VC Malajzie: neuraziť hviezdy

Nedeľa, 24 marec 2013

Približne v tomto duchu sa niesol záver pretekov formuly1 na Veľkej cene Malajzie na okruhu Sepang, keď Red Bull nezabránil bratovražednému boju medzi jeho pilotmi Sebastianom Vettelom a Markom Webberom. Podobne Mercedes si neprial, aby Rosberg zaútočil na pódiové tretie miesto nováčika tímu Hamiltona, ktorý do Mercedesu prišiel z McLarenu.

M. Webber v S. Vettel
Mark Webber a Sebastian Vettel, jazdci tímu Red Bull, bojovali v Malajzii ako o život

Ctibažný Vettel zvíťazil po veľmi riskantnom niekoľkonásobnom pokuse predbehnúť lídra pretekov Webbera a získal pre Red Bull prvé tohtoročné prvenstvo. Druhý v cieli skončil Webber a tretí Hamilton, ktorý síce v cieli uznal, že na jeho pozícii v cieli mal byť jeho tímový kolega Nico Rosberg.

Preteky sa začali dobre pre víťaza kvalifikácie Vettela, za ktorého sa zaradili Alonso a Webber. Už v prvej zákrute došlo ku kontaktu medzi Vettelovým Red Bullom a Alonsovým Ferrari. Alonso odjazdil s poškodeným predným krídlom jeden okruh, ale pri nájazde do druhého sa rozpadlo na drobné kúsky a z pretekov odstúpil. O niečo menšiu smolu mal víťaz prvých pretekov v Austrálii Kimi Räikkönen, ktorého poslali štartovať o tri miesta dozadu – zo siedmeho na desiate. Takto sa okruh favoritov zúžil hneď o dvoch vážnych súperov.

Prakticky celé preteky sa na prvých dvoch priečkach držali jazdci Red Bullu v poradí Webber, Vettel a na ďalších Hamilton, Button, Rosberg, Massa, Grosjean, Hülkenberg, Räikkönen, Perez a ďalší. Jazdilo sa prakticky bez väčšieho vzruchu a oživenie priniesla až štvrtá návšteva boxov. Tu mali piloti Red Bullu dostať údajne pokyn jazdiť v poradí v akom sa zoradia po výmene pneumatík. Prvý bol v boxoch Vettel v 43. kole, hneď v nasledujúcom potom Webber. Austrálčan vyšiel z boxovej uličky veľmi tesne pred Vettelom, takže ak by jazdci rešpektovali tímový dohovor, v líderskej pozícii mal jazdiť Webber a bol by aj vyhral, Vettel nemal útočiť a bol by v cieli druhý.

Lenže – nebol by to Vettel, ktorý by sa s takýmto riešením uspokojil. Navyše v hre bolo prví víťazstvo pre Red Bull v tohtoročnom seriáli a pre Vettela aj dvadsiate siedme v jeho kariére. A tak sa Nemec pustil do boja s Austrálčanom ako by išlo o život, prípadne virtuálne o tohtoročný titul majstra sveta v posledných pretekoch seriálu, kde víťaz získa titul a porazený oň príde. Súboj na ostrie noža sa mohol skončiť tak, ako vtedy, keď Vettel s Webberom po vzájomnej kolízii z pretekov vypadli – vinou Vettela.

Naoko pokojne sa na súboj Webbera s Vettelom pozeral technický riaditeľ Red Bullu Adrian Newey, ktorý sa zmohol len na strohé konštatovanie, ktoré zrejme adresoval Vettelovi (inak svojmu chránencovi): "bolo to hlúpe". Ešte pred týmto súbojom sa Vettel cez tímové rádio sťažoval na Webbera, že je pomalý a že ho brzdí. Red Bull mohol za istých okolností prísť nielen o víťazstvo, ale aj o 43 bodov do Pohára konštruktérov. Myslel na to nemecký pilot?

Nespokojný so štvrtým priebežným miestom bol počas pretekov aj Nico Rosberg z Mercedesu, keď tento tím urobil obrovský pokrok a už na začiatku sezóny sa ukazuje byť vyrovnaným súperom pre Red Bull i Ferrari. Rosbergovi sa videlo Hamiltonovo tempo pomalé a chcel ísť pred koncom pretekov pred neho. Od šéfa tímu Mercedes Rossa Brawna však dostal odpoveď, že v cieli potrebuje mať mercedes oba monoposty a bolo by škoda riskovať.

Rosberg sa na rozdiel od Vettela podriadil príkazu a na útoky na Hamiltona síce nezabudol (do rádia povedal, že si to zapamätá), ale podriadil sa. Hamilton prešiel cieľom ako tretí a Rosberg na štvrtom mieste. Piaty bol Massa, šiesty Grosjean, siedmy Räikkönen a ôsmy Hülkenberg. Na dvoch posledných bodovaných miesta skončili Mexičan Perez a Francúz Vergne.

V McLarene sa o dosť polepšili a dali zabudnúť na neúspech z Austrálie. Už v kvalifikácii si Button vybojoval siedmu priečku na štarte. V pretekoch potom od 33. kola dokonca aj viedol, nešťastná výmena kolies, keď mu zle upevnili pravé predné koleso, zmarila Buttonovu nádej na úspech. Museli ho vrátiť do boxov, koleso riadne nasadiť a upevniť a Button začal znovu krúžiť po okruhu. V cieli ho klasifikovali na štrnástom mieste.

Seriál formuly 1 bude pokračovať 14. apríla Veľkou cenou Číny.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:38:56,681 hod
2. Mark WebberAustr./Red Bull+4,2 s
3. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes+12,1
4. Nico RosbergNem./Mercedes+12,6
5. Felipe MassaBraz./Ferrari+25,6
6. Romain GrosjeanFr.anc./Lotus+35,5
7. Kimi RäikkönenFín./Lotus+48,4
8. Nico HülkenbergNem./Sauber+53,0
9. Sergio PerezMex./McLaren+1:12,3
10. Jean-Eric VergneFranc./Torro Rosso+1:17,1

Priebežné poradie (po 2 podujatiach z 19)

1. Sebastian Vettel40 bodov
2. Kimi Räikkönen31
3. Mark Webber26
4. Lewis Hamilton25
5. Felipe Massa22
6. Fernando Alonso18
7. Nico Rosberg (Nem./Mercedes)12
8. Romain Grosjean (Franc./Lotus)9
9. Adrian Sutil (Nem./Force India)6
10. Paul di Resta (V. Brit./Force India)4

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull66 bodov
2. Lotus40
3. Ferrari40
4. Mercedes37
5. Force India10
6. McLaren4
7. Sauber4
8. Roro Rosso1
9. Williams0

M. Webber v S. Vettel Mark Webber s. Perez v K. Raikkonen
Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.