F1: britská veľká cena na vode

Streda, 09 júl 2008

Po úspechoch monopostov Ferrari na niekoľkých posledných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 boli priaznivci talianskeho tímu po Veľkej cene Veľkej Británie sklamaní. Nedarilo sa Räikkönenovi ani Massovi, zato na dažďom kropenej trati okruhu Silverston si suverénne počínal Hamilton z McLarenu. Zvíťazil s takmer 70sekundovým náskokom pred Heidfeldom na BMW-Sauber a najväčším prekvapením pretekov Rubensom Barrichellom na Honde.

BMW-Sauber

Preteky zdramatizovalo počasie. Bolo veľkou neznámou pred samotnými pretekmi. Aj keď tesne pred štartom nepršalo a na trati boli suché i mokré úseky, miestami aj kaluže s vodou, dážď bol na spadnutie. Situáciu komplikovala aj predpoveď počasia, podľa ktorej v priebehu pretekov malo pršať. Napriek nepriaznivej predpovedi všetky tímy obuli mokré pneumatiky, nie však do extrémneho mokra.

Aj keď na štartovom rošte mal Hamilton až štvrtú pozíciu, vynikajúcim štartom a v tvrdom súboju už na prvých metroch ohrozoval svojho tímového kolegu a víťaza kvalifikácie Kovalainena. V piatom kole Fín svoju vedúcu pozíciu po viacerých atakoch musel prepustiť veľmi ambicióznemu Britovi. Tretiu priečku si po štarte udržal Räikkönen. Druhý muž kvalifikácie, Mark Webber na Red Bulle, sa po "hodinách" ocitol na chvoste štartového pola.

Nick Heidfeld

Začiatok pretekov sa nevydaril ani vedúcemu jazdcovi priebežného poradia Massovi na Ferrari, ktorý mal až dvakrát problémy udržať sa na trati a prepadol sa až posledné miesto. Po prvých návštevách boxov došlo k viacerým rošádam. V nich hral významnú rolu najmä Nick Heidfeld na BMW a aj sa prebojoval na druhú priečku. Tú si strážil tak, že mu vydržala až do cieľa. Dobrou stratégiou zvolenou Rossom Brownom sa na tretie miesto dostal jazdec Hondy Barrichello, ktoré si Brazílčan udržal až po cieľovú pásku a po viacerých pôstnych rokoch si mohol vychutnať miesto na stupni pre víťazov.

Hustnúci dážď komplikoval život takmer všetkým jazdcom. Bolo ťažké udržať sa na trati. "Hodinám" sa nevyhol takmer nikto, viacerých postihli aj viac razy. Najčastejšie sa točil pravdepodobne Massa, ktorý najmä preto skončil až trinásty. Výlet do štrkovej zóny znamenal koniec pretekom. Takto skončili už v prvom kole Coulthart a Vettel. Neskôr Sutil i Fisichella, ale aj Poliak Kubica či druhý jazdec Hondy Button.

Striedavo sa darilo Alonsovi na Renaulte, ktorý jazdil dokonca na tretej priečke, a nebyť zlého tímového rozhodnutia, mohol byť na pódiu. Pekne a s chuťou jazdil aj jeho tímový spolujazdec Nelson Piquet, ktorého z boja o body (jazdil aj na štvrtom mieste a dokonca dvakrát pokoril na trati Alonsa) vyradil výlet do štrkovej zóny, odkiaľ sa už nevyhrabal. Rovnako skončil aj Poliak Kubica 20 kôl pred koncom.

Seriál formuly 1 pokračuje 20. júla Veľkou cenou Nemecka na Hockenheimringu.

Veľká cena Veľkej Británie (z pohľadu BMW)

Formula 1 súčasnosti ponúka viac vzrušenia, než za niekoľko sezón dozadu. Skúste tvrdiť niečo iné po tohtoročných veľkých cenách Monaka, Kanady, či po najčerstvejšej GP Anglicka. Veľa dažďa a veľa chaosu nakoniec prinieslo víťazstvo domácemu Lewisovi Hamiltonovi, zatiaľ čo BMW svojím siedmym pódiom z deviatich veľkých cien potvrdilo, že patrí do absolútnej špičky. Druhé miesto po veľkom výkone tentoraz vybojoval Nick Heidfeld.

