Honda F1: nový monopost v nových farbách

Utorok, 05 február 2008

V anglickom Brackley predstavila Honda 29. januára svoj úplne nový monopost RA 108 pre sezónu 2008 v seriáli majstrovstiev sveta formuly 1. Nový šéf tímu Ross Brown verí, že je pripravený tak, aby vrátil Hondu tam, kam patrí, na stupne víťazov.

Honda F1 Honda F1

Predstavenie nasledovalo pár dní po tom, ako nový monopost už neoficiálne vyskúšali piloti Jenson Button a Rubens Barrichello, i nový testovací jazdec Hondy Alex Wurz počas testov v španielskej Valencii. S novým monopostom naznačila Honda svoje plány na rok 2008 i na ďalšie roky. Honda po minuloročnom neúspechu v seriáli majstrovstiev sveta F1 potrebuje v novej sezóne zabodovať, znamená to, byť na stupňoch víťazov.

K tomu jej má dopomôcť aj nový šéf tímu Ross Brown, ktorý v uplynulých rokoch tak úspešne režíroval tím Ferrari. Skvelé pre Hondu a pre Browna by bolo, ak by sa opakovala situácia z roku 2006, keď Jenson Button doviedol monopost Honda do cieľa jedných pretekov na víťaznej pozícii. Po minuloročnej sezóne, v ktorej Honda získala v Pohári konštruktérov dohromady len 6 bodov, by úspešné účinkovanie jazdcov Buttona a Barrichellu v kolotoči F1 bolo tým, na čo v Honde netrpezlivo čakajú.

Honda F1 Honda F1

Ross Brown, nový šéf tímu, sa vyjadril, že aerodynamické riešenie a konštrukcia nového monopostu RA 108 má oproti svojmu predchodcovi úplne odlišnú koncepciu. Motor skonštruovali podľa pravidiel FIA o homologizácii a preto väčšina častí ostala nezmenená. Zmenili však geometriu výfuku a air box. Palivová zmes by teraz mala obsahovať 5,75% biopaliva, a to je práve to, v čom je Honda najviac doma. Nové je aj farebné riešenie: základnou je biela, zelenú farbu zeme a modrú oceánov má monopost na bokoch.

"Naším cieľom pre sezónu 2008 je návrat na pozície, na ktorých sme sa nachádzali v druhej polovici sezóny 2006, keď bojovala Honda o body v každých pretekoch. Až potom budeme mať stabilný základ na dosiahnutie ambicióznejších cieľov," – vyjadril hlavný cieľ Hondy Ross Brown pri uvedení nového monopostu v Brackley.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.