Pondelok, 01 október 2007
Nováčik Hamilton dva kroky od titulu. S dažďom a hmlou si najlepšie rozumel mladý Brit. Tím Ferrari doplatil na nevhodne zvolené pneumatiky.
Za neustáleho dažďa a hmly na Veľkej cene Japonska pod horou Fudži si skvele počínal britský pilot Lewis Hamilton z tímu McLaren-Mercedes, víťazstvom sa na dva kroky priblížil k vysnívanému titulu majstra sveta vo formule 1 a vyhral vôbec svoje prvé "mokré" preteky. Pred zostávajúcimi dvoma pretekmi v Číne a Brazílii má pred tímovým kolegom a úradujúcim majstrom Španielom Alonsom 12 bodový náskok a Fín Kimi Räikkönen stráca na neho až 17 bodov. Alonso má iskierku nádeje na prinavrátenie titulu, kým Räikkönen iba mizivú šancu. Ak Hamilton v Číne túto nedeľu zvíťazí, svet by už tu spoznal nového majstra.
Pre nepriaznivé počasie preteky odštartovali za asistencie safety car, čím sa mal zaistiť bezpečný štart. Ten dal pretekom voľný priebeh až v 19. okruhu. Aj ďalší priebeh bol miestami dosť kuriózny. Na čele pretekárskeho pola sa vystriedali aj jazdci, ktorí za normálnych okolností sa pohybujú v strede pola alebo na jeho konci, čím nijako nechceme znevážiť ich výkon na týchto pretekoch. Zastávky v boxoch na výmenu pneumatík tak urobili svoje. Najmä u tímu Ferrari, ktorého jazdci ako prví zamierili do boxov vymeniť "intermediálky" za pneumatiky na extrémne mokro. Krátko na to zamierili do boxov znovu a trať sa vrátili na chvost pelotónu.
Až v 19. okruhu po odchode safety car sa začali naozajstné preteky. Na čele sa usadili Hamilton a Alonso na McLarenoch, najrýchlejší jazdci z kvalifikácie, a začali sa vzďaľovať ostatným. Krátko predtým bol paradoxne vedúcim pretekárom mladý Nemec Sebastian Vettel z tímu Toro Rosso. Hamilton jazdil pokojne a s prehľadom si držal vedúcu priečku. Alonso bol až príliš nervózny a robil chyby. Najprv sa dostal mimo trať, potom mal kontakt s iným monopostom a prehnanú snahu "korunoval" v 41. okruhu haváriou. Možno v tej chvíli prišiel na to, že majstrovský titul mu práve uletel.
Na trať vyšiel znovu safety car. Po reštartovaní pretekov akoby ožili obaja piloti Ferrari. Massa sa dostal na tretie a Räikkönen na štvrté miesto. Druhé miesto za Hamiltonom patrilo Fínovi Kovalainenovi na Renaulte. Keď Massa musel k mechanikom do boxov, Räikkönen sa ocitol na bronzovej priečke a pokúšal sa útočiť na druhého Fína. Zostalo však iba pri pokusoch. Kovalainen si udržal druhú priečku, Räikkönen skončil tretí a prakticky stratil šancu na zisk titulu. Na cennom štvrtom mieste skončil smoliar sezóny David Coulthard, piaty preťal cieľovú pásku Fisichella na druhom Renaulte a veľký súboj o šieste miesto medzi Poliakom Kubicom a Massom vyhral agresívnejší Brazílčan.
Výsledky Veľkej ceny Japonska
1. L. Hamilton | McLaren-Mercedes | 2:00:34,6 hod, 151,98 km/h |
2. H. Kovalainen | Renault | +8,3 s |
3. K. Räikkönen | Ferrari | +9,4 |
4. D. Coulthard | Red Bull-Renault | +20,2 |
5. G. Fisichella | Renault | +38,8 |
6. F. Massa | Ferrari | +49,0 |
7. R. Kubica | BMW | +49,2 |
8. V. Liuzzi | Toro Rosso-Ferrari | +55,6 |
9. A. Sutil | Spyker-Ferrari | +1:00,1 min |
10. R.Barrichello | Honda | +1:28.3 |
11. J. Button | Honda | +1 kolo |
12. S.Yamamoto | Spyker-Ferrari | +1 kolo |
13. J. Trulli | Toyota | +1 kolo |
14. N.Heidfeld | BMW | +2 kolá |
15. T. Sato | Super Aguri-Honda | +2 kolá |
Nedokončili
R. Schumacher | Toyota |
A. Davidson | Super Aguri-Honda |
N. Rosberg | Williams-Toyota |
S. Vettel | Toro Rosso-Ferrari |
M. Webber | Red Bull-Renault |
F. Alonso | McLaren-Mercedes |
A. Wurz | Williams-Toyota |
Priebežné poradie (po 15 zo 17 pretekov)
1. L. Hamilton | 107 |
2. F. Alonso | 95 |
3. K. Räikkönen | 90 |
4. F. Massa | 80 |
5. N. Heidfeld | 56 |
6. R. Kubica | 35 |
7. H. Kovalainen | 30 |
8. G. Fisichella | 21 |
9. N. Rosberg | 15 |
10 A. Wurz | 13 |
11. D. Coulthard | 13 |
12. M. Webber | 10 |
13. J. Trulli | 7 |
14. R. Schumacher | 5 |
15. T. Sato | 4 |
16. J. Button | 2 |
17. S. Vettel | 1 |
18. V. Liuzzi | 1 |
19. R. Barrichello | 0 |
20. S. Yamamoto | 0 |
21. A. Sutil | 0 |
22. A. Davidson | 0 |
Priebežné poradie tímov
1. Ferrari | 170 |
2. BMW-Sauber | 92 |
3. Renault | 51 |
4. Williams | 28 |
5. Red Bull | 23 |
6. Toyota | 12 |
7. Super Aguri | 4 |
8. Honda | 2 |
9. Toro Rosso | 1 |
10.McLaren-Mercedes | 0 |
11.Spyker-Ferrari | 0 |