Streda, 21 február 2018
Renault sa v roku 2016 po dlhšej odmlke vrátil do seriálu formuly 1 a v uplynulom roku usilovne pracoval na zdokonaľovaní a vylepšení svojho monopostu. V týchto dňoch tím Renault Sport Formule One predstavuje svoj nový monopost R.S.18 pre sezónu 2018.
Monopost Renault R.S.18 stojí na treťom podvozku od návratu tímu Renault Sport Formule One do F1. Je výsledkom postupného zdokonaľovania konceptov vyvinutých počas sezóny 2017. Zahŕňa zdokonalenú koncepciu zavesenia a odpruženia kolies, lepšiu aerodynamiku a väčší aerodynamický prítlak. V R.S.18 je už známa povinná nová kokpitová ochrana, nazývaná "halo" a nová profilovaná krytka motora, ktorá je v súlade s technickými predpismi z roku 2018.
Na vývoji monopostu R.S.18 sa podieľali tímy v Enstone z Veľkej Británie a Viry z Francúzska. V Enstone dosiahli významné zlepšenia najmä na aerodynamike vďaka superpočítaču CFD a aerodynamickému tunelu a na novej "dyno" prevodovke.
Pohonnou jednotkou monopostu Renault R.S.18 je preplňovaný vidlicový motor V6 s objemom 1,6 litra s priamym vstrekovaním benzínu. Valce vidlicového motora V6 zvierajú uhol 90°, má štyri ventily na valec, vŕtanie 80 mm a zdvih 53 mm.
Na monoposte Renault zmenili aj lakovanie karosérie. Pri pohľade zboku dominuje čierna farba, spredu žltá.
Renault verí, že v tohtoročnom seriáli F1 sa priblíži k cieľu víťaziť v pretekoch a neskôr bojovať aj o titul. Tím Renault Sport Formule One tiež verí, že v novej sezóne vylepší minuloročné šieste miesto v Pohári konštruktérov.
Pilotovať formulové vozy Renault R.S.18 budú aj v nastávajúcej sezóne Nico Hülkenberg a Carlos Sainz, ktorých od 26. februára do 1. marca čaká prvý test v Barcelone. Testovacími jazdcami sú Artem Markelov a Jack Aitken.
Autor: J. GoldbergerFoto: Renault