Štvrtok, 24 júl 2008
Britský pilot formule 1 Lewis Hamilton sa stal víťazom Veľkej ceny Nemecka na okruhu Hockenheimring pred Brazílčanmi NelsonomPiquetom a Felipe Massom. Po Veľkej Británii zvíťazil tak druhý raz za sebou, štvrtý raz v tohtoročnom seriáli a ujal sa aj priebežného vedenia v seriáli majstrovstiev sveta.
Tímu Ferrari akoby dochádzal dych. Po dobrých výsledkoch a double víťazstvách v Bahrajne, Španielsku a vo Francúzsku sa videlo, že Ferrari je na koni. Potom prišli kolísavé výkony. Vo Veľkej Británii ani teraz v Nemecku však monoposty z Maranella nestačili na Hamiltonov McLaren a hneval aj druhý McLaren – Kovalainenov. Mali by sme si teda názor na výkonnosť pilotov či monopostov Ferrari a McLaren poopraviť? Možno aj áno, pretože najmä Räikkönen zaostáva za očakávaniami.
Ani Massa v závere pretekov na nemeckom Hockenheimringu nesplnil to, čo možno vedenie tímu od neho čakalo. Piquet junior na Renaulte, ktorý v doterajších pretekoch seriálu ako nováčik žiadny výraznejší úspech nezaznamenal, zrazu dokázal odolať pilotovi a červenému monopostu z Maranella. Pilotovi a stroju, ktorý ašpiruje na titul majstra sveta. Massa nielenže nezlikvidoval Piquetov náskok niekoľkých sekúnd po tom, ako safety car opustil okruh po Glockovej havárii, ale sa mu ani nepriblížil, aby ho mohol ohroziť.
Vedenie stajne Ferrari i samotný Massa zrejme čakali, že Piquet pôjde ešte do boxov, keďže mal za sebou len jedno tankovanie. Malý, resp. žiadny tlak, ktorý by bol mal, ale nevyvíjal Massa na Piqueta, umožnili jazdcovi Renaultu ušetriť nejaký ten litrík paliva a do boxov už nezamieril. Piquet (na štarte až sedemnásty!) tak absolvoval preteky iba na jedno tankovanie a skvelá taktika Renaultu znamenala senzáciu, o akej nikto v Renaulte ani mimo ani len nesníval. Pilot Renaultu bol vďaka tomu v cieli druhý za Hamiltonom a Massa až tretí. U Ferrari zasa pokrivkávala, a to na obe nohy, stratégia. Piquet by pre Massu, ak by ten na neho dravou jazdou zaútočil, nemal byť ťažkým orieškom. A aj keby už Hamiltona neohrozil, mohol možno skončiť druhý a mať do priebežného hodnotenia o dva body viac.
V prvej časti pretekov ani druhý pilot Ferrari Räikkönen nepôsobil ako veľký bojovník. Začal ním byť až v druhej polovici pretekov a aj vďaka tomu mohol byť v cieli šiesty. Ani to síce úradujúceho majstra sveta príliš nectí, ale – keď neprší, aspoň kvapká a aj tri body sa rátajú. V tíme BMW-Sauber to vyzeralo podobne ako u Ferrari. Aspoň pokiaľ ide o výsledky kvalifikácie, postavenie na štarte a potom následne aj v samotných pretekoch. Na dobrý výsledok mal zarobené Poliak Kubica, ale v kvalifikácii neúspešný Heidfeld bol nakoniec tým, kto pre tím BMW-Sauber bral v cieli viac bodov, keď skočil štvrtý pred Kovalainenom a Räikkönenom. Posledné bodované miesta patrili v cieli Kubicovi a Vettelovi, ktorý o svojich jazdeckých kvalitách vysiela stále jasnejšie signály.
Najbližšie preteky seriálu formuly 1 sú na programe 3. augusta, kedy sa pôjde Veľká cena Maďarska na Hungaroringu.
Výsledky Veľkej ceny Nemecka
1. Lewis Hamilton | Veľ. Brit./McLaren | 1:31:20,87 hod |
2. Nelon Piquet | Braz./Renault | +5,59 s |
3. Felipe Massa | Braz./Ferrari | +9,34 |
4. Nick Heidfeld | Nem./Sauber | +9,82 |
5. Heikki Kovalainen | Fín./McLaren | +12,41 |
6. Kimi Räikkönen | Fín./Ferrari | +14,48 |
7. Robert Kubica | Poľ./Sauber | +22,60 |
8. Sebastian Vettel | Nem./Toro Rosso | +33,28 |
9. Jarno Trulli | Tal./Toyota | +37,20 |
10. Nico Rosberg | Nem./Williams | +37,66 |
11. Fernando Alonso | Špan./Renault | +38,62 |
12. Sebastien Bourdais | Franc./Toro Rosso | +39,11 |
13. David Coulthard | Veľ. Brit./RedBull | +54,97 |
14. Giancarlo Fisichella | Tal./Force India | +59,09 |
15. Kazuki Nakadžima | Jap./Williams | +1:00,00 min |
16. Adrian Sutil | Nem./Force India | +1:09,49 |
17. Jenson Button | Veľ. Brit./Honda | +1 kolo |
Preteky nedokončili
- Rubens Barrichello (Braz./Honda)
- Mark Webber (Aus./RedBull)
- Timo Glock (Nem./Toyota)
Priebežné poradie
1. Lewis Hamilton | 58 bodov |
2. Felipe Massa | 54 |
3. Kimi Räikkönen | 51 |
4. Robert Kubica | 48 |
5. Nick Heidfeld | 41 |
6. Heikki Kovalainen | 28 |
7. Jarno Trulli | 20 |
8. Mark Webber | 18 |
9. Fernando Alonso | 13 |
10. Rubens Barrichello | 11 |