Nedeľa, 21 október 2007
Kimi Räikkönen na Ferrari napriek všetkým predpovediam sa stal majstrom sveta. Po Keke Rosbergovi a Mikka Häkkinenovi ako tretí Fín získal titul v najprestížnejších automobilových pretekoch na svete.
Räikkönen vyhral Veľkú cenu Brazílie na okruhu Interlagos pred tímovým kolegom Brazílčanom Felipe Massom a minuloročným majstrom sveta Španielom Fernandom Alonsom na McLarene. Najväčší favorit na titul, druhý jazdec McLarenu, Brit Lewis Hamilton premárnil svoju obrovskú šancu už pár sto metrov po štarte, keď v nezmyselnom súboji o tretiu priečku s Alonsom vyšiel z trate a prepadol sa na ôsme miesto.
Hamiltonovi sa nedočkavosť nevyplatila. Keby bol počkal, nebol by si už v samotnom úvode pretekov skomplikoval situáciu v boji o titul. Útočiť na tretiu pozíciu Alonsa mohol aj neskôr, až by sa pretekárske pole trošku utriaslo. Nemal dôvod ponáhľať sa, pretože aj piate miesto v cieli by mu zaručovalo titul. Teraz to už vie a priznáva svoju ľudskú chybu. Plakať však nad rozliatym mliekom je už neskoro.
Bolo viac momentov, ktoré rozhodovali o tom, kto bude novým majstrom sveta. V prvom rade zohratosť a dobrá taktika jazdcov Ferrari hneď po štarte, keď Massa už v prvej zákrute pribrzdil Hamiltona, a potom druhé zastávky v boxoch, keď Massa zašiel z prvého postu do boxov a druhý Räikkönen brázdil ešte štyri kolá s ľahkým monopostom po okruhu a po zastávke sa vrátil späť na trať už ako vedúci pretekár. Skvelá spolupráca bez podozrenia z tímovej réžie tak vyniesla Räikkönena na najvyšší stupeň nielen v pretekoch, ale aj v celom seriáli.
Aby to na Hamiltona nebolo málo, prestalo ho poslúchať aj radenie prevodov. Klesol až na 18. miesto, odkiaľ sa po tom, čo mu prevodovka začala opäť fungovať, musel znovu prebíjať dopredu. Žiaľ, pre neho to stačilo už len na siedme miesto a to na zisk titulu nestačilo.
Situáciu po pretekoch zdramatizovalo zistenie technických komisárov, že v Rosbergovom Williamse a Kubicovom a Heidfeldovom BMW mali chladnejšie palivo, ktoré má menší objem a lepšie vlastnosti oproti nechladenému. FIA však protest McLarenu hneď po pretekoch zamietla a nový protest bude riešiť až odvolací súd. Ak by týchto troch jazdcov dodatočne diskvalifikovali, čo sa však pravdepodobne nestane, Hamilton by poskočil na piate miesto a stal by majstrom sveta.
Tohtoročný seriál formuly 1 bol zaujímavý a dramatický do poslednej zákruty, pokým prvých šesť pretekárov neprešlo cieľom. Siedme, na ktorom Hamilton skončil, nestačilo mladému nováčikovi v kolotoči F1 na získanie titulu. Prakticky sa pripravil oň sám, keď na pretekoch v Číne pri zachádzaní do boxov zakotvil s defektom na zadnej pneumatike v štrkovej zóne a preteky nedokončil, a neskôr chybou v úvode posledných pretekov v Brazílii. Britský pilot však už teraz vyhlásil: o dvadsaťdva týždňov som tu opäť! Takže – už teraz sa máme na čo tešiť.
Výsledky Veľkej ceny Brazílie
1. K. Räikkönen | Ferrari | |
2. F. Massa | Ferrari | +1, s |
3. F. Alonso | McLaren-Mercedes | +57,0 |
4. N. Rosberg | Williams | +1:02,8 min |
5. R. Kubica | BMW | +1:10,0 |
6. N. Heidfeld | BMW | +1:11,3 |
7. L. Hamilton | McLaren-Mercedes | - 1 kolo |
8. J. Trulli | Toyota | - 1 kolo |
9. D. Coulthard | Red Bull | - 1 kolo |
10. K. Nakajima | Williams | - 1 kolo |
11. R. Schumacher | Toyota | - 1 kolo |
12. T. Sato | Super Aguri | - 2 kolá |
13. V. Liuzzi | Toro Rosso | - 2 kolá |
14. A. Davidson | Super Aguri | - 2 kolá |
Nedokončili
A. Sutil | Spyker |
R. Barrichello | Honda |
H. Kovalainen | Renault |
S. Vettel | Toro Rosso |
J. Button | Honda |
M. Webber | Red Bull |
S. Yamamoto | Spyker |
G. Fisichella | Renault |
Konečné poradie seriálu MS 2007
1. K. Räikkönen | 110 |
2. L. Hamilton | 109 |
3. F. Alonso | 109 |
4. F. Massa | 94 |
5. N. Heidfeld | 61 |
6. R. Kubica | 39 |
7. H. Kovalainen | 30 |
8. G. Fisichella | 21 |
9. N. Rosberg | 20 |
10. D. Coulthard | 14 |
11. A. Wurz | 13 |
12. M. Webber | 10 |
13. J. Trulli | 8 |
14. J. Button | 6 |
15. S. Vettel | 6 |
16. R. Schumacher | 5 |
17. T. Sató | 4 |
18. V. Liuzzi | 3 |
19. A. Sutil | 1 |
20. R. Barrichello | 0 |
21. S. Yamamoto | 0 |
22. A. Davidson | 0 |
Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)
1. Ferrari | 204 |
2. BMW-Sauber | 101 |
3. Renault | 51 |
4. Williams | 33 |
5. Red Bull | 24 |
6. Toyota | 13 |
7. Toro Rosso | 8 |
8. Honda | 6 |
9. Super Aguri | 4 |
10. Spyker | 1 |
11. McLaren-Mercedes | 0 |