Sobota, 03 apríl 2010
Do tretice to Sebastianovi Vettelovi s monopostom Red Bull vyšlo, keď vo dvoch úvodných pretekoch formuly 1, v ktorých mal na to, aby vyhral, sa po Veľkej cene Malajzie postavil na najvyšší stupienok pre víťazov. Zároveň je jeho víťazstvo v Malajzii aj reparátom za dva predchádzajúce neúspešné štarty v rokoch 2008 a 2009 na tomto okruhu, keď preteky nedokončil.
Aj keď Vettel štartoval do pretekov z tretieho miesta, hneď po štarte sa dostal čela a svoju pozíciu si udržal až do cieľa. Druhý skončil druhý jazdec Rud Bullu a víťaz kvalifikácie Mark Webber a tretí Nico Rosberg z Mercedesu. Víťazstvo Vettela je jeho šieste v kariére a double tímu Red Bullu piate v histórii tejto rakúskej stajne.
Mladý Nemec podobne ako v dvoch predchádzajúcich veľkých cenách v Bahrajne a Austrálii ukázal, že Red Bull má najrýchlejšie monoposty a dokáže aj najrýchlejšie jazdiť. A ak sa nevyskytnú technické problémy, vie aj suverénne víťaziť a ak sa udrží výkonnosť monopostov Red Bull a zlepší aj spoľahlivosť, čo sa preukázalo už na týchto pretekoch, bude Vettel s najväčšou pravdepodobnosťou najvážnejším kandidátom na titul tohtoročného majstra sveta v F1.
Skvele sa uviedol aj Webber, v jeho jazde neboli chyby z predchádzajúcich pretekov a to mu vynieslo druhé miesto. Po prvý raz sa na stupne pre víťazov postavil jazdec tímu Mercedes. Nebol to však Michael Schumacher, ale mladší z tímu – Nico Rosberg. Michael mal smolu, keď pre technickú poruchu, pravdepodobne zavesenia ľavého zadného kolesa, musel z pretekov odstúpiť.
V Malajzii sa nedarilo tímu Ferrari, ktorý viedol v Pohári konštruktérov a jeho jazdec Fernando Alonso bol na čele priebežnej kvalifikácie jazdcov. Alonsovi ani druhému jazdcovi Ferrari Massovi, jazdcovi číslo dva z priebežného hodnotenia nevyšla kvalifikácia, ktorú komplikoval dážď a na štarte pretekov boli na konci štartového pola. Podobne zle obstál aj tím McLaren a jeho jazdci Hamilton a Button, prvý ako kandidát na titul majstra a druhý aktuálny majster sveta. Aj oni štartovali zo zadných pozícií a v cieli boli na 6. a 8. mieste.
Horšie dopadol Alonso, keď pri predbiehaní Buttona (sa mu?) si poškodil motor a preteky nedokončil. A tak česť spínajúceho sa koňa zachraňoval Massa svojim siedmim miestom. Vďaka nemu a šiestim bodom sa Brazílčan posunul na čelo priebežného poradia jazdcov seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, kde vystriedal Alonsa. Tretí po troch pretekoch je Vettel, štvrtý Button a piaty Rosberg.
Štvrté kolo seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, Veľká cena Číny, je na programe 18. apríla 2010.
Veľká cena Malajzie (56 kôl, 310,408 km):
1. Sebastian Vettel | Nem./Red Bull | 1:33:48,412 hod |
2. Mark Webber | Austr./Red Bull | +4,8 s |
3. Nico Rosberg | Nem./Mercedes | 13,5 |
4. Robert Kubica | Poľ./Renault | 18,5 |
5. Adrian Sutil | Nem./Force India | 21 |
6. Lewis Hamilton | V. Brit./McLaren | 23,4 |
7. Felipe Massa | Braz./Ferrari | 27 |
8. Jenson Button | V. Brit./McLaren | 37,9 |
9. Jaime Alguersuari | Špan./Toro Rosso | +1:10,6 min |
10. Nico Hülkenberg | Nem./Williams | +1:13,3 |
11. Sebastien Buemi | STR | + 1:18,9 |
12. Rubens Barrichello | Williams | - 1 kolo |
13. Fernando Alonso | Ferrari | - 2 kolá |
14. Lucas di Grassi | Virgin | - 3 kolá |
15. Karun Chandhok | HRT | - 3 kolá |
16. Bruno Senna | HRT | - 3 kolá |
17. Jarno Trulli | Lotus | - 5 kôl |
Preteky nedokončili
Heikki Kovalainen | Lotus | – 10 kôl |
Vitaly Petrov | Renault | – 24 kôl |
Vitantonio Liuzzi | Force India | – 44 kôl |
Michael Schumacher | Mercedes | - 47 kôl |
Kamui Kobayashi | Sauber | – 48 kôl |
Timo Glock | Virgin | – 54 kôl |
Pedro de la Rosa | Sauber | - 56 kôl |
Najrýchlejšie kolo
Mark Webber 1:37,054 min
Priebežné poradie jazdcov
1. F. Massa | 39 bodov |
2. F. Alonso | 37 |
3. S. Vettel | 37 |
4. J. Button | 35 |
5. N. Rosberg | 35 |
6. L. Hamilton | 31 |
7. R. Kubica | 30 |
8. M. Webber | 24 |
9. A. Sutil | 10 |
10. M. Schumacher | 9 |
11. V. Liuzzi | 8 |
12. R. Barrichello | 5 |
13. J. Alguersuari | 2 |
14. N. Hulkenberg | 1 |
Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)
1. Ferrari | 76 bodov |
2. McLaren | 66 |
3. Red Bull | 61 |
4. Mercedes | 44 |
5. Renault | 30 |
6. Force India | 18 |
7. Williams | 6 |
8. Toro Rosso | 2 |