GP Singapuru: návrat Alonsa

Utorok, 30 september 2008

Priam fantastický výsledok pre Renault a Fernanda Alonsa. Prvé pódium a prvé víťazstvo po roku. Po skvelých tréningových výsledkoch, ale po zbabranej kvalifikácii. Aj taká bola veľká cena Singapuru formuly 1, prvá v histórii pri umelom osvetlení.

GP Singapuru GP Singapuru

Boli to historické preteky, prvé pri umelom osvetlení. Už to sľubovalo zaujímavé boje i dramatické situácie. Tie aj prišli a boli korením pretekov. V týchto končinách sveta je totiž aj večer, kedy sa preteky išli (štart bol o ôsmej večer miestneho času, nášho času o štrnástej), stále teplota okolo 30 °C, ale aj vysoká vlhkosť vzduchu. Takéto klimatické podmienky kladú zvýšené nároky na ľudský organizmus, zvlášť na ten, ktorý na toto podnebie nie je zvyknutý. Nečakaná chvíľa potom môže prísť ako blesk z jasného neba. A takých bleskov bolo v pretekoch hneď niekoľko.

Ani nie blesky, ale priam katastrofálne výbuchy postihli tím Ferrari. Najprv Massa pri tankovaní vinou zlej signalizácie odišiel z boxov aj s benzínovou hadicou. Potom zostal stáť na konci uličky a čakal, kým ho dobehnú mechanici a hadicu aj s tankovacím uzáverom mu neodpoja. A to trvalo poriadne dlho! Pre Massu, ale vlastne pre oba Ferrari, teda aj pre Räikkönena, to bola obrovská smola, pretože pred zachádzkou do boxov bol Massa na prvom a Räikkönen na treťom mieste. Tankovacia nehoda Massu zapríčinila tiež dlhé zdržanie Räikkönena v boxoch (keďže stál za ním) a pre úradujúceho majstra sveta aj značnú časovú stratu.

GP Singapuru

Druhá pohroma Ferrari prišla po jazdeckej chybe Räikkönena, keď tlačil na Glocka, aby Nemec chyboval a on sa tak dostal pred neho. Sám však tú chybu urobil a bol z toho veľký tresk, keď vyletel z trate a s poškodeným monopostom už nemohol pokračovať v pretekoch. Chyboval aj Massa, keď vyšiel z pit lane nebezpečne, za čo ho penalizovali prejazdom boxovou uličkou. A tak z črtajúcej sa nádeje na dvojité víťazstvo červených zostala len spľasnutá bublina, žiadny bod, zato dosť času na premýšľanie, prečo sa to všetko stalo.

Opakom bol Renault, vlastne len polovica jeho tímu, keďže Piquet havaroval a totálne rozbil svoj stroj. Alonso sa dobre predviedol v oboch tréningoch pred pretekmi, keď bol najrýchlejší. V druhej časti kvalifikácie však mal technický problém na monoposte s palivovým čerpadlom a obsadil v kvalifikácii až 15. miesto. Z neho aj vyštartoval na trať pretekov. Jazdil rýchlo, agresívne a poslúchal ho aj monopost. A navyše, jeho tím aj správne naplánoval zastávky v boxoch. Po neprehľadných boxových rošádach sa po 33. kole dostal Alonso do čela pretekov. Na druhom mieste so šesťsekundovou stratou jazdil Rosberg a na treťom Coulthard. Neskôr Alonso zvýšil náskok na 16 sekúnd, čo mu stačilo na to, aby si vedenie udržal aj po návrate z boxov.

Dráma však mala pokračovanie, keď Sutil narazil do zvodidiel a znovu vyšlo na trať spomaľovacie vozidlo. Monoposty sa znovu zoradili pekne za seba a zastávky v boxoch mali prakticky všetci už za sebou. Na čele bol Alonso, druhý jazdil Rosberg, tretí Hamilton, štvrtý Glock, piaty Räikkönen, šiesty Vettel, ďalej Heidfeld a Coulthard. O útoku Räikkönena na Glocka s nešťastnou haváriou minuloročného majstra sveta sme si už povedali. Hamilton očakávaný útok na prvých dvoch neriskoval – veď jeho najväčší konkurent Massa jazdil v tej chvíli až na štrnástom mieste a Räikkönen bol mimo hru. Takže poradie sa do cieľa nemenilo a Alonso a jeho tímový šéf Briatore slávili veľké víťazstvo.

Výsledky GP Singapuru

1. Fernando AlonsoRenault1:57:16,304 h
2. Nico RosbergWilliams+2,957 s
3. Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes+5,917
4. Timo GlockToyota+8,155
5. SebastianVettel Toro Rosso+10,268
6. Nick HeldfeldBMW Sauber+11,101
7. David CoulthardRed Bull+16,387
8. Kazuki NakajimaWilliams+18,489
9. Jenson ButtonHonda+19,885
10. Heikki KovaleinenMcLaren-Mercedes+26,902
11. Robert KubicaBMW Sauber+27,975
12. Sebastien BourdaisToro Rosso+29,432
13. Felipe MassaFerrari+35,170
14. Giancarlo FosichellaForce India+43,571
15. Kimi RäikkönenFerrari+4 kolá

Najrýchlejšie kolo

  • Kimi Räikkönen - Ferrari - 1:45,599

Priebežné poradie jazdcov

1. L. Hamilton84
2. F. Massa77
3. R. Kubica64
4. K. Räikkönen57
5. N. Heidfeld56
6. H. Kovalainen51
7. F. Alonso38
8. S. Vettel27
9. J. Trulli26
10. T. Glock20
11. M. Webber20
12. N. Rosberg17
13. N. Piquet jr.13
14. R. Barrichello11
15. K. Nakajima9
16. D. Coulthard8
17. S. Bourdais4
18. J. Button3
19. G. Fisichella0
20. T. Sató0
21. A. Sutil0
22. A. Davidson0

Priebežné poradie tímov

1. McLaren-Mercedes135
2. Ferrari134
3. BMW Sauber120
4. Renault51
5. Toyota46
6. Toro Rosso31
7. Red Bull28
8. Williams26
9. Honda14
10. Force India0
11. Super Aguri0

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5