Hungaroring: pohroma favoritov

Utorok, 05 august 2008

Veľká cena Maďarska formuly 1 sa počas víkendu jazdila už 23. raz na okruhu Hungaroring neďaleko Budapešti. Jej priebeh bol relatívne pokojný, ale nakoniec sa predsa len dostali k slovu prekvapenia s premiérovým víťazstvom Kovalainena na McLarene, prvým pódiom Glocka na Toyote a povinným tretím miestom Raikkonena na Ferrari.

Hungaroring Hungaroring

Najlepšie postavenie na štarte si v kvalifikácii vyjazdili jazdci McLarenu Hamilton a vedľa neho sa na druhú pozíciu postavil Kovalainen. Massa a Kubica tvorili druhý rad, tretí Glock a Räikkönen. Vo štvrtom rade stáli Alonso a Webber a prvú desiatku v piatom rade uzatvárali Trulli a Piquet. Lotériou pred pretekmi bola voľba zmesi pneumatík. Na štartový rošt sa všetci postavili s pneumatikami s tvrdšou zmesou, len Coulthard mal obuté pneumatiky s mäkšou zmesou.

Robert Kubica bol na Hungaroringu takpovediac domácim jazdcom – 50 tisíc poľských fanúšikov "prehrmelo" krížom cez Slovensko, aby podporili svojho miláčika, víťaza tohtoročnej kanadskej Grand prix. Po slabších výsledkoch z ostatných podujatí, keď ho dobrými výkonmi vystriedal spolujazdec Nick Heidfeld, očakávali mnohí Robertov návrat do formy.

Počas sobotňajšej kvalifikácie mal obrovskú smolu Heidfeld, ktorého v záverečnom rýchlom kole prvej časti blokoval Bourdais na Toro Rosso a Nemec tesne nepostúpil ďalej. Komisári nerozhodli o Francúzovej penalizácii okamžite, ale až po kvalifikácii, takže pilot BMW-Sauber nedostal príležitosť bojovať ďalej a posun na štarte o jedno miesto na štrnástu priečku nebol dostatočným zadosťučinením. Na rozdiel od neho bol Kubica v kvalifikácii suverénnejší a štvrtá priečka bola nádejou, že v pretekoch môže byť opäť rýchly.

Hungaroring

Štart skvele vyšiel Massovi, keď sa hneď dostal pred Hamiltona i Kovalainena. Druhý jazdec Ferrari Räikkönen, naopak, klesol zo šiesteho na siedme miesto. Massa po desatinách sekundy zvyšoval svoj náskok a krátko pred svojou prvou návštevou boxov v 18. kole mal už k dobru približne tri a pol sekundy. Náskok i vedúce postavenie si udržal aj po tom, ako postupne navštívili boxy aj ostatní pretekári. Massa si udržiaval malý náskok pred Hamiltonom, ktorý však mal potom veľký problém s ľavou prednou pneumatikou, zašiel do boxov a zvyšok pretekov, až 28 kôl, musel odjazdiť na mäkšej zmesi.

Ani zastávka v boxoch Massu nepribrzdila a vyzeralo to tak, že preteky, v ktorých viedol od začiatku, bez problémov vyhrá. Tri kolá pred koncom sa však stalo to, čo nikto u Ferrari nečakal a čo sa v tejto stajni už dávno-dávno nestalo. Massa a jeho monopost zostali stáť na trati po poruche motora a bolo po nádeji na prvenstvo v pretekoch i na celkové vedenie. Ak by Massa bol na Hungarogingu vyhral, bol by sa dostal do čela priebežného bodovania v seriáli majstrovstiev sveta a jeho šance na titul by sa rapídne zvýšili.

