v cieli na tvári Massu neboli neopodstatnené, podobne nie príliš radostný, či dokonca kyslý úsmev Alonsa na stupňoch pre víťazov.
Z kvalifikácie najrýchlejší Vettel nemal najlepší štart a už po prvej zákrute boli pred ním Massa i Alonso. Na štvrtú priečku sa zaradil Hamilton. Webber sa zo štvrtého miesta prepadol na piate, šiesty bol Button, siedmy Kubica, ôsmy Schumacher (poskočil z 11. miesta) a deviaty Rosberg.
Približne takéto poradie trvalo počas celých nie príliš dramatických pretekov. Dokonca ani zmena na prvom a druhom mieste medzi Massom a Alonsom mala veľmi pokojný priebeh. Malý rozruch prinieslo len 21. kolo, keď sa Alonso pokúsil dostať sa pred Massu, ten si však svoje postavenie udržal. V ďalších kolách však Massa zajazdil rýchle kolá a Alonsovi sa vzdialil.
Po "výmene" pozícií na čele už Alonso jazdil neohrozene a zvíťazil pred Massom, a jazdci na červených monopostoch zaznamenali v sezóne už druhé double. Tretí skončil Vettel, štvrtý Hamilton, za ním Button, Webber, Kubica, Rosberg, Schumacher a desiatku uzatváral Petrov.
Veľká cena Nemecka (67 kôl, 306,458 km)
1. Fernando Alonso | Špan/Ferrari | 1:27:38,864 h |
2. Felipe Massa | Braz./Ferrari | +4,196 s |
3. Sebastian Vettel | Nem./ Red Bull | 5,121 |
4. Lewis Hamilton | V. Brit./McLaren | 26,896 |
5. Jenson Button | V. Brit./McLaren | 29,842 |
6. Mark Webber | Austr./Red Bull | 43,606 |
7. Robert Kubica | Poľ./Renault | +1 kolo |
8. Nico Rosberg | Nem./Mercedes | +1 kolo |
9. Michael Schumacher | Nem./Mercedes | +1 kolo |
10. Vitalij Petrov | Rus./Renault | +1 kolo |
11. Kamui Kobajaši | Jap./Sauber | +1 kolo |
12. Rubens Barrichello | Braz./Williams | +1 kolo |
13. Nico Hülkenberg | Nem./Williams | +1 kolo |
14. Pedro de la Rosa | Špan/Sauber | +1 kolo |
15. Jaime Alguersuari | Špan./Toro Rosso | +1 kolo |
16. Vitantonio Liuzzi | Tal./Force India | +2 kolá |
17. Adrian Sutil | Nem./Force India | +2 kolá |
18. Timo Glock | Nem./Virgin | +3 kolá |
19. Bruno Senna | Braz./Hispania | +4 kolá |
Preteky nedokončili
- Sebastien Buemi - Švajč./Toro Rosso
- Jarno Trulli - Tal./Lotus
- Sakono Jamamoto - Jap./Hispania
- Lucas di Grassi - Braz./Virgin
- Heikki Kovalainen - Fín./Lotus
Priebežné poradie jazdcov (po 11 z 19 podujatí)
1. Lewis Hamilton | 157 bodov |
2. Jenson Button | 143 |
3. Mark Webber | 136 |
4. Sebastian Vettel | 136 |
5. Fernando Alonso | 123 |
6. Nico Rosberg | 94 |
7. Robert Kubica | 89 |
8. Felipe Massa | 85 |
9. Michael Schumacher | 38 |
10. Adrian Sutil | 35 |
11. Rubens Barrichello | 29 |
12. Kamui Kobajaši | 15 |
13. Vitantonio Liuzzi | 12 |
14. Sebastien Buemi | 7 |
15. Vitalij Petrov | 7 |
16. Jaime Alguersuari | 3 |
17. Nico Hülkenberg | 2 |
Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)
1. McLaren | 300 bodov |
2. Red Bull Racing | 272 |
3. Ferrari | 208 |
4. Mercedes | 132 |
5. Renault | 96 |
6. Force India | 47 |
7. Williams | 31 |
8. Sauber | 15 |
9. Toro Rosso | 10 |
Foto: formula1