F1: v Číne suverénny Hamilton

Streda, 22 október 2008

Ani v Číne sa nerozhodlo o novom majstrovi sveta formuly 1. V hre zostali už len Hamilton a Massa. Medzi nimi sa na poslednom podujatí v Brazílii rozhodne, kto si nasadí korunu kráľa najrýchlejšieho muža najsledovanejších automobilových pretekov na svete. Väčšie šance má Hamilton, ktorý v Číne vyhral. Jeho konkurent Massa skončil hneď za ním, ale stratil ďalšie dva body a zaostáva za Hamiltonom o sedem bodov.

Veľká cena Číny Veľká cena Číny

Massa však boj nevzdáva, rovnako ani Ferrari, ktoré síce v Číne nestačili na McLareny, ale v Brazílii to môže byť naopak. Hamilton v rodnej massovej Brazílii nemusí nutne vyhrať, aby získal titul. Jeho sedembodový náskok mu zabezpečuje, že aj keď by Massa vyhral, Hamilton môže prísť do cieľa na piatom mieste. Mal by potom o bod viac ako Massa a bol by majstrom. Ak by Hamilton skončil šiesty a Massa vyhral, o titule rozhoduje väčší počet víťazstiev v tomto ročníku seriálu. Takže počkajme si radšej na posledné preteky.

Hamilton, aby sa stal majstrom sveta, nenechal ani v Číne nič na náhodu. Vyhral kvalifikáciu, do pretekov štartoval z prvého miesta, prvý bol aj v prvej zákrute po štarte a aj v cieli. Neurobil žiadnu chybu, mal rýchlejší monopost ako boli Ferrari Massu i druhého pilota Ferrari Räikkönena, a tak bez problémov zvíťazil. Massa v kvalifikácii skončil tretí a tak štartoval z druhého radu, Räikkönen z prvého vedľa Hamiltona. Štvrtý v kvalifikácii bol Alonso, piaty Kovalainen a šiesty Webber. Prekvapením bolo, že do Veľkej ceny Číny tretí muž, ktorý mal ešte šance získať tohtoročný titul majstra sveta, Poliak Kubica, skončil v kvalifikácii až na 12. mieste a šance dobre bodovať prakticky stratil.

Veľká cena Číny

Veľmi pokojný priebeh pretekov prakticky nič nenarušilo, až na Kovalainenov defekt pneumatiky na pravom prednom kolese, čím stratil šancu na dobré umiestnenie. Ak by sa niečo podobné bolo pritrafilo aj Hamiltonovi, bolo by to vyrovnalo šance Massu a Hamiltona pred poslednými pretekmi. Hamilton však pokojne dojazdil na prvej priečke, na druhého Räikkönena sa dotiahol v závere pretekov Massa a na konci cieľovej rovinky sa bez problémov a väčšieho boja dostal na druhú pozíciu (aj keď je tímová réžia zakázaná). Tak aj prešli cieľom: Massa druhý, Räikkönen tretí. Alonsovi (a Renaultu) to ďalej šliape – skončil štvrtý. Heidfeld bol v cieli piaty a Kubica sa z dvanásteho miesta na štarte prebojoval na miesto šieste, ale to na udržanie sa v boji o titul nestačilo.

Seriál majstrovstiev sveta F1 uzavrie Veľká cena Brazílie na okruhu Autodromo Carlos Pace dňa 2. novembra.

Výsledky Veľkej ceny Číny

1. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren-Mercedes1:31:57,403 h
2. Felipe MassaBraz./Ferrari+14,925 s
3. Kimi RäikkönenFín./Ferrari+16,445
4. Fernando AlonsoŠpan./Renault+18,370
5. Nick HeidfeldNem./BMW Sauber+28,923
6. Robert KubicaPoľ./BMW Sauber+33,219
7. Timo GlockNem./Toyota+41,722
8. Nelson PiquetBraz./Renault+56,645
9. Sebastian VettelNem./Toro Rosso+1:04,339 min
10. David CoulthardV. Brit./Red Bull+1:14,842
11. Rubens BarrichelloBraz./Honda+1:25,061
12. Kazuki NakadžimaJap./Williams+1:30,847
13. Sebastien BourdaisFranc./Toro Rosso+1:31,457
14. Mark WebberAustr./Red Bull+1:32,422
15. Nico RosbergNem./Williams-1 kolo
16. Jenson ButtonV. Brit./Honda-1 kolo
17. Giancarlo FisichellaTal./Force India-1 kolo

Preteky nedokončili:

  • Jarno Trulli - Tal./Toyota
  • Adrian Sutil - Nem./Force India
  • Heikki Kovalainen - Fín./McLaren

Priebežné poradie jazdcov

1. Lewis Hamilton94 bodov
2. Felipe Massa87
3. Robert Kubica75
4. Kimi Räikkönen69
5. Nick Heidfeld60
6. Fernando Alonso53
7. Heikki Kovalainen51
8. Sebastian Vettel30
9. Jarno Trulli30
10. Timo Glock22

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Ferrari156 bodov
2. McLaren-Mercedes145
3. BMW-Sauber135
4. Renault72
5. Toyota Racing52
6. Toro Rosso34
7. Red Bull Racing29
8. Williams26
9. Honda14

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW, internet
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.