Vedenie po odstúpení Massu prevzal Kovalainen, druhý jazdil prekvapujúco Glock na Toyote a na tretiu priečku sa prebojoval Räikkönen. V takomto poradí prešli aj cieľom. Prémiové víťazstvo v kariére tak získal Kovalainen, prémiové pódium nováčik seriálu Nemec Glock a Räikkönen si tretím miestom trošku polepšil bodovo. Štvrtý skončil Alonso, piaty Hamilton a šiesty Piquet. Dva a jeden bod za siedme a ôsme miesto získali ešte Trulli a Kubica.

Poliakovi chýbala tentoraz rýchlosť a mal problémy aj s priľnavosťou, auto bolo silne pretáčavé a tak nedokázal ísť naplno. Po tvrdom boji s vlastným monopostom je jediný získaný bod malým zadosťučinením. Inú stratégiu zvolil tím pre Heidfelda. Štartoval z druhej polovice pola s autom naplneným palivom po okraj na jedinú zastávku v boxoch. Ukázalo sa to veľmi náročné a nedarilo sa mu držať krok s konkurenciou. Preteky v Maďarsku tomuto tímu jednoducho nesadli. Ani jeden z pilotov nebol schopný dosahovať časy, aké po piatku a sobote očakávali.

Lepší deň ako BMW-Sauber mal tím Toyoty. Glock obsadil vynikajúce druhé miesto a úspech zavŕšil siedmym miestom Trulli. Timo Glock takto komentoval v cieli svoje pocity: "Úžasné. Nemohol som tomu uveriť, keď Felipemu odišiel motor a ja som sa posunul na druhé miesto. Získať v prvom roku umiestnenie na stupňoch víťazov je fantastické. Keď som v spätných zrkadlách zahliadol Kimiho, bolo mi jasné, že nesmiem urobiť nijakú chybu. Tento víkend je pre mňa viac ako náhrada za Hockenheim, kde som nie vlastnou vinou havaroval."

Ďalšie preteky seriálu F1 sú na programe 24. augusta na novom okruhu v španielskej Valencii.

Výsledky

1. Heikki KOVALAINENMcLaren-Mercedes1:37:27,07 hod
2. Timo GLOCKToyota+11,06 s
3. Kimi RAIKKONENFerrari+16,86
4. Fernando ALONSORenault+21,61
5. Lewis HAMILTONMcLaren-Mercedes+23,05
6. Nelson PIQUETRenault+32,29
7. Jarno TRULLIToyota+36,45
8. Robert KUBICABMW-Sauber+48,32
9. Mark WEBBERRed Bull+58,83
10. Nick HEIDFELDBMW-Sauber+1:07,71 min
11. David COULTHARDRed Bull+1:10,41
12. Jenson BUTTONHonda+1 kolo
13. Kazuki NAKAJIMAWilliams+1 kolo
14. Nico ROSBERGWilliams+1 kolo
15. Giancarlo FISICHELLAForce India+1 kolo
16. Rubens BARRICHELLOHonda+2 kolá
17. Sebastien BOURDAISToro Rosso+3 kolá
18. Felipe MASSAFerrari+3 kolá

Najrýchlejšie kolo

Kimi Räikkönen - Ferrari - 1:21,19

Priebežné poradie jazdcov

1. L. HAMILTON62 bodov
2. K. RAIKKONEN57
3. F. MASSA54
4. R. KUBICA49
5. N. HEIDFELD41
6. H.KOVALAINEN38
7. J.TRULLI22
8. M.WEBBER18
9. F.ALONSO18
10. N.PIQUET13
11. T.GLOCK13
12. R.BARRICHELLO11
13. N.ROSBERG8
14. K.NAKAJIMA8
15. D.COULTHARD6
16. S.VETTEL6
17. J.BUTTON3
18. S.BOURDAIS2

Priebežné poradie tímov

1. FERRARI111 bodov
2. McLAREN100
3. BMW-SAUBER90
4. TOYOTA35
5. RENAULT31
6. RED BULL24
7. WILLIAMS16
8. HONDA14
9. TORO ROSSO8

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW, Toyota
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.