Alonso sa vracia do boja o titul

Utorok, 14 september 2010

Taliansko sa tešilo na Monzu. Domáca Veľká cena mohla napovedať, či Alonso a Ferrari môžu ešte v tejto sezóne zasiahnuť do boja o titul majstra sveta. Jazdec i monopost víťazstvom presvedčili fanúšikov spínajúceho sa koníka a oživili nádej pre slávnu značku. Alonso vyhral kvalifikáciu a druhý pilot Ferrari bol v nej tretí. Alonso si potom v pretekoch zopakoval rolu víťaza z Bahrainu a Nemecka a zvíťazil na Monze pred Buttonom a Massom.

Alonso v sedle monopostu Ferrari
Skvelou jazdou a trpezlivou vyčkávacou taktikou v prvej časti pretekov zvíťazil Alonso v sedle monopostu Ferrari na domácej Veľkej cene Talianska na okruhu v Monze

Aj keď po štarte si Alonso neudržal vedúcu priečku, na ktorú sa dostal jazdec McLarenu Button. Druhý jazdec tohto tímu, Hamilton, mal v druhej "šikane" po štarte kontakt s jazdcom Ferrari Massom, ktorému narazil svojim pravým predným kolesom do ľavého zadného. Následok pre Hamiltona bol fatálny: vedúci jazdec priebežného poradia seriálu majstrovstiev sveta F1 pre poškodený záves pravého predného kolesa v nasledujúcej zákrute vyletel do štrkovej zóny a z pretekov musel odstúpiť.

Ani druhý jazdec priebežného poradia, Mark Webber z Red Bullu, nebol príliš šťastný po štarte, keďže sa zo štvrtého miesta prepadol až ôsme. Podobne bol na tom aj Vettel, druhý pilot Red Bullu, ktorý si v kvalifikácii vybojoval až pre neho netradičné šieste miesto a na štarte stál v treťom rade vedľa Hamiltona, ktorý bol v kvalifikácii piaty. Čelo pretekov tvorili až do prvých zastávok v boxoch Button, Alonso, Massa, Rosberg, Kubica, Hülkenberg, Schumacher, Webber, a až deviaty jazdil Vettel.

Zvláštna taktika či zhoda náhod však priala obom jazdcom Red Bullu. Prezúvanie pneumatík miešalo poradie aj tentoraz. Vettel, ktorý ešte nebol v boxoch, jazdil piaty a Webber šiesty. Keď sa Webber doťahoval na Vettela, mladý Nemec cez rádio nahlásil svojmu tímu v depe, že motor jeho monopostu stráca výkon. Vzápätí sa tak Webber ľahko dostal pred svojho tímového spolujazdca.

Vedúci Button zamieril do boxov, zatiaľ čo oba Ferrari zostali na trati. V nasledujúcom kole však na prezutie do boxov zamieril aj Alonso a na trať sa vrátil po veľkom súboji s Buttonom v prvej "šikane" už ako vedúci pretekár. Massa si tretie miesto udržal a toto poradie vydržalo až do cieľa.

Vettel, ktorý jazdil na pneumatikách s mäkkou zmesou nezašiel na povinnú výmenu do boxov ani neskôr. To ho vynieslo na štvrtú priečku priebežného poradia. Na Rosberga, ktorý jazdil za ním, získaval desatiny sekúnd v každom kole, až jeho náskok pred posledným záverečným kolom narástol na takmer 22 sekúnd, čo mu potom stačilo na to, aby sa na trať vrátil ako štvrtý.

Vettel bol v cieli štvrtý a tak zvláštna taktika Vettla a Red Bullu slávila úspech. Piaty skončil Rosberg a šiesty Webber. Desiatku najlepších uzatvárali siedmy Hülkenberg, ôsmy Kubica, deviaty Schumacher a desiaty Barrichello.

Alonso po pretekoch
Je úžasné zvíťaziť na Ferrari na domácej Veľkej cene – povedal Alonso po pretekoch

Radosť z víťazstva Alonsa a Ferrari na domácej veľkej cene bola medzi divákmi obrovská. Od roku 2006 je to prvé víťazstvo, keď ešte v sedle s Michaelom Schumacherom zvíťazil na domácej trati monopost Ferrari. Nesmierne sa tešil aj samotný Alonso, ktorý je teraz v priebežnom poradí tretí a stráca na vedúceho Webbera len 21 bodov a na druhého Hamiltona len 16 bodov. Nádej získať titul majstra sveta majú aj Button (- 22) a Vettel (- 24), kým Massa so stratou 63 bodov nemá už prakticky žiadnu šancu.

Najbližšie pokračuje seriál formuly 1 Veľkou cenou Singapuru, ktorá sa bude jazdiť 26. septembra.

Výsledky Veľkej ceny Talianska

1. Fernando AlonsoFerrari1:16:24,572 h.
2. Jenson ButtonMcLaren+ 2,9 s
3. Felipe MassaFerrari4,2
4. Sebastian VettelRedBull28,1
5. Nico RosbergMercedes29,9
6. Mark WebberRedBull31,2
7. Nico HulkenbergWilliams32,8
8. Robert KubicaRenault34
9. Michael SchumacherMercedes44,9
10. Rubens BarrichelloWilliams+ 1:04,2 min
11. Sebastien BuemiToro Rosso+ 1:05,0
12. Vitantonio LiuzziForce India+ 1:06,1
13. Vitaly PetrovRenault+ 1:18,9
14. Pedro de la RosaSauber- 1 kolo
15. Jaime AlguersuariSTR-Ferrari-1
16. Adrian SutilForce India-1
17. Timo GlockVirgin- 2 kolá
18. Heikki KovalainenLotus-2
19. Sakon YamamotoHRT-2
20. Lucas di GrassiVirgin-3

Preteky nedokončili

  • Jarno Trulli - Lotus
  • Bruno Senna - HRT
  • Lewis Hamilton - McLaren
  • Kamui Kobayashi - Sauber

Priebežné poradie jazdcov (po 14 z 19 podujatí)

1. Mark Webber187 bodov
2. Lewis Hamilton182
3. Fernando Alonso166
4. Jenson Button165
5. Sebastian Vettel163
6. Felipe Massa124
7. Nico Rosberg112
8. Robert Kubica108
9. Michael Schumacher46
10. Adrian Sutil45
11. Rubens Barrichello31
12. Kamui Kobayashi21
13. Vitaly Petrov19
14. Nico Hulkenberg16
15. Vitantonio Liuzzi13
16. Sebastien Buemi7
17. Pedro de la Rosa6
18. Jaime Alguersuari3
19. Heikki Kovalainen0
20. Karun Chandhok0
21. Lucas di Grassi0
22. Jarno Trulli0
23. Bruno Senna0
24. Timo Glock0
25. Sakon Yamamoto0

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull350 bodov
2. McLaren347
3. Ferrari290
4. Mercedes158
5. Renault127
6. Force India58
7. Williams47
8. Sauber27
9. Toro Rosso10
10. Lotus0
11. HRT0
12. Virgin0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5