V Monze dominovali McLareny

Pondelok, 10 september 2007

Scuderia Ferrari chcela dokázať McLarenom doma na Monze, že úspech v Turecku nebol náhodný. Alonso i Hamilton však boli proti a ich double je pre Ferrari pritvrdý úder.

F. Alonso

Alonso i Hamilton si v talianskej Monze počínali veľmi suverénne a zasadili Scuderii Ferrari tvrdý úder v podobe dvojnásobného víťazstva na jeho domácej trati. Až taký tvrdý, že prakticky štyri kolá pred koncom seriálu majstrovstiev sveta formule 1 zahatali Massovi i Räikkönenovi cestu k zisku titulu majstra sveta.

Už postavenie na štartovom rošte naznačovalo, ako sa preteky môžu vyvíjať, prípadne aj skončiť. V prvom rade stáli donedávna ešte rozhnevaní kohúti z McLarenu v poradí Alonso a Hamilton, hneď za nimi Massa, ktorého dopĺňal Heidfeld na BMW. Räikkönen stál až v treťom rade vedľa Kubicu na druhom BMW. Obe Ferrari s Massom i Räikkönenom však skvele odštartovali. Poradie Alonso, Massa, Räikkönen však nevydržalo ani po prvú zákrutu. Tvrdý atak Hamiltona mu ešte pred prvou zákrutou prinavrátil stratenú druhú pozíciu, aj keď sa nám videlo, že spôsob, akým to dosiahol, nebol najčistejší. Massa mal pritom kontakt s Hamiltonom a v 11. kole kvôli technickej poruche musel zabočiť do boxov, odkiaľ sa už na trať nevrátil.

Alonso i Hamilton získavali mierny náskok pred Räikkönenom. Takéto poradie sa udržalo až do druhých návštev v boxoch. Ferrari a Räikkönen vsadili na jedno tankovanie, kým oba McLareny mierili do boxov dvakrát. A to vynieslo Räikkönenovi druhú pozíciu za Alonsom, ale pred Hamiltonom. Mladý Angličan bol však tak rýchly, že Räikkönen nemohol odolať jeho tempu – možno aj pre bolesti v krku po sobotňajšej havárii – a Hamilton sa pomerne ľahko dostal pred neho. Oba monoposty BMW-Sauber si držia vyrovnanú výkonnosť a skončili na štvrtom a piatom mieste. O šieste sa tvrdo pobil Nico Rosberg s Kovalainenom a Buttonon, ktorí skončili na dvoch posledných bodovaných miestach. V pretekoch mal haváriu David Coulthard po technickom probléme na svojom monoposte, odchádzal z nej však na pohľad nezranený.

Seriál pretekov F1 pokračuje 16. septembra Veľkou cenou Belgicka v Spa.

Výsledky VC Talianska (53 kôl/306,720 km):

1. F. Alonso Šp./McLaren-Mercedes 1:18:37,81 hod
2. L. Hamilton V. Brit./McLaren-Mercedes + 6,06 s
3. K. Räikkönen Fín./Ferrari + 27,32
4. N. Heidfeld Nem./BMW-Sauber + 56,56
5. R. Kubica Poľ./BMW-Sauber + 1:00,56 min
6. N. Rosberg Nem./Williams + 1:05,81
7. H. Kovalainen Fín./Renault + 1:06,75
8. J. Button V.Brit/Honda +1:12,17
9. M. Webber Austr./Red Bull + 1:15,88
10.R. Barichello Braz./Honda + 116,96

Preteky nedokončili:

D. Coulthard V.Brit/Red Bull
F. Massa Braz./Ferrari

Priebežné poradie jazdcov (po 13 zo 17 pretekov)

1. L. Hamilton 92 bodov
2. F. Alonso 89
3. K. Räikkönen 74
4. F. Massa 69
5. N. Heidfeld 52
6. R. Kubica 33
7. H. Kovalainen 21
8. G. Fisichella 17
9. A. Wurz 13
10. N. Rosberg 12
11. D. Coulthard 8
12. M. Webber 8
13. J. Trulli 7
14. R. Schumacher 5
15. T. Sato 4
16. J. Button 2
17. S.Vettel 1

Pohár konštruktérov:

1. McLaren-Mercedes 166 bodov
2. Ferrari 143
3. BMW-Sauber 86
4. Renault 38
5. Williams-Toyota 25
6. Red-Bull 16
7. Toyota 12
8. Aguri 4
9. Honda 2

Tímu McLaren-Mercedes odrátali body z VC Maďarska.

Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.