Monza: víťaz Vettel, skvelý Schumacher

Pondelok, 12 september 2011

Monza sľubuje každoročne skvelé preteky. Sú tu úžasní diváci, skvelý okruh i enormná ctižiadostivosť pretekárov vyhrať na Monze. Práve také boli aj včerajšie preteky formuly 1, Veľká cena Talianska, ktorú pomerne suverénne vyhral Sebastian Vettel na Red Bulle pred Britom Buttonom jazdiacim na McLarene a Španielom Alonso na Ferrari.

Schumacher Hamilton
Schumacher a Hamilton zviedli najväčší boj vo svojich doterajších vzájomných súbojoch

Okruh v Monze je výnimočný. Má najrýchlejšie úseky a aj priemerná rýchlosť je najvyššia zo všetkých, na ktorých sa seriál F1 jazdí. Navyše, talianski tifosi dokážu vytvoriť neuveriteľnú atmosféru. Všetci sú "červení", ako ich Ferrari, a svoju náklonnosť a neskrývané fandenie dávajú aj vášnivo najavo. Počas pretekov i po ich skončení.

Už samotný štart sľuboval, že Veľká cena Talianska bude od prvých okamihov nesmierne napínavá. Vettel na prvej pozícii, Hamilton druhý, Button tretí a Alonso štvrtý, také bolo poradie na štartovom rošte v prvých dvoch radoch. Najlepšie odštartoval Alonso, ktorý aj s pomocou trávnika pri trati bol v prvej zákrute-šikane na čele pred Vettelom, Hamiltonom a Schumacherom, ktorý vďaka výbornému štartu poskočil z ôsmeho miesta až na štvrté.

Na trávnik sa však dostal aj Talian Liuzzi, jeho monopost však nabral najprv nesprávny smer a potom bral všetko, čo sa mu postavilo do cesty. Najviac na to doplatili Rosberg a Petrov, ktorých zdemolované monoposty spolu s Talianovým musel z trate odpratávať žeriav, ale aj Barrichello a ďalší. Na trať vyšiel Safety Car a keď po troch kolách opustil trať, začal Vettel veľkú stíhaciu jazdu za Alonsom, ktorý jazdil na čele. Netrvalo dlho a podarilo sa mu dostať sa pred Alonsa, potom neustále zvyšoval svoj náskok a "vydržal" na čele až do cieľa.

Tretí v tom čase jazdil Schumacher, štvrtý Hamilton a piaty Button. Schumacher dlho odolával Hamiltonovi, aj keď bolo vidieť, že Britov monopost je rýchlejší. Britovi pri predbiehaní nepomohol ani systém DRS. Pri jednom z mnohých neúspešných pokusov to však vyšlo Buttonovi a razom sa z piateho miesta dostal na tretie. Neskôr sa pred Schumachera dostal aj Hamilton. V druhej časti pretekov zaútočil Button aj na Alonsa a jazdil na druhom mieste.

Vettel mal pred Buttonom náskok štvrť minúty a to už bol veľký náskok na to, aby mohol pomýšľať na útok na prvé miesto Vettela. Tretí Hamilton jazdil s odstupom približne štyroch sekúnd za Alonsom, ale aj keď dosahoval rýchlejšie časy, dostať sa pred neho sa mu už nepodarilo. A tak poradie Vettel, Button, Alonso, Hamilton a Schumacher sa potom až po cieľ nemenilo.

Šiesty v cieli bol Massa, ktorý mal už vo štvrtom kole pretekov nezavinenú kolíziu s Webberom. Práve po nej Webber namiesto toho, aby zašiel do boxov vymeniť si poškodené predné krídlo, nezvládol bez neho rýchlosť, keďže mu chýbal prítlak na predné kolesá, havaroval a do depa musel potom odkráčať po svojich.

Seriál majstrovstiev sveta formuly 1 pokračuje 25. septembra Veľkou cenou Singapuru.

Výsledky VC Talianska (53 kôl, 306,720 km)

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:20:46,172 hod
2. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+ 9,590 s
3. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+ 16,909
4. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren+ 17,417
5. Michael SchumacherNem./Mercedes+ 32,677
6. Felipe MassaBraz./Ferrari+ 42,993
7. Jaime AlguersuariŠpan./Toro Rosso- 1 kolo
8. Paulo di RestaV. Brit./Force India- 1 kolo
9. Bruno SenaBraz./Renault- 1 kolo
10. Sebastien BuemiŠvaj./Toro Rosso- 1 kolo
11. Pastor MaldonadoVen./Williams- 1 kolo
12. Rubens BarrichelloBraz.úWilliams- 1 kolo
13. Heikki KovalainenFín./Lotus- 2 kolá
14. Jarno TrulliTal./Lotus- 2 kolá
15. Timo GlockNem./Virgin- 2 kolá

Preteky nedokončili

  • Vitantonio Liuzzi - Tal./HRT
  • Nico Rosberg - Nem./Mercedes
  • Vitalij Petrov - Rus./Renault
  • Jerome D'Ambrosio - Belg./Virgin
  • Mark Webber - Aus./Red Bull
  • Adrian Sutil - Nem./Force India
  • Kamui Kobayashi - Jap./Sauber-Ferrari
  • Sergio Perez - Mex./Sauber
  • Daniel Ricciardo - Aus./HRT

Priebežné poradie jazdcov (po 13 z 19 pretekov)

1. Sebastian Vettel284 bodov
2. Fernando Alonso172
3. Jenson Button167
4. Mark Webber167
5. Lewis Hamilton158
6. Felipe Massa82
7. Nico Rosberg56
8. Michael Schumacher52
9. Nick Heidfeld34
10. Vitalij Petrov34

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull451 bodov
2. McLaren325
3. Ferrari254
4. Mercedes108
5. Renault70
6. Force India36
7. Sauber35
8. Toro Rosso29
9. Williams5

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.