Streda, 25 júl 2007
Tesne pred štartom Veľkej ceny Európy na nemeckom Nürburgringu bola predpoveď počasia podľa televízneho komentátora takáto: približne o tri minúty sa na trať Nürburgringu spustí silný lejak. Aj za tejto situácie jazdci odštartovali na "suchých" pneumatikách.
V prvom rade na štartovom rošte stáli najrýchlejší z tréningu Kimi Räikkönen a Fernando Alfonso, Ferrari a McLaren. Za nimi Felipe Massa na Ferrari a Nick Heidfeld na BMW. Nasledovali Kubica (BMW), Webber (Red Bull), Kovalainen (Renault), Trulli, Ralf Schumacher (obaja Toyota) a až na desiatom mieste vedúci pretekár priebežného poradia Lewis Hamilton (McLaren), ktorý v tretej záverečnej fáze meraného tréningu po defekte pneumatiky vrazil v pomerne vysokej rýchlosti do ochrannej bariéry. Previezli do nemocnice a po vyšetrení však dostal zelenú a v nedeľu sa mohol postaviť na štart.
Ten skvele vyšiel obom jazdcom Ferrari. Räikkönen sa dostal do čela, a Massa sa šikovne pretlačil pred Alonsa. Už v prvej zákrute mali vzájomnú kolíziu monoposty BMW, po ktorej sa Hamiltom dostal už na štvrtú priečku. Silný dážď ešte v prvom kole však značne skomplikoval preteky. Do boxov na výmenu pneumatík sa vydali aj oba Ferrari, Räikkönen však svoj zámer náhle zmenil, absolvoval ešte jedno kolo a prepadol sa dozadu. Došlo k zaujímavej situácii, keď nováčik v tíme Spyker-Ferrari Markus Winkelhock, ktorý mal premiéru v F1 za vyhodeného Holanďana Albersa, sa už krátko po štarte ocitol na vedúcej pozícii pretekárskeho pola najrýchlejších áut na svete. To mu vydržalo však len do štvrtého kola, kedy aj on zamieril do boxov. Medzitým viacero jazdcov "zaparkovalo" po neovládateľnom šmyku na vode v štrkovej zóne, okrem iných aj Hamilton. Kým sa aj za pomoci techniky dostal znovu na trať, mal už stratu jedného kola. Do čela sa dostal Brazílčan Massa sledovaný Alonzom, Webberom a Coulthartom, Räikkönen bol v tej chvíli šiesty. Trať bola miestami úplne pod vodou a preteky museli prerušiť.
Ako rýchle lejak prišiel, tak rýchlo prestalo aj pršať. Reštart pretekov pomohol Hamiltonovi, ktorý vďaka spomaľovaciemu vozidlu získal naspäť stratené kolo a Räikkönen sa zo šiesteho miesta zásluhou včasnej výmeny prechodných pneumatík za suché prebojoval na tretie miesto za Massu a Alonza. Nasledovali Webber, Wurz, Kovalainen, Coulthard, Kubica, Schumacher, Heidfeld a Fisichella. Massa sa odpútal od Alfonsa, na ktorého sa začal tlačiť Räikkönen. Neskôr však Räikkönena zradila technika jeho monopostu a z pretekov musel odstúpiť.
Začalo opäť pršať a jazdci museli znovu do boxov na výmenu pneumatík. Ani pit stopoch sa poradie nezmenilo: prvý Massa, druhý Alonzo. V ďalších kolách však Massa agresívnym útokom úradujúceho majstra sveta neodolal a Alonzo sa niekoľko kôl pred koncom dostal do čela. V takomto poradí prešli aj cieľom. Ostrý boj sa rozpútal o tretie miesto, ktoré nakoniec získal Webber pred Wurzom. Hamilton napriek skvelým časom na kolo v závere pretekov skončil až deviaty. Po prvý raz v tejto sezóne nestál na stupňoch víťazov a ani nebodoval. Naopak, Coulthart odjazdil veľké preteky a skončil piaty pred oboma BMW s Haidfeldom a Kubicom.
Výsledky GP Európy
1. | Fernando Alonso | McLaren-Mercedes | 2:06:26,36 |
2. | Felipe Massa | Ferrari | +8,15 |
3. | Mark Webber | Red Bull | +1:05,67 |
4. | Alex Wurz | Williams | +1:05,94 |
5. | David Coulthard | Red Bull | +1:13,66 |
6. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | +1:20,29 |
7. | Robert Kubica | BMW Sauber | +1:22,41 |
8. | Heiki Kovalainen | Renault | +1 kolo |
9. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | +1 kolo |
10. | Giancarlo Fisichella | Renault | +1 kolo |
11. | Rubens Barrichello | Honda | +1 kolo |
12. | Anthony Davidson | Super Aguri | +1 kolo |
13. | Jarno Trulli | Toyota | +1 kolo |
Nedokončili
Kimi Räikkönen | Ferrari | +26 kol |
Takuma Sato | Super Aguri | +41 kol |
Ralf Schumacher | Toyota | +42 kol |
Markus Winkelhock | Spyker | +47 kol |
Jenson Button | Honda | +58 kol |
Adrian Sutil | Spyker | +58 kol |
Nico Rosberg | Williams | +58 kol |
Scott Speed | Torro Rosso | +58 kol |
Vitantonio Liuzzi | Torro Rosso | +58 kol |
Priebežné poradie jazdcov
1. | L. Hamilton | 70 |
2. | F. Alonso | 68 |
3. | F. Massa | 59 |
4. | K. Räikkönen | 52 |
5. | N. Heidfeld | 36 |
6. | R. Kubica | 24 |
7. | G. Fisichella | 17 |
8. | H. Kovalainen | 15 |
9. | A. Wurz | 13 |
10. | M. Webber | 8 |
11. | D. Coulthard | 8 |
12. | J. Trulli | 7 |
13. | N. Rosberg | 5 |
14. | T. Sató | 4 |
15. | R. Schumacher | 2 |
16. | J. Button | 1 |
17. | S. Vettel | 1 |
Doteraz nebodovali
18. | S. Speed | 0 |
19. | R. Barrichello | 0 |
20. | A. Sutil | 0 |
21. | A. Davidson | 0 |
22. | C. Albers | 0 |
23. | V. Liuzzi | 0 |
Priebežné poradie tímov
McLaren Mercedes | 138 |
Ferrari | 111 |
BMW-Sauber | 61 |
Renault | 32 |
Williams | 18 |
Red Bull | 16 |
Toyota | 9 |
Super Aguri | 4 |
Honda | 1 |
Spyker-Ferrari | 0 |
Toro Rosso | 0 |