Utorok, 10 júl 2007
Pretekársky okruh v Silverstone je slávny ako samotná formula 1. Vybudovali ho hneď po druhej svetovej vojne a pre Britov sa stal automobilovou legendou. Prvý raz sa na okruhu jazdilo v roku 1948 pred návštevou 150 tisíc divákov. Vtedy ich do hľadiska prilákal najmä hviezdny jazdec Talian Ascari a nové monoposty Maserati.
Tento víkend boli Angličania zvedaví predovšetkým na 22-ročného krajana Lewisa Hamiltona, suveréna tohtoročného seriálu formuly 1, ktorý v ôsmich predchádzajúcich veľkých cenách zakaždým stál na stupňoch víťazov, dvakrát na najvyššom, a s náskokom 12 bodov bol na čele kandidátov na titul majstra sveta. A to ani Angličanov nenecháva chladnými a Hamiltonovi fandí celá Veľká Británia.
Hamilton chcel doma veľmi vyhrať. V tréningu si vyjazdil pole position, aj v pretekoch odštartoval jeho McLaren najlepšie a do prvých boxov aj viedol. Räikkönen, druhý z tréningu, jazdil od štartu za ním, ale svoj Ferrari pred neho dostal až po zastávkach v boxoch, kam ako prvý zamieril Hamilton a Räikkönen až o dve kolá neskôr. Alonso s druhým McLarenom zostal na trati najdlhšie, vytvoril si malý náskok, ktorý ho po návšteve v boxoch vyniesol na prvé miesto. Druhé zastávky znovu menili poradie a do čela sa dostal Räikkönen a prakticky neohrozene mieril k cieľu. Bezpečne zvíťazil pred Alonsom a Hamiltonom, vyhral po tretí raz v sezóne a nadviazal na úspech z Francúzska spred týždňa. Po nepresvedčivých výkonoch z predchádzajúcich veľkých cien sa tak fínsky jazdec znovu dostáva do hry o majstra sveta.
Menej úspešný bol jeho tímový kolega Brazílčan Massa, ktorému tesne pred štartom vypovedal motor. Opakovalo sa zahrievacie kolo a druhý jazdec Ferrari namiesto zo štvrtého miesta štartoval do pretekov z uličky v boxoch. Dravou jazdou sa však Brazílčan rýchle prepracovával dopredu. Piata priečka bola však konečnou zastávkou, keďže ani opakované pokusy dostať sa pred rýchle BMW Poliaka Kubicu neboli úspešné. Massa predviedol vynikajúci výkon, piate miesto bolo v danej situácii maximum, čo mohol dosiahnuť a získané body v konečnom účtovaní na konci sezózy môžu mať cenu zlata.
Výsledky Veľkej ceny Veľkej Británie
1. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:21:43,074 |
2. | Fernando Alonso | McLaren-Mercedes | +0:02,459 |
3. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | +0:39,373 |
4. | Robert Kubica | BMW Sauber | +0:53,319 |
5. | Felipe Massa | Ferrari | +0:54,063 |
6. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | +0:56,336 |
7. | Heikki Kovalainen | Renault | - 1 kolo |
8. | Giancarlo Fisichella | Renault | - 1 kolo |
9. | Rubens Barrichello | Honda | - 1 kolo |
10. | Jenson Button | Honda RA107 | - 1 kolo |
11. | David Coulthard | Red Bull–Renault | - 1 kolo |
12. | Nico Rosberg | Williams-Toyota | - 1 kolo |
13. | Alexander Wurz | Williams-Toyota | - 1 kolo |
14. | Takuma Sato | Super Aguri-Honda | - 2 kolá |
15. | Christian Albers | Spyker–Ferrari | - 2 kolá |
16. | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso-Ferrari | - 6 kôl |
Preteky nedokončili:
17. | Jarno Trulli | Toyota | - 15 kol |
18. | Anthony Davidson | Super Aguri-Honda | - 23 kol |
19. | Scott Speed | Toro Rosso-Ferrari | - 29 kol |
20. | Ralf Schumacher | Toyota | - 36 kol |
21. | Adrian Sutil | Spyker–Ferrari | - 42 kol |
22. | Mark Webber | Red Bull-Renault | - 49 kol |
Priebežné výsledky – jazdci
1. | L. Hamilton | 70 |
2. | F. Alonso | 58 |
3. | K. Räikkönen | 52 |
4. | F. Massa | 51 |
5. | N. Heidfeld | 33 |
6. | R. Kubica | 22 |
7. | G. Fisichella | 17 |
8. | H. Kovalainen | 14 |
9. | A. Wurz | 8 |
10. | J. Trulli | 7 |
11. | N. Rosberg | 5 |
12. | T. Sato | 4 |
13. | D. Coulthard | 4 |
14. | R. Schumacher | 2 |
15. | M. Webber | 2 |
16. | J. Button | 1 |
17. | S. Vettel | 1 |
18. | C. Albers | 0 |
19. | V. Liuzzi | 0 |
20. | S. Speed | 0 |
21. | R. Barrichello | 0 |
22. | Sutil | 0 |
Priebežné výsledky – tímy
McLaren-Mercedes | 128 |
Ferrari | 103 |
BMW-Sauber | 56 |
Renault | 31 |
Williams | 13 |
Toyota | 9 |
Red Bull | 6 |
Super Aguri | 4 |
Honda | 1 |
Spyker | 0 |