Priebeh pretekov bol veľkou lotériou a ukázal, kto sa pasuje viac s aquaplaningom a kto zasa so svojím talentom. Obom pilotom BMW-Sauber dlho stratégia vychádzala. Trpezlivou jazdou sa dostávali dopredu a zatiaľ čo Kubica to robil typicky nenápadným spôsobom, všetky slová uznania patria Heidfeldovi. Jeho predbiehacie manévre patria medzi to najlepšie a najvzrušujúcejšie, čo tohtoročná sezóna ponúkla. Takto vyzerá superjazda moderného pilota formuly a Nick si tieto okamihy bude ešte dlho v duchu premietať.

Dôležitým momentom pre vývoj pretekov bola prvá zastávka v boxoch. Niektoré tímy sa rozhodli ponechať autá na pôvodných pneumatikách, čo sa však pri ďalšom vývoji počasia škaredo nevyplatilo a tieto monoposty strácali neskôr aj na najpomalšie tímy, prezuté do intermediálnych gúm. Nebol to však prípad BMW, ktoré sa rozhodlo dať Heidfeldovi aj Kubicovi čerstvú zmes. Podmienky na trati sa s hustnúcim dažďom zhoršovali, a tak sa zvyšoval počet tých, ktorí po strate kontaktu s vozovkou robili hodiny a opúšťali trať. Jedným z nich bol žiaľ aj Kubica, ktorý vypadol z pódiovej pozície, pričom Anglicko sa stalo po Austrálii len druhým podujatím, kde nebodoval.

Heidfeld svoje predchádzajúce tvrdé ale čisté predbiehania premenil na sebaistú jazdu do cieľa a vybojoval pre BMW-Sauber druhé miesto. Po Austrálii a Kanade sa mu to podarilo už tretí raz v sezóne. V Anglicku BMW potvrdilo, že po francúzskom zaváhaní je opäť vo forme.

Výsledky

1. Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:39:09,44 hod
2. Nick HeidfeldBMW-Sauber+1:08,58 min
3. Rubens BarrichelloHonda+1:22,27
4. Kimi RäikkönenFerrari-1 kolo
5. Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes-1 kolo
6. Fernando AlonsoRenault-1 kolo
7. Jarno TrulliToyota-1 kolo
8. Kazuki NakajimaWilliams-1 kolo
9. Nico RosbergWilliams-1 kolo
10. Mark WebberRed Bull-1 kolo
11. Sébastien BourdaisToro Rosso-1 kolo
12. Timo GlockToyota-1 kolo
13. Felipe MassaFerrari-2 kolá

Preteky nedokončili

14. Robert KubicaBMW Sauber-21 kôl
15. Jenson ButtonHonda-22 kôl
16. Nelson Piquet jr.Renault-25 kôl
17. Giancarlo FisichellaForce India-34 kôl
18. Adrian SutilForce India-50 kôl
19. Sebastian VettelToro Rosso-60 kôl
20. David CoulthardRed Bull-60 kôl

Priebežné poradie jazdcov

1. L. Hamilton48 b
2. F. Massa48
3. K. Räikkönen48
4. R. Kubica46
5. N. Heidfeld36
6. H. Kovalainen24
7. J. Trulli20
8. M. Webber18
9. F. Alonso13
10. R. Barrichello11
11. K. Nakajima8
12. N. Rosberg8
13. D. Coulthard6
14. T. Glock5
15. S. Vettel5
16. J. Button3
17. S. Bourdais2
18. N. Piquet2

Priebežné poradie tímov

1. Ferrari96 b
2. BMW-Sauber82
3. McLaren72
4. Toyota25
5. Red Bull24
6. Williams16
7. Renault15
8. Honda14
9. Toro Rosso7

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.