Pondelok, 08 október 2007
Hamiltom mohol už v Číne získať vytúžený titul majstra sveta. Pneumatika zodratá až na kostru a jazdecká chyba pri zachádzaní do boxov mu v tom zabránili.
Všetko sa vyvíjalo podľa prognóz mnohých odborníkov. Verili, že mladý talentovaný Angličan Hamilton bude už po týchto pretekoch dekorovaný ako nový majster sveta formuly 1. Stalo by sa tak po prvý raz v histórii, že nováčik vyhrá seriál najrýchlejších automobilov. Už výsledky kvalifikácie boli blízko k naplneniu tejto predpovede, keď si Hamilton ako líder seriálu najrýchlejším časom v tréningu vybojoval už po šiesty raz v tomto roku pole position.
Predpovede sa nenaplnili a bojovať sa bude ďalej. Je to dobré, pretože šampionát bude mať skutočné finále a vyvrcholenie až v Brazílii na posledných pretekoch seriálu. V Číne vyhral predposledné preteky tretí z celkového priebežného poradia Fín Kimi Räikkönen na Ferrari pred Španielom Fernandom Alonsom na McLarene a druhým jazdcom Ferrari Brazílčanom Felipe Massom. Alonso i Räikkönen sa tak priblížili lídrovi predbežného poradia a najväčšiemu kandidátovi na titul na rozdiel štyroch, resp. siedmich bodov. Ak však Hamilton v Brazílii vyhrá, je o všetkom rozhodnuté a získa titul. Majstrom sveta môže byť aj Alonso i Räikkönen, tu je však veľa možných kombinácií a preto si radšej počkajme na samotné preteky na okruhu Interlagos v Brazílii už 21. októbra.
Priebeh pretekov v Číne naznačoval, že svoju šancu Hamilton aj premení. Najlepšie odštartoval a svoj náskok pred Räikkönenom, Massom a Alonsom postupne zväčšoval. V ôsmom kole mal už na druhého Räikkönena náskok sedem sekúnd, na Alonsa dokonca jedenásť sekúnd. Hamilton odjazdil poslednú fázu kvalifikácie s malým množstvom paliva v nádrži, bol teda "najľahší" a možno aj preto dokázal ostatných poraziť. A možno práve to sa mu mohlo vypomstiť. V pretekoch musel ako prvý do boxov natankovať palivo. A keďže sa jazdilo ešte na mokrej, ale už vysýchajúcej trati, neprezul pneumatiky a ďalej jazdil na mäkších "prechodných". Ostatní jazdci išli do boxov neskôr, prezúvali na pneumatiky s tvrdšou zmesou. Hamiltonove mäkké pneumatiky sa však opotrebovali rýchlejšie ako predpokladal. Zamieril do boxov, až keď sa mu pravá zadná pneumatika začala rozpadávať. Pred nájazdom do boxovej uličky jeho McLaren vyšiel z trate do štrkovej zóny, odkiaľ sa už ani pomocou traťových komisárov nedokázal vrátiť späť na trať a z pretekov musel odstúpiť.
Takto sa otvorila cesta k víťazstvu Räikkönenovi. Navyše dúfal, že mu pomôže tímový kolega Massa, ktorý ak by skončil druhý, zoberie body Alonsovi. Nestalo sa tak, Alonso skončil druhý a Massa tretí. Skvele jazdil mladý Nemec Sebastian Vettel – skončil štvrtý. Až za ním skončili Button, Liuzzi, Heidfeld a Coulthard.
Výsledky
1. K. Räikkönen | Ferrari | |
2. F. Alonso | McLaren-Mercedes | +9,8 s |
3. F. Massa | Ferrari | +12,8 |
4. S. Vettel | STR-Ferrari | +53,5 |
5. J. Button | Honda | +1:08,6 |
6. V. Liuzzi | STR-Ferrari | +1:13,6 |
7. N. Heidfeld | BMW | +1:14,2 |
8. D. Coulthard | Red Bull-Renault | +1:20,7 |
9. H. Kovalainen | Renault | +1:21,1 |
10. M. Webber | Red Bull-Renault | +1:24,6 |
11. G. Fisichella | Renault | +86,6 |
12. A. Wurz | Williams-Toyota | +1 kolo |
13. J. Trulli | Toyota | +1 kolo |
14. T. Sato | Aguri-Honda | +1 kolo |
15. R. Barrichello | Honda | +1 kolo |
16. N. Rosberg | Williams-Toyota | +2 kolá |
17. S. Yamamoto | Spyker-Ferrari | +3 kolá |
Nedokončili
R. Kubica | BMW |
L. Hamilton | McLaren-Mercedes |
R. Schumacher | Toyota |
A. Sutil | Spyker-Ferrari |
A. Davidson | Super Aguri-Honda |
Pribežné poradie
1. L. Hamilton | 107 |
2. F. Alonso | 103 |
3. K. Räikkönen | 100 |
4. F. Massa | 86 |
5. N. Heidfeld | 58 |
6. R. Kubica | 35 |
7. H. Kovalainen | 30 |
8. G. Fisichella | 21 |
9. N. Rosberg | 15 |
10. D. Coulthard | 14 |
11. A. Wurz | 13 |
12. M. Webber | 10 |
13. J. Trulli | 7 |
14. S. Vettel | 6 |
14. J. Button | 6 |
16. R.Schumacher | 5 |
17. T. Sato | 4 |
18. V. Liuzzi | 3 |
19. A. Sutil | 1 |
20. A. Davidson | 0 |
20. S. Yamamoto | 0 |
20. R. Barrichello | 0 |
20. S. Speed | 0 |
Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)
1. Ferrari | 186 |
2. BMW | 94 |
3. Renault | 51 |
4. Williams-Toyota | 28 |
5. Red Bull | 24 |
6. Toyota | 12 |
7. Toro Rosso-Ferrari | 8 |
8. Honda | 6 |
9. Super Aguri-Honda | 4 |
10.Spyker-Ferrari | 1 |
11.McLaren-Mercedes | 0 |