VC Malajzie: drámu ukončil dážď

Utorok, 07 apríl 2009

Tropický dážď zdramatizoval ako najlepší režisér Veľkú cenu Malajzie, druhé preteky seriálu majstrovstiev sveta formuly 1. Druhým veľkým režisérom týchto pretekov bol Ross Brawn. Vďaka nemu, ale najmä skvelej forme sa jazdec Jenson Button už po druhý raz za sebou v tejto sezóne postavil na najvyšší stupienok.

Jenson BUTTON

Začiatok tohtoročného seriálu najrýchlejších automobilov sveta je akoby postavený na ruby. Mnohí z tých čo boli predtým vzadu a na najlepšie monoposty sa nechytali, hrajú teraz prvé husle. Spomeňme z minuloročnej sezóny napríklad monoposty Honda, Torro Rosso (až na neskoršie úspechy Vettela), Red Bull či Williams, ktoré veľmi ťažko zhŕňali body v jednotlivcoch, ale aj do Pohára konštruktérov.

Teraz na začiatku novej sezóny sú v úplne inej pozícii. Honda, vlastne už dnes neexistujúci tím, hoci základ monopostu Brawn GP Mercedes zostal a pridal sa mu motor Mercedes a nové meno, je dnes s rovnakými jazdcami lídrom v jednotlivcoch i v Pohári konštruktérov. Alebo Williams s jazdcom Rosbergom jazdil úvodné kolá v Malajzii neohrozene na čele. Podobne Red Bull a Vettel bojovali v prvých pretekoch o stupne víťazov. A naopak, Ferrari ani McLaren nezačali túto sezónu vôbec dobre – McLaren má jeden bod zásluhou minuloročného majstra sveta Hamiltona a Ferrari žiadny, podobne jeho jazdci Massa a Räikkönen.

Pre Farrari, ale ani pre McLaren nevyznela kvalifikácia v Malajzii vôbec slávne. Len jediný jazdec z týchto dvoch tímov sa dokázal presadiť do prvej desiatky, keď iba Räikkönen si vybojoval siedmu pozíciu. Hamilton, Kovalainen i Massa boli až v druhej desiatke, zatiaľ čo jazdci tímu Brawn GP, Button a Barrichello a tímu Toyoty, Trulli a Glock, boli na tom priam skvele. Button mal pole position, Trulli stál na štarte hneď veľa neho, Barrichella z druhého radu na deviate miesto odsunula výmena prevodovky. Timo Glock mal na štartovom rošte tretiu priečku a Rosberg štvrtú. V treťom rade stáli Webber a Kubica, vo štvrtom Räikkönen s Alonsom a prvú desiatku uzatvárali Heidfeld a Nakajima.

Vettel kvôli penalizácii z Brazílie za kolíziu s Kubicom klesom z tretieho miesta na trináste, Massa bol až na 16.

Veľký boj sa rozpútal hneď po štarte, ktorý najlepšie zvládol Rosberg. Druhý bol Trulli, tretí Alonso, Buttom až štvrtý a na piate miesto sa deviateho prebojoval Barrichello. Preteky sa predčasne skončili pre Kovalainena (skončil mimo trati) a aj pre Kubicu, ktorého zradil motor. Rosberg bol na čele ešte aj v šiestom kole, v čase, keď sa k okruhu v Sepangu blížili nebezpečné mračná tropického dažďa. Ten však prišiel až o niekoľko kôl neskôr a jazdci húfne prezúvali. V tejto fáze pretekov sa do čela dostal Button. Jazdci museli neskôr do boxov znovu, pretože dážď zosilnel a prezúvali z prechodných pneumatík do "monzúnov". Po boxovej rošáde si prvú pozíciu znovu vybojoval Button, za ním zvádzali tvrdé súboje o druhé miesto Heifeld na BMW Sauber s Glockom na Toyote.

Všetko nakoniec vyriešilo bezpečnostné vozidlo Safety Car. Vyšlo na trať, ktorá pre silný dážď sa stávala nebezpečnou a následne preteky predčasne ukončili. V tom čase jazdil na prvom mieste Button, druhý bol Heidfeld a tretí Glock. V takejto "zostave" sa postavili aj na stupne víťazov. Ďalšie miesta obsadili Trulli, Barrichello a Webber. Posledné dve bodované miesta patrili Hamiltonovi a Rosbergovi. Na deviateho Massu tak nezvýšil žiadny. Keďže sa odjazdilo z 56 kôl len 33, čo je menej ako potrebných 75 %, jazdci dostávajú len polovicu bodov.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie

1. Jenson BUTTONBrawn1:59,092 hod
2. Nick HEIDFELDBMW Sauber+ 22,7 s
3. Timo GLOCKToyota+ 23,5
4. Jarno TRULLIToyota+ 46,1
5. Rubens BARRICHELLOBrawn GP+ 47,3
6. Mark WEBBERRed Bull-Renault+ 52,3
7. Lewis HAMILTONMcLaren-Mercedes+ 1:00,7 min
8. Nico ROSBERGWilliams-Toyota+ 1:11,5
9. Felipe MASSAFerrari+ 1:16,9
10. Sebastien BOURDAISToro Rosso-Ferrari
11. Fernando ALONSORenault
12. Kazuki NAKAJIMAWilliams-Toyota
13. Nelson PIQUETRenault
14. Kimi RAIKKONENFerrari
15. Sebastian VETTELRed Bull-Renault
16. Sebastien BUEMIToro Rosso-Ferrari
17. Adrian SUTIL ForceIndia-Mercedes
18. Giancarlo FISICHELLAForce India-Mercedes

Priebežné poradie jazdcov

1. J.BUTTON15 bodov
2. R.BARRICHELLO10
3. J.TRULLI8,5
4. T.GLOCK8
5. N.HEIDFELD4
6. F.ALONSO4
7. N.ROSBERG3,5
8. S.BUEMI2
9. M.WEBBER1,5
10. S.BOURDAIS1
11. L.HAMILTON1

Priebežné poradie tímov

1. BRAWN GP25 bodov
2. TOYOTA16,5
3. BMW SAUBER4
4. RENAULT4
5. WILLIAMS3,5
6. TORO ROSSO3
7. RED BULL1,5
8. McLAREN1

